שתף קטע נבחר

 

נוסעי רכבת מזדהים: "נרד גם אנחנו לפסים"

בעקבות הפרסום ב-ynet ותיעוד הנוסעים בבאר יעקב ששברו את הכלים, לקוחות רכבת ישראל למודי התקלות והעיכובים מאמינים שאולי כך יעירו את האחראים. "זה הפתרון. אם מזלזלים בנו, גם אנחנו יכולים. רק כשהציבור משמיע את קולו, דברים זזים"

"אני לא רק מבין את הנוסעים האלה, גם לא פעם מאוד רציתי לעשות את זה בעצמי ולרדת לפסים. נגיד שקרתה תקלה... אבל זה שסוגרים קווים לשבועות, וגם אחרי שיפוצים עוד תקלות?! מספרים לך על אוטובוסים שכבר יגיעו ולא מגיעים, ואז אומרים לך שהרכבת תיכף מגיעה וגם זה לא קורה. אתה משתגע ומגיע לעצבים, שאתה באמת לא מבין מה יביא לפתרון. אז אולי זה הפתרון".

 

גלעד משה, תושב באר שבע הלומד בתל אביב, עושה את הדרך ברכבת לפחות פעמיים בשבוע. אחרי שראה את הפרסום הבוקר (יום ג') ב-ynet, על הממתינים בתחנה בבאר יעקב שירדו לפסים ועצרו רכבת במחאה על עוד עיכוב, הוא הביע הרבה יותר מהזדהות.

 

הבוקר בבאר יעקב: נוסעים זועמים ירדו לפסים ועצרו רכבת

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

משה הזכיר את תקופת שביתת העובדים בקיץ ואת תקופת השיפוצים במסילות הדרום, והזכיר שאין כמעט אפשרות לנוסע לחמוק מהבעיות. "שברכבת יבינו - אתם חברה פרטית, זה שיש בעיות פנימיות זה לא העסק שלנו. אם מזלזלים בנו, גם אנחנו יכולים. בפעם הבאה שיהיה עוול אני מקווה שיהיו לצדי אנשים אמיצים נוספים ונרד יחד לפסים בשביל להפסיק את הזלזול".

 

עוד בערוץ החדשות :

  

גדעון לובנברג, שעושה מדי יום את הדרך הארוכה מגיתית שבבקעת הירדן למשרדו בתל-אביב גם בעזרת הרכבת, טען גם הוא ש"אדם שיושב כל שבוע ברכבת כמו בקרון פרות מגיע מהר מאוד לנקודת שבירה, וברכבת צריכים לדעת זאת".

 

"אני מקווה שבפעם הבאה יהיו איתי עוד אנשים אמיצים" (צילום: אלי סטרול) (צילום: אלי סטרול)
"אני מקווה שבפעם הבאה יהיו איתי עוד אנשים אמיצים"(צילום: אלי סטרול)

 

לובנברג נוהג לנסוע במכונית הפרטית, לחנות בתחנת הרכבת בראש העין, סמוך לצומת קסם, ומשם להמשיך ברכבת. לא פעם משתנה סדר יומו בשל תקלות ושביתות בקו. "טוב מאוד שכך נהגו הנוסעים בבאר יעקב, אין ברירה ואנחנו רואים את זה בתחומים אחרים במדינה שלנו. רק כשהציבור מתחיל להשמיע את קולו העניינים זזים, והרכבת לא שונה. כנראה שזו הדרך".

 

לובנברג הסביר כי הוא מבין שמידי פעם מתרחשות תקלות, אך ציין כי על הגורמים האחראים לטפל ולא להתחבא מאחורי מילת הקסם "תקלה": "גם בקו בו אני נוסע זה קורה ומרגיז, אבל בקווים כאלה כמו באר יעקב בהם זה קורה בתדירות גבוה זה מרתיח. אם זה ועד הרכבת, ואם זו הממשלה שצריכה לקבל החלטות,

 כולם מושפעים מרצון הציבור. אם נישאר אדישים יעשו בנו מה שרוצים, צריך לפעול גם במעט כוחניות והיום הייתה התחלה טובה".

 

יש כאלה שפשוט עברו לרגליים וממליצים על כך בחום. אריה שניר נהג לעשות דרכו לעבודה מכפר סבא לתל אביב ברכבת ישראל, ולאחרונה עברו משרדי החברה לקרבת ביתו. "אף פעם לא היה משעמם ברכבת, ויכול מאוד להיות שלרדת לפסים זה הפתרון - רעיון יצרתי וחיובי. אני לא מתגעגע לרכבת ולעצבים, עדיף ללכת ברגל - אז אתה יודע בדיוק מתי ואיך תגיע".

 

מהרכבת נמסר בתגובה: "רכבת ישראל נמצאת בתנופת פיתוח, על מנת לגשר על שנים ארוכות בהן לא השקיעה המדינה ברכבת. הרכבת פועלת להכפלת כל המסילות בארץ, כאשר בקו לבאר שבע תסתיימנה העבודות בחצי שנה הקרובה, דבר שישפר משמעותית את השירות לדרום. שאר עבודות ההכפלה תסתיימנה בשנתיים הקרובות. במקביל, החל מנכ"ל הרכבת בשינוי ארגוני שמטרתו שיפור תהליכי העבודה בחברה. רכבת ישראל מתנצלת בפני נוסעים שחוו עיכובים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים