הונדה מציגה: החשמליות של העתיד
לקראת תערוכת טוקיו שתיפתח בחודש הבא, מציגה היצרנית היפנית פרטים ראשונים של שלוש מכוניות תצוגה חדשות: שתי חשמליות והיברידית. האם כך ייראה העתיד?
העתיד החשמלי של הונדה. אל תערוכת טוקיו הקרובה מגיעה היצרנית היפנית השנייה בגודלה, עם שלוש מכוניות תצוגה חדשות. ולא במפתיע, כולן מצוידות בהנעה חלופית: שתיים מהן חשמליות, ואחת היברידית הניתנת לטעינה מרשת החשמל הביתית.
מי שמייחלים שנים ארוכות לראות מחליפה מודרנית ל-NSX המיתולוגית, עלולים להתאכזב ממכונית התצוגה הספורטיבית של הונדה. לא רק בגלל שהיא רחוקה מלהיות מחליפתה של הספורטיבית המיתולוגית, שבפיתוחה השתתף נהג הפורמולה 1 איירטון סנה, אלא גם בגלל שהיא מצוידת במנוע חשמלי בלבד.
עם זאת, הונדה היודעת היטב לאן מתקדמת תעשיית הרכב העולמית, מבטיחה כי מכונית התצוגה - שאינה זוכה (בינתיים) לשם - תהיה "מהנה לנהיגה, ובעלת 'ביצועים סביבתיים' מצוינים".
עוד מכונית תצוגה חשמלית, אך הפעם ללא כל יומרות ספורטיביות, אמורה להיות הפתרון של הונדה לתחבורה עירונית. "מיקרו-קומיוטר" (באנגלית: Micro Commuter, עירונית זעירה) הוא שמה של מכונית קטנטנה המצוידת במנוע חשמלי ומציעה מקום לנהג בלבד. על-פי הונדה, זהו פתרון תחבורתי "נגיש במיוחד", שנועד להתמודד עם הבעיות של הכרך המודרני.
מכונית התצוגה השלישית היא ה-AC-X, שמציעה הנעה היברידית-נטענת ועיצוב עתידני (כנדרש ממכונית תצוגה, ובמיוחד כזו שמוצגת בתערוכת טוקיו). בהונדה אומרים כי ה-AC-X רומזת על "הדור הבא של כלי רכב היברידיים-נטענים", וכי היא תאפשר נסיעה במצב חשמלי בלבד, או מצב "אוטומטי" שישלב בין המנוע החשמלי ומנוע בעירה פנימית.
ראוי להזכיר כי בשנה שעברה הבטיחו בהונדה להתחיל כבר ב-2012 בשיווק מכוניות חשמליות והיברידיות נטענות מרשת החשמל. במסיבת עיתונאים שערכו ביולי אשתקד, הודיעו בכירי היצרנית כי יגדילו משמעותית את היקף הייצור של דגמים היברידיים - מ-6% ל-10% עד שנת 2015.