מכירות דו-גלגלי באוקטובר - ממשיכים לדשדש
חודש החגים לא היה טוב במיוחד עבור שוק הרכב הדו-גלגלי. מתחילת השנה נמכר מספר זהה של קטנועים ואופנועים, אך נתוני 2009 עדיין גבוהים משמעותית
האור בקצה הרפורמה? אם נדמה כי שוק הרכב הדו-גלגלי מתחיל להתאושש, הוכיח חודש אוקטובר החולף כי מאז העלאת מחירי ביטוח החובה בסוף 2009, מדשדשים נתוני מכירות האופנועים והקטנועים במקום. כך עולה מדו"ח המסירות החודשי שמפרסם איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכות המסחר. בחודש אוקטובר החולף נמכרו בארץ רק 974 כלים דו-גלגליים חדשים, נתון כמעט-זהה למספר שנמכר באותו חודש אשתקד.
מתחילת השנה נמכרו בארץ 13,142 כלי רכב דו-גלגליים בכל נפחי המנוע, כולל 52 כלים בעלי מנוע חשמלי. נתון זהה כמעט לאשתקד, בה נמכרו בעשרת החודשים של השנה 13,053 יחידות בסך הכל. כדי להכניס את הנתונים לפרופורציה, יש לציין כי בתקופה המקבילה ב-2009, עוד לפני החלת הרפורמה בביטוחי החובה שפגעה קשות בשוק הדו-גלגלי, נמכרו בישראל 16,087 כלי רכב דו-גלגליים. המשמעות הישירה היא צניחה של יותר מ-18% במכירות הרכב הדו-גלגלי.
לפני כשבועיים אישר יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה הכהן, יחד עם המפקח על הביטוח, עודד שריג, הוזלה של בין 12% ל-17% בביטוח החובה לרוכבים צעירים, החל מה-1 לינואר 2012.
אלא שגורמים בשוק הרכב הדו-גלגלי מפקפקים ביכולתה של ההוזלה העתידית להצעיד את השוק לכיוון חיובי יותר. יש אפילו המעריכים כי צפויה ירידה נוספת בעתיד הלא רחוק.