פיאג'ו מציגה X10: נשק יומרני רב-עוצמה
היכן יכול קונצרן הרכב הדו-גלגלי הענק, פיאג'ו, להציג את אחד הכלים החשובים ביותר שחשף בשנים האחרונות? כמובן, בתערוכת האופנועים הביתית במילאנו. עכשיו נותר רק לגלות כמה רושם זה עושה על המתחרים
יצרנית הקטנועים האיטלקית פיאג'ו הגיעה לתערוכת האופנועים והקטנועים "הביתית" במילאנו, עם נשק רב-עוצמה - קטנוע גדול המתאים לקטגוריית קטנועי העל. כלי שעד עתה היה חסר בארסנל העצום של קונצרן הענק. קטנוע שיהיה לא רק כלי שימושי, אלא גם הצהרת כוונות חד-משמעית. ספינת דגל עמוסת טכנולוגיה עילית. נא להכיר: X10.
- דו"גרי: מגזין דו-גלגלי ברשת
עוד חשיפות בתערוכת מילנו:
- נוסחה מנצחת: קאוואסאקי מוסיפה ורסיס 1000
ה-X10 אינו קטנוע צנוע, ועובדה זו בולטת בעיצובו. מידותיו של קטנוע העל האיטלקי מרשימות: 225 ס"מ לאורך, עם בסיס גלגלים (בהתאם לגרסה) של 162 ו-163 ס"מ. הוא לא רק הקטנוע הגדול ביותר של פיאג'ו, הוא גם אחד הגדולים בתעשייה.
ה-X10 יגיע מצוייד בשלוש גרסאות נפח-מנוע: 500, 350 ו-125 סמ"ק, כאשר הבינוני מבטיח להיות חדש לחלוטין. מדובר ביחידת 330 סמ"ק המייצרת 33.3 כ"ס ו-3.3 קג"מ, המאפשרת בחירה בין שתי גרסאות ניהול מנוע. פיאג'ו גם מתגאים בעובדה כי המנוע זקוק לטיפול אחת ל-20 אלף ק"מ, למעט החלפת שמן במחצית הדרך.
יחידת ה-500 מוכרת לנו מהבוורלי, ומספקת 40 כ"ס ו-4.2 קג"מ מצילינדר בודד. גרסת ה-125 סמ"ק מיועדת למוגבלי רישיון, ולכן היא גם מוגבלת הספק לרף העליון בקטגוריית הרישיון: 14.6 כ"ס.
כמתבקש ממי שאמור לייצג את פסגת ההיצע של פיאג'ו, טכנולוגיה יש ל-10 בשפע. מערכת בלימה משולבת ואופציה ל-ABS, החולקת מידע ותפקוד גם עם מערכת בקרת משיכה ניתנת לניתוק - בכורה בעולם הקטנועים (יחד עם בוורלי ספורט-טורינג 350).
גרסת ה-500 מצוידת בבולם אחורי מתכוונן חשמלית עם מהלך מתלה משתנה. חישוקי "15 מלפנים ו-"13 מאחור מציגים צמיגים במידות 120-70 ו-150-70 בהתאמה. במרכז לוח המחוונים ממוקם מסך LCD למידע בגודל "4, הכולל גם מחשב דרך מפורט ועשוי לשמש גם כמסך תצוגה למערכת ניווט. יש תאורת LED בחזית, שקע 12V לאבזור נוסף, יציאת USB ומתגים מוארים.
על הנייר זה נשמע לא רע בכלל, אם כי אינו יוצא דופן לעומת רשימת האבזור של קטנועי-על אחרים - כמו למשל הב.מ.וו החדש. עם זאת, יש להניח שתג המחיר כאן יהיה (מעט) ידידותי יותר למשתמש.