שתף קטע נבחר
 

דוקאטי 1199 - חלום מסעיר באדום לוהט

יצרנית האופנועים האיטלקית פתחה את תערוכת מילאנו עם הדור החדש בשושלת הסופרבייק. עם 195 כ"ס ויחס משקל-הספק היסטרי, הוא יככב לבטח בחלומות של רוכבי ספורט

דוקאטי ניצלו את מסיבת העיתונאים שערכו ערב פתיחת תערוכת מילאנו, להשקה הרשמית של ה-1199 "פאניגאלי". למי שעוקב אחרי ההתפתחויות ברשת, ה-1199 כבר לא ממש חדש. בתחילה חשפה דוקאטי את שמו, לאחר מכן נחשף מנוע כל-חדש בשם "סופרקוודרו", ובין לבין דלפו לרשת נתונים טכניים ותמונות ריגול כמעט ללא הסוואה.

 

אז אחרי הרבה טיזינג והייפ תקשורתי, הוסר רשמית הלוט מעל היצירה החדשה, הנקראת על שם רובע בבולוניה בו ממוקם מפעל דוקאטי. ואיזו יצירה זו.

 

  • דו"גרי: מגזין דו-גלגלי ברשת

 

 

לאור הזרקורים או לאור יום, ה-1199 החדש לבטח נראה מצוין. בדוקאטי הפיקו לקחים אחרי ה-999 בעל המראה השנוי במחלוקת, ובחרו בעיצוב שיהיה המשך ישיר ל-1098, עם שורשים ברורים ב-916 האגדי. למרות זאת, יש כמה שינויים: מסכת החזית המחודדת מזכירה את זו של הדזמוסדיצ'י האקזוטי, וכנראה שהרוכב (והמורכבת) כבר לא יסבלו מתסמיני ישבן מבושל, שכן בדוקאטי החליטו לוותר על מפלטים מתעקלים תחת הזנב, ובחרו בצמד בתחתית האופנוע עם נחיר בכל צד. 

 

מנוע ה"סופרקוודרו" החדש, עשיר בטכנולוגיה כצפוי. יחס קדח-מהלך קיצוני, צמד מזרקים לצילינדר, שסתומי יניקה מטיטניום, מצערת אלקטרונית, המון מגנזיום והתוצאה - 195 כ"ס ו-13.5 קג"מ - עליה מרשימה של 25 כ"ס לעומת ה-1198 הפורש. וכדי להבהיר כי טכנולוגיה עכשווית מציעה לא רק ביצועי-שיא אלא גם אמינות משופרת, האריכו בדוקאטי את מרווחי הטיפולים ל-24 אלף ק"מ.

 

 

אלא שעם כל הכבוד למנוע, שלדת ה-1199 היא זו המציגה מהפיכה. שכן במקום שלדת מסבך-צינורות מסורתית, ה-1199 עושה שימוש בשלדת מונוקוק מאלומיניום. נכון, בדומה לאופנועי MotoGP. מלפנים הוא מצוייד במזלג 50 מ"מ הפוך ורב-כיוונונים של מרזוקי, בעוד מאחור נותרו דוקאטי נאמנים לזרוע חד-צדית מסורתית. אלא שהפעם היא מחוברת לבולם אופקי של הממוקם בצדו השמאלי של האופנוע. ויש גם גרסת S לקיצוניים יותר, עם מתלי אוהלינס מלפנים ומאחור בעלי כוונון חשמלי - ותג-מחיר עסיסי (עוד) יותר.

 

צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו מלפנים ואחד מאחור, ניתנים לשילוב ב-ABS אופציונאלית המוסיפה גם 2.5 ק"ג למשקל. ואם כבר נתון משקל, היכונו לדובדבן: 164 ק"ג יבשים (או 188 ק"ג רטובים) בלבד. או במילים אחרות: יחס משקל-הספק של 1.18 כ"ס לק"ג.

 

ה-1199 החדש עמוס כמובן מערכות אלקטרוניות, בהן מערכת בקרת משיכה (DTC) עם שמונה מצבי כיול הניתנים לבחירה, מערכת בלימת מנוע אלקטרונית (EBC) המונעת השפעת מומנט על הגלגל האחורי. שתי אלה עובדות בתאום עם מצערת אלקטרונית ו-ABS, בשלושה מצבי רכיבה אפשריים:

 

  • "רייסינג" עם תגובת מצערת חדה, בקרת משיכה מופחתת ו-ABS רק מלפנים.
  • "ספורט" המתאים לכביש ציבורי, עם תגובת מצערת פחות קיצונית ובחירת מצב בקרת המשיכה.
  • "רטוב" המגביל את הספק המנוע ל-120 כ"ס ובקרת משיכה במקסימום.

 

רשימת האבזור הייעודי-ספורטיבי של הפאניגאלי כוללת גם לוח מחוונים חדש וכל-דיגיטלי אשר נדמה כאילו הועבר ישירות מאופנוע MotoGP, כולל תצוגה למערכת ה-DDA+ המאפשרת מדידת זמני הקפה ואיסוף מידע טלמטרי.

 

ה-1199 אמור להגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2012, כאשר המחירים בארה"ב כבר פורסמו. מוכנים לכאב הלב? הגרסה הבסיסית ביותר תעלה 18 אלף דולר (פחות מ-67 אלף שקלים), בעוד מחיר גרסת ה-S הקיצונית יעמוד על 23 אלף דולר (85 אלף שקלים).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דוקאטי 1199: שורשים מובחנים של ה-916
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים