שתף קטע נבחר

האם זו סובארו B4 הבאה?

יצרנית הרכב היפנית חושפת לקראת תערוכת טוקיו מכונית תצוגה חדשה, בעלת הנעה היברידית. על-פי הערכות, מכונית התצוגה רומזת על ה-B4 העתידית

עתיד היברידי לסובארו B4? לקראת תערוכת טוקיו, שתיפתח לקהל הרחב ב-3 בדצמבר, חושפת סובארו תמונות ופרטים ראשונים אודות מכונית תצוגה חדשה: "קונספט סטיישן מתקדם" שמה (או באנגלית - ADVANCED TOURER CONCEPT). בתעשיית הרכב מעריכים כי מכונית התצוגה החדשה רומזת על מחליפת ה-B4. האם הבחירה בהנעה היברידית למכונית התצוגה רומזת גם כי ה-B4 הבאה תשווק בגרסה "ירוקה" שכזו? ימים יגידו.

 

 

 

בסובארו מציינים כי מכונית התצוגה החדשה נושאת שלושה חידושים עיקריים: הקטנת נפח המנוע, תיבת הילוכים רציפה חדשה ומערכת הנעה היברידית. אלא שדווקא המערכת המעניינת מבין השלוש, הההנעה ההיבירית, זוכה להתייחסות מועטה. ביצרנית היפנית מציינים כי "המערכת ההיברית עזרה לחברה להתקדם באופן משמעותי בטכנולוגיית ההנעה הכפולה", אם כי אין הסבר באשר לטבעה של אותה התקדמות. עוד אומרים שם כי כי מנוע חשמלי יחיד הותקן בכדי לחסוך במקום ומשקל, וכי מכונית התצוגה תוכל לנסוע באמצעות המנוע החשמלי בלבד במהירויות נמוכות.

 

כדאי לזכור כי סובארו קיבלה מטויוטה - המחזיקה בחלק ממניותיה של היצרנית הקטנה - גישה לטכנולוגיה ההיברידית שלה, אשר זוכה להצלחה מסחרית באמצעות דגמי הפריוס הפופולאריים. ביולי האחרון גם הבהירו בסובארו כי הם מתכננים להשיק גרסה היברידית ראשונה בשנת 2013, אם כי לא פורסם עד כה באיזה מדגמיה.

 

 

 

כמו יצרניות רכב רבות שנדרשות לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים, סובארו בוחרת להקטין את נפח המנוע: את גרסאות ה-2,500 ו-2,000 סמ"ק המוכרות של מנועי הבוקסר, מחליף במכונית התצוגה מנוע בוקסר בנפח 1,600 סמ"ק. בסובארו אומרים כי מנוע בנפח זה, יחד עם מערכת הזרקה ומגדש טורבו, משפרים את נתוני צריכת הדלק וזיהום האוויר באופן משמעותי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תוצג בתערוכת טוקיו
קונספט טורר סטיישן למתקדמים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים