שתף קטע נבחר
 

נוסחה מנצחת: קאוואסאקי מוסיפה ורסיס 1000

ההצלחה הגדולה שרשם הוורסיס 650, שכנעה את היצרנית היפנית להרחיב את המשפחה עם אח חזק ויקר יותר. אפשר להבין אותם

כשהוצג הוורסיס של קאוואסאקי ב-2006, הוא נחשב לעוף מעט מוזר בתעשיית הרכב הדו-גלגלי, שכן לא ניתן היה לשייך אותו באופן טהור לאחת הקטגוריות המוכרות. מה שלא הפריע לו - ואולי אף הועיל - להפוך לרב-מכר בעולם, כולל מדינה קטנה עם מיסי קניה גדולים במזרח התיכון. היפנים של קאוואסאקי די התרשמו מההצלחה של ה-650, ועשו את מה שעושים יצרני רכב שגילו נוסחה מנצחת - הוסיפו לו גרסה גדולה יותר.

 

  • דו"גרי: מגזין רשת לאופנועים וקטנועים

 

נראה כמו כביש שאתם מכירים? קאוואסאקי ורסיס 1,000 ()
נראה כמו כביש שאתם מכירים? קאוואסאקי ורסיס 1,000

 

האח הגדול מכונה ורסיס 1000, ואף הוא אינו משתייך לקבוצה מסוימת. אם תלחצו, אפשר לומר שהוא סוג של אופנוע תיור הרפתקני גדול, עם זיקה בעיקר לאספלט, מיכל דלק גדול (21 ליטר) ומשקף מתכוונן. משהו בין סוזוקי V סטרום להונדה קרוס-ראנר. אבל אל תלחצו, כי זה לא ממש משנה.

 

מה שכן חשוב, הוא שהוורסיס הגדול עושה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים בנפח ליטר וקצת, אותה יחידה המשמשת גם את ה-Z1000SX. אלא שהמנוע כאן רגוע יותר, ומייצר 118 כ"ס בלבד ו-10.4 קג"מ. למרות שלדת האלומיניום - במקום שלדת הפלדה באח הקטן - המשקל הרטוב עומד על 239 ק"ג.

 

בניגוד ל-650, הוורסיס הגדול מכוון לקהל המסוגל ומעוניין להוציא סכום כסף גדול יותר על הכלי הדו-גלגלי בו הוא בוחר להתנייד, ולכן הוא מציע רשימת ציוד ארוכה ושפע אלקטרוניקה. החל מ-ABS תקנית, דרך מערכת בקרת משיכה (של קאוואסאקי, KTRC) בעלת שלושה מצבים. ובהתאם לרוח התקופה, יש לרוכב אפשרות בחירה בין שני כיולי ניהול מנוע - הספק מלא או 75% בלבד - לצרכים עירוניים או כביש חלק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קאוואסאקי ורסיס - עכשיו גם ב-XL
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים