סיאט רוצה גם חשמלית, וגם היברידית
היצרנית הספרדית מציגה שתי מכוניות ניסיוניות, שישמשו בעתיד בסיס לפיתוח מכוניות סדרתיות: האחת היברידית-נטענת, שתושק ב-2015, והאחרת חשמלית - שתגיע שנה לאחר מכן
המכונית שנבחרה לבחון את ההנעה החשמלית, היא האלתיאה XL. הסוללות שמספקות את החשמל למנוע מוקמו מתחת למושבים האחוריים ותא המטען, ובסיאט מסבירים כי כך נמנעה פגיעה במרחב לנוסעים. המנוע עצמו מספק 115 כ"ס ו-27.5 קג"מ. עם זאת, היצרנית אינה מפרסמת מה טווח הנסיעה הצפוי, או מה זמן הטעינה של הסוללות. הפרט היחיד שמוסיפים שם לנתוני המנוע, הוא בעניין המהירות המרבית - שמוגבלת ל-135 קמ"ש.
מתיאס ראבה, סגן נשיא למחקר ופיתוח, מסביר כי "העתיד החשמלי של סיאט מובטח. עם האלתיאה החשמלית, אנחנו פשוט מראים עד כמה הטכנולוגיה שלנו בשלה. המכונית הזו תאפשר לנו להתנסות במגוון רחב של שימושים".
המכונית השנייה שהציגה היצרנית היא גרסה היברידית-נטענת של הלאון, שנקראת "TwinDrive". היצרנית אינה מפרטת באיזה מנוע בעירה פנימית מצוידת הלאון, או מה הספקו של המנוע החשמלי, אך לטענתה צריכת הדלק המשולבת צפויה להיות ליטר דלק לכ-59 ק"מ. במצב חשמלי בלבד, ללאון טווח נסיעה מרבי של 52 ק"מ, תחת הגבלת מהירות מרבית ל-120 קמ"ש. במצב המשלב בין מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית, המהירות המרבית היא 170 קמ"ש.
בסיאט מציינים כי בחודשים הקרובים ייצרו כמה יחידות של שתי המכוניות, ויעמידו אותן לשירותם של ציי רכב ממשלתיים בקטלוניה ומדריד, במטרה לבחון את התאמתן לייצור המוני. ביצרנית מוסיפים כי עתידה של תחבורה חשמלית תלוי בגישה "הוליסטית", שמשלבת בין כלי רכב, סוללות ותשתית טעינה. לכן, כך מסבירים שם, היצרנית עומדת בראש פרויקט לאומי לקידום תחבורה חשמלית בספרד - פרויקט שבו שותפים יצרנים, אוניברסיטאות, מרכזי מחקר ומשרד המדע.
"הלקוחות דורשים תחבורה בת-קיימא, אבל הצרכים שלהם שונים מאוד", מסכם נשיא סיאט, ג'יימס מוייר, "לכן, אנחנו מאמינים שאסטרטגיה מקבילה, של פיתוח שתי טכנולוגיות שונות, תציב את סיאט בעמדה הטובה ביותר לענות על הצרכים שלהם".