הפרסום הדיגיטלי עובד: מהדורת סוף 2011
אנגרי בירדס בנוקיה, אהבה דרך המחשב, וחטיף בטעם מנטה שנלחם באנרגיות השליליות בעולם: הפרסומות האלו כל כך כיפיות, שכמעט אפשר לשכוח שהן משחיתות לנו את הנשמה
פרסום הוא הפרעה חיונית. מצד אחד, אנו שונאים כשתשדירים בטלוויזיה קוטעים את רצף הצפייה, סובלים מסחיבת עיתונים כבדים שזללו יותר מידי קטלוגים של חנויות פארם ומקללים את הבאנרים שקוראים לנו "להקליק כאן!", כאילו עדין לא הבנו מה בדיוק אנו אמורים לעשות עם האיגרות המונפשת הללו. מצד שני, איננו רוצים לשלם על התכנים שאנו כן רוצים לצרוך. המפרסמים, בדגש על אלו הפועלים ברשת, יודעים שהגולש המודרני הוא יצור ציניקן וספקן שלא רוחש להם חיבה. ולכן, הם חייבים לנצל טכנולוגיות ולהפגין יצירתיות, כדי לגרום לנו להתקרב. הנה כמה ניסיונות שכאלה.
נוקיה ואנגרי בירס
חברת נוקיה (סניף ארגנטינה) רצתה לבשר לעולם שלמרות שאף אחד לא מזכיר את שמה בשיחת סמארטפונים שמכבדת את עצמה, כל האפליקציות המגניבות והפופולריות נגישות גם במכשיר N8. לשם כך, הם יצרו משחק אינטרנטי שמאפשר לנו לשחק אנגרי בירד או פרוט נינג'ה על גבי הדפדפן. איך עושים את זה בדיוק? נכנסים למיניסייט של נוקיה, וגוררים את האיקונים של המשחקים לסרגל הדפדפן, גולשים לאתר האהוב ומקליקים שוב על הסימנייה. סך הכל חוויה נחמדה שאינה מומלצת למי שעובד על מחשב עם אינטרנט חלש. במילים אחרות: מרבית משרדי הדיגיטל בארץ.
אם המשחק הזה נראה לכם מוכר, זה מפני שחברת M&M (סניף דנמרק) עוללו טריק דומה בתחילת השנה עם חללית קטנה שיורה סוכריות. גם במקרה הזה צריך להיכנס לאתר ולגרור את החללית הקטנה לסרגל הכלים.
אהבה דרך המחשב
דורקס מציעים לגולשים לחוות עונג מיני באמצעות אתר אינטרנט. אם אתם רוצים לעבור את החוויה, הקליקו כאן, אם אתם רוצים שאהרוס לכם אותה, המשיכו לקרוא. כשנכנסים לאתר, מדענית פורנו נאה מקבלת את פנינו ומפתה אותנו להשתתף בניסוי. לאחר שבוחרים את מין הפרטנט הווירטואלי, אנו מתבקשים להניח את אצבעות כף היד על המקום המוסמן על המסך. אחרי פחות מדקה של אנחות, גניחות ומשפטים בסגנון "אווו... העור שלך מרגיש כל כך טוב", הפרזנוט מתחיל לצחוק, "אל תגיד לי שאת מאמינה בזה, את באמת חושבת שתוכלי לעשות סקס באמצעות מחשב". וובכן, דוגמן של דורקס, התשובה היא כן. שמעת על סייבר? דורקס ניסו לעשות פעילות דיגיטל שהפכה לבדיחה, לא מכוונת ולכן לא מוצלחת, על פעילויות הדיגיטל.
ואם כבר לגעת במסך בשביל מותג, עדיף לעשות את זה עם סקיטלס:
אנרגיות חיוביות
מנטוס נלחמים באנרגיות השליליות בעולם עם אפליקציה חדשה שחייה בפייסבוק. באפליקציה, מדריך זן העונה לשם דרג'י, ספק גורו ספק היפי, לוכד ציוצים שליליים מהטוויטר ומשמיד אותם עם לבבנות. האפליקציה מזהה ציוצים המכילים מילים כמו Hate או האשטגים כמו Fail# או FML#, שואבת אותם למסך הוידאו שמופיע בעמוד המותג בפייסבוק, שם דרג'י מעלים אותם. אבל לא באמת. הקלקה על הציוץ, לפני שהוא מושמד, תוביל אתכם לטוויט המקורי.
מצד אחד, מנטוס ידעו לאן ללכת, טוויטר היא מקום ההתאחדות והרבייה של סרקסטים מכל העולם. מצד שני, גם כאשר התקבל טוויט חיובי במהותו: "די לשנאה בעולם", דרג'י פיצץ אותו. אגב, מנטוס אינם היחידים שמודעים ללשון הארסית של משתמשי טוויטר. אפליקציית צנצנת הקללות של ארגנון יוניסף תגבה מכם תשלום זעום בכל פעם שתקללו, שיתרם למאבק למיגור הרעב בעולם.
באנג'י רכבים
החברה בשברולט אוהבים לעשות את הדברים אחרת. במקום להראות לנו איך השברלוט סוניק נוסעת, הם מראים לנו איך היא עפה. שימוש הגיוני ונפוץ במכונית. באחד הקמפיינים הגולשים התבקשו לעזור לשבי לקבל אומץ ולקפוץ בנג'י: כל הקלקה של גולש באתר דחפה את הרכב עוד קצת אל הקצה, והקליק האחרון הפיל אותו אל התהום. בסרטון הבא, הסוניק מסכנת את חייה בצניחה חופשית.
נסיים עם הדרך הצרפתית למכור לנו מים מינרליים, והפעם הכוונה היא לא לחברת אוויאן.