שתף קטע נבחר

נעים מאד: סוף סוף קטנועי-על גם לב.מ.וו

אחרי שנים של שמועות והבטחות, נכנסת ב.מ.וו הגרמנית גם לקטגוריית הקטנועים - והפעם ברצינות. שני הדגמים עמוסי טכנולוגיה, ושניהם ינחתו כאן באפריל 2012

כבר זמן רב מחכים בתעשיית הרכב הדו-גלגלי לכניסת ב.מ.וו הגרמנית לשוק הקטנועים. נכון, בעבר שיווקה היצרנית את ה-C1 הקוריוזי, אך זה לא באמת נחשב. הציבור - וללא ספק גם משווקי המותג - המתין לקטנוע גדול ומשובח של ממש, מתחרה בעל טכנולוגיה עילית, תדמית איכות יוצאת דופן ובאופן טבעי - גם תג-מחיר לא שווה לכל נפש.

 

  • דו"גרי: מגזין דו-גלגלי ברשת

 

ב.מ.וו C600 - היותר-ספורטיבי במשפחה החדשה ()
ב.מ.וו C600 - היותר-ספורטיבי במשפחה החדשה

 

ובתערוכת האופנועים של מילנו שנפתחה כעת, זה קרה סוף סוף. משפחה חדשה שלמה של קטנועים חדשים הוצגה על דוכן החברה, כזו שבעתיד תכלול ללא ספק גם כלים חשמליים. באופן טבעי, שכן רק לפני כחודשיים הציגה ב.מ.וו בתערוכת הרכב בפרנקפורט, את הקונספט E החשמלי - רמז ברור למראה משפחת הקטנועים, וכמובן הצהרת כוונות לגבי חשיבות ההנעה החשמלית.

 

שני קטנועים הציגה ב.מ.וו במילנו, שניים שהם למעשה אחד. מדובר ב-C600 ספורט וב-C650GT, שני כלים שעושים שימוש באותה יחידת 647 סמ"ק, עם שני צילינדרים מקבילים המוטים לפנים בזווית של 70 מעלות. הזרקת דלק אלקטרונית אחראית להעברת הבנזין, ובסך הכל יספק המנוע החדש 60 כ"ס ו-6.7 קג"מ - נתון המעניק ל-C יתרון כוח מול מתחרים ישירים כמו סוזוקי בורגמן 650 והונדה סילוורווינג 600.

 

ב.מ.וו C650GT - מיועד למשימות תיור מתקדמות ()
ב.מ.וו C650GT - מיועד למשימות תיור מתקדמות

 

צמד הקטנועים עושה שימוש בשלדת צינורות פלדה המחוברים בעזרת בולם אופקי (ממקום משמאל) לזרוע חד-צדית מאלומיניום. מלפנים, לראשונה בקטנועים גדולים, יוצב מזלג הפוך בקוטר 40 מ"מ. מערכת הבלימה עושה שימוש בדיסקים מלפנים ומאחור, ו-ABS משודך כסטנדרט. חישוקי "15 מלפנים ומאחור יציעו גומי במידות 120-70 ו-160-60 בהתאמה.

 

למרות הבסיס המכאני המשותף, יש כמובן הבדלים בין השניים. ה-600 הוא הספורטיבי יותר וזוכה לעיצוב דינמי יחסית. באופן טבעי, הוא אמור להתמודד ראש בראש עם ימאהה T-Max הפופולרי והספורטיבי.

 

ה-650 מיועד למשימות תיור נינוחות יותר, ולכן מצויד במשקף גדול יחסית ומראה חזית שונה לטובת מיגון ותאי אחסון שונים. גם יחידת הזנב מעוצבת באופן שונה כדי להעניק נפח אחסון גדול יותר. יש להניח שתודות למושב שונה ומשענת גב ייעודית, תנוחת הישיבה תהיה נינוחה ונוחה יותר. משקל ה-GT עומד על 261 ק"ג, משקל ה-600 יהיה 249 ק"ג.

 

לשני הקטנועים לוח מחוונים דיגיטלי הכולל גם מחשב דרך, ואילו התאורה הקדמית מבוססת על נורות LED. כמקובל אצל ב.מ.וו, רשימת הציוד האופציונאלי (והיקר) ארוכה ומרשימה - חימום לידיות הכידון ולמושב, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, זיווד מקורי נוסף, מערכת ניווט ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכירו: קטנועי העל של ב.מ.וו
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים