שר התחבורה ביקש לבטל דיון על הכפלת הקנסות
בפנייה דחופה שהעביר היום בבוקר לוועדת הכלכלה, ביקש השר ישראל כץ לבטל דיון שנקבע להיום, בעניין יוזמתו להכפיל קנסות תעבורה לנהגים. הבקשה מגיעה בעקבות הודעתו מאתמול של יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה, לפיה יתנגד ליוזמה. היום הודיע שאמה כי יתנגד גם לביטול הדיון
פרסום ראשון: משרד התחבורה ביקש לבטל דיון על הכפלת קנסות תעבורה לנהגים. ל-ynet נודע כי שר התחבורה, ישראל כץ, פנה הבוקר (ב') לוועדת הכלכלה של הכנסת, בבקשה לבטל דיון שנקבע להיום, בעניין הכפלת קנסות לנהגים שמבצעים עבירות תנועה כמו אי-ציות לרמזור או נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית. בקשתו המפתיעה של השר מגיעה בעקבות הודעת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, שהבהיר אתמול כי יתנגד להכפלת הקנסות.
אלא שלמרות בקשת השר, החליט ח"כ שאמה לקיים היום את הדיון כמתוכנן, אם כי תחת כותרת שונה: "בקשת שר התחבורה למשוך את צו התעבורה, ודיון במהות הצו". שאמה אומר היום כי ״הוועדה הודיעה כבר אתמול כי לא תיתן ידה להעלאה גורפת ועיוורת של הקנסות, ובכך גרמה לשר התחבורה לבקש באופן דחוף למשוך את בקשתו לאשר את התקנות". בשיחה עם ynet, הוסיף שאמה כי ״אין בכוונתי לבטל את הדיון במהות הצו ובהפקת הלקחים מהכשל המקצועי שהתגלה בבקשת השר להכפלת הקנסות".
כפי שפורסם אתמול לראשונה ב-ynet, שאמה מתנגד ליוזמת המשרד בטענה כי הכפלת הקנסות תועיל בעיקר לקופת המדינה - אך לא ברור האם תתרום למאבק בתאונות. "קנס אינו תחליף למס, וקנסות התנועה לא נועדו לחלוב את הציבור, אלא להרתיע ולהעניש", הסביר אתמול. "הוועדה אינה חותמת גומי של משרד התחבורה, קל וחומר כשמוגשות לאישורה תקנות להכפלת קנסות באופן גורף, ללא הבחנה בין נהגים נורמטיביים ועברייני תנועה מועדים".
בהתייחסו לעימות מול משרד התחבורה, מסכם ח"כ שאמה כי ״היממה האחרונה מוכיחה שפיקוח פרלמנטרי משיג תוצאות, וכעת המשרד יעשה שיעורי בית ויגיע מוכן ומבוסס יותר לדיון הבא".
במשרד התחבורה אישרו כי השר כץ ביקש לבטל את הדיון "לאחר שיו"ר ועדת הכלכלה הודיע על כוונתו למנוע את אישור הצו כפי שהוגש".