שתף קטע נבחר
 

ביצעתם עבירת תנועה חמורה? הקנס יוכפל

המלחמה בנהגים עבריינים עולה מדרגה נוספת. במקביל להחמרת הענישה על מגוון עבירות, יבקש משרד התחבורה מוועדת הכלכלה לאשר הכפלה של קנסות על עבירות קשות

בקרוב יתייקרו באופן משמעותי קנסות על עבירות תנועה, בהן נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, אי-חגירת תינוקות וחסימת צומת. בעוד כשבועיים יביא משרד התחבורה לאישור ועדת הכלכלה בכנסת, שורת תיקונים לפקודת התעבורה, שנועדו להחמיר את הענישה של נהגים המבצעים עבירות תנועה. לאחר אישור התיקונים בוועדה, יתייקרו משמעותית הקנסות בגין ביצוע העבירות הבאות:

 

  • נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית: מ-250 ל-500 שקל. הכפלת הקנס היא חלק מהחלטה שקיבלה ממשלת אולמרט, ומטרתה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית.
  • חסימת צומת: מ-500 ל-750 שקל. במשרד התחבורה מסבירים כי חסימת צומת היא עבירה שמשלבת בריונות עם גרימת סיכון לנהגים אחרים, שנאלצים "להתפתל באופן מסוכן דרך הצומת".
  • עקיפת רכב שעצר לשם מתן זכות קדימה: מ-500 ל-1,000 שקל. עבירה זו, כך מסבירים במשרד, מסוכנת במיוחד בקרבת מעברי חצייה, שכן היא גורמת להיפגעות של הולכי-רגל שחוצים את הכביש.
  • אי-ציות לרמזור אדום: מ-1,000 ל-1,500 שקל. בנוסף, העבירה תיקבע כ"עבירת קנס" במקום הזמנה לדין. על-פי המשרד, כ-40 אלף נהגים נתפסים מדי שנה בביצוע עבירה זו. אלא שלמרות חומרתה, במשרד אומרים כי היא מתאימה להיות עבירה שמשלמים בגינה קנס, וזאת במקום הזמנה לבית משפט.
  • פנייה לשמאל או פניית פרסה לשמאל במקום אסור: מ-250 ל-750 שקל. במקום שבו נאסרת הפנייה שמאלה על-ידי תמרור, ביצוע עבירה זו גורם לסיכון של משתמשי דרך אחרים.
  • נסיעה בניגוד לחוק על מדרכה או שביל המיועד לאופניים: מ-500 ל-750 שקל. על-פי דברי הסבר שמפרסם המשרד, עבירה זו "מסכנת במישרין את עוברי הדרך להם יועדו אותם מדרכות, שבילים ונתיבים, ומסכלת את יכולתם לעשות בהם שימוש".
  • אי-חגירת תינוקות וילדים עד גיל 14: מ-250 ל-500 שקל. הכפלת הקנס נועדה להגביר את מודעות הנהגים לאחריותם לחגור ילדים או תינוקות כחוק - במושב בטיחות, מושב מגביה או חגורת בטיחות.
  • אי-חבישת קסדה ברכיבה על אופנוע או טרקטורון: מ-250 ל-500 שקל. במשרד התחבורה מסבירים כי לקסדה "ערך בטיחותי עצום", ובמצב תאונה היא עשויה להציל חיים ולצמצם פגיעה מוחית.
  • נהיגת טרקטורון במהירות הגבוהה עד 20 קמ"ש מהמותר: מ-100 ל-500 שקל. במשרד אומרים כי גם חריגה קטנה מהמהירות המותרת לטרקטורונים גורמת לסיכון. עוד אומרים שם כי גם לאחר הכפלתו פי 5, הקנס יהיה נמוך מזה המוטל על נהגי כלי רכב אחרים המבצעים עבירת מהירות דומה.

 

יש לציין כי התיקונים שמגיש כעת משרד התחבורה לאישור ועדת הכלכלה, הוכנו עוד ב-2008, בתקופת כהונת שר התחבורה הקודם, שאול מופז. מקור חלקן מוקדם אף יותר: ההחלטה על הכפלת הקנס לנסיעה אסורה בנתיב תחבורה ציבורית התקבלה כבר ב-2007, במסגרת תוכנית ממשלתית לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית.

 

בתגובה לפניית ynet בעניין העיכובים באישור התקנות, בחרו היום (ד') במשרד התחבורה להאשים את ועדת הכלכלה. לטענתם, הוועדה "לא מצאה לנכון להניח על סדר יומה" את התיקונים המוצעים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא חגרתם את הילד? הקנס: 500 שקל
צילום: באדיבות משטרת תנועה ארצית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים