רכבת ישראל מצטיידת: קטרים וקרונות חדשים
14 קטרים חדשים ו-78 קרונות דאבל-דק, אמורים לנחות במוסכי רכבת ישראל במהלך חצי השנה הקרובה - כמחצית מההזמנה האדירה נועדה להרחבת היצע המקומות שביצעה הרכבת. בשבוע האחרון נחתו כאן כבר שני קטרים ומספר קרונות
רכבת ישראל מרחיבה את צי הקטרים והקרונות - משלוחים ראשונים נחתו בימים האחרונים. היום (ב') נפרקו בנמל אשדוד חמישה קרונות דאבל-דק חדשים המיועדים לרכבת ישראל. הקרונות החדשים שיציעו מקום ישיבה ל-142 נוסעים, יהוו שדרוג למערך הקיים ויציעו תקני אש ובטיחות מתקדמים מבעבר ושקעי חשמל לצד כל מושב. כך מסבירים נציגי חברת בומברדייה בישראל, ממנה נרכשו הקרונות.
עוד במדור תחבורה ציבורית ב-ynet:
- זעם בהסתדרות: הנהלת הרכבת גורמת הקצנה
עוד במדור הרכב של ynet:
- הרישיון: מסחטת הכספים של משרד התחבורה
בחודשים הקרובים צפויים לנחות בארץ 141 קרונות נוספים של החברה, אשר ישלימו את עסקת הרכש הגדולה ביותר של הרכבת, במסגרתה תוכפל עד 2015 כמות הרכבות שתציע החברה לציבור הנוסעים. הקרונות שנפרקו היום יועברו על המסילה ויוסעו להמשך הרכבה במפעלי תעשיית הרכבות בדימונה (מת"ר), תוך שהם צפויים להיכנס לסד"כ הרכבת תוך כחודש מהיום. כך מוסרים אנשי בומברדייה.
לפני מספר ימים (יום ד', 2.11) נפרקו בנמל חיפה גם שני קטרים חדשים המיועדים לרכבת ישראל, יחד עם חמישה קרונות סימנס מוכרים. עד חודש מאי הקרוב תקלוט רכבת ישראל 14 קטרים חדשים בסך הכל, כך נמסר מרכבת ישראל. את הקטרים החדשים מדגם Euro 4000 רכשה רכבת ישראל מחברת ווסלו (vossloh) הספרדית. ברכבת אומרים כי עלות העסקה נאמדת בכ-60 מיליון יורו (כ-300 מיליון שקלים), וכי שאר הקטרים - החזקים ביותר שפעלו בישראל אי פעם - אמורים להגיע בשבועות הקרובים.
מנוע הדיזל של הקטרים המייצר כ-4,000 כ"ס (כ-700 יותר מהקטרים הנוכחיים) מסופק לחברה הספרדית על-ידי יצרן המנועים האמריקאי EDM, אשר נרכש על-ידי חברת קאטרפילר לפני כשנה וחצי.