שתף קטע נבחר
 

ק.ט.מ במילאנו: מתחילים מהבסיס

התצוגה של היצרנית הכתומה במילאנו כוללת את משפחת ה-Freeride החדשה והידידותית, שמיועדת לרוכבים מתחילים או למי שרוצים אופנוע שאפשר להשתעשע איתו בסופי שבוע. ויש אפילו גרסה חשמלית

הפתעה כתומה. בק.ט.מ פתחו את התצוגה שלהם בתערוכת מילאנו עם חידושים מעניינים שמצביעים על כיוון חדש. במשך השנים התרגלנו לקבל מהיצרנית הכתומה, שחרטה על דגלה את הסיסמה Ready to Race, אופנועים מקצועיים ובלתי מתפשרים. אלא שעם משפחת ה-Freeride החדשה, מקווים בק.ט.מ לפנות לרוכבים מתחילים, או לאלו שרוצים אופנוע שאפשר להשתעשע איתו בסופי שבוע, אך לא מעוניינים בכלי תובעני, מסובך ויקר.

 

  • דו"גרי: מגזין דו-גלגלי ברשת

 

 

הדגם הראשון במשפחה החדשה הוא ה-Freeride 350, שנחשף לראשונה בתמונות לפני כחודש. הממדים שלו דומים יותר לאלו של אנדורו 125 דו-פעימתי, אף שמנועו המוזרק בנפח 350 סמ"ק. המנוע מתבסס על זה שמשרת את הק.ט.מ EXC-F350 החדש, אך הוא מספק כעת 23 כ"ס בלבד, שאמורים להספיק לאור נתון משקל יבש רשמי של 99.5 ק"ג.

 

החיסכון במשקל התאפשר בזכות שימוש נרחב באלומיניום בשלדה ומינימליזם בכל מקום שבו אפשר לחסוך. הרדיאטור הקטן מוצנע מאחורי פלסטיקה בסיסית, ומיכל הדלק השוכן מתחת למושב הוא בנפח של 5.5 ליטר בלבד. למרות הגישה המינימליסטית, בק.ט.מ לא התפשרו על המכלולים והפרירייד מצויד במזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם PDS אחורי מבית וויט-פאוור. לפרירייד חישוקי "21 מלפנים ו-"18, כאשר מידות הצמיגים הן 90/90 ו-110/90 בהתאמה.

 

 

הדגם השני והמסקרן באמת הוא הפרירייד E החשמלי. ולמרות השתייכותו לאותה משפחה, מדובר באופנוע שונה לחלוטין. אמנם הגרסה החשמלית נאמנה לקונספט שאותו הגדירה ק.ט.מ, אך השימוש במנוע חשמלי הכתיב מבנה אחר לגמרי. השלדה של הפרירייד E בנויה מצמד צינורות אובליים, שיוצאים מראש ההיגוי ומתחברים לקורת אלומיניום במרכז, אליה מחוברת הזרוע האחורית. המנוע החשמלי ממוקם בצמוד לצינורות השלדה התחתונים, והסוללה ממוקמת מתחת למושב ומוסתרת ברובה על ידי הפלסטיקה.

 

המבנה השונה מכתיב גם תנוחת רכיבה שונה, והמושב הצנום גבוה ב-15 מ"מ מהמושב בגרסה הקונבנציונלית. למרות שהשלדה והמבנה שונים, שמרו ק.ט.מ על נתון בסיס גלגלים זהה (1,418 מ"מ) וזווית ראש היגוי של 67 מעלות.

 

המנוע החשמלי של הפרירייד E מספק 30 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ומומנט מרבי של 4.3 קג"מ בסל"ד אפסי של 500 סל"ד. הסוללה שמזינה את המנוע היא מסוג ליתיום-יון, אך ק.ט.מ לא מפרסמת את נתון הטווח המדויק, ורק מציינת שהסוללה תספיק ל-45 דקות של רכיבה ברמה של רוכב חובב, או 20 דקות בקצב של רוכב מקצועי. בכל מקרה, מדובר בטווח של כ-50 ק"מ.

 

הגרסה החשמלית מצוידת במכלולי שלדה זהים לאלו של הפרירייד 350. הצמיג הקדמי ב-E דק יותר, אך הצמיג האחורי והחישוקים זהים לאלו של ה-350. נתון המשקל הוא 95 ק"ג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ק.ט.מ מציגה: שעשועי סוף שבוע
ממדים שדומים לאנדורו 125 דו-פעימתי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים