שתף קטע נבחר

 

Modern Warfare 3 - עדיין מודרני?

ראשי נפץ גרעיניים מגיעים לידיים הלא נכונות והרוסים פולשים לארצות הברית כנקמה על פיגוע טרור במוסקבה שכביכול תוכנן על ידי האמריקאים. האם תצטרפו לחזית?

מלחמות אולי מבוססת על הטעיה, אבל מכירת משחקים בעשרות מיליוני עותקים, נראה, מבוססת על לספק לשחקנים את מה שהם מכירים ואוהבים, רק בקנה מידה גדול יותר. כמו קודמיו, MW3 מאפשר לכם לחוות מלחמה - הגרסה הנוצצת שלה - בצורה סינמטית חסרת תקדים. את מרדפי הג'יפים מחליפות סירות מנוע שחותכות את הגלים בעוד ספינות מלחמה טובעות סביבן, את מכונות הירייה המקובעות מחליפים מיני-טנקים רובוטיים ואת ה-AC-130 מחליפים מזל"טים עם בקרת ירי ממוחשבת.

 

עוד ב-Games

 

 

 

מטרת דמות מקדימה

אולפן Infinity Ward, הפעם בשיתוף פעולה עם מפתחת נוספת, Sledgehammer, בהחלט יודע - גם אחרי שחצי מחבריו פרשו ממנו - ליצור אקשן מסדרון מלהיב שלא מרגיש כאילו הוא סוגר אותך בגבולות גזרה צרים. סצנות האקשן שיתרחשו סביבכם וברקע לא היו מביישות את מיטב סרטי הפעולה הקיציים עתירי התקציב, ובזכותן לא תרגישו שאתם למעשה יורים שוב ושוב באותם חיילים, עם מדים מעט שונים.

  

הפעילות החי"רניקית הרגילה מגוונת ומתובלת כרגיל בקטעי משחקיות שמתרחשים על גלגלים, באוויר ובמים, ובהם חילופי אש במסדרונות של המטוס הנשיאותי הרוסי בעוד הוא מאבד גובה בפראות, לוחמת משאית-רכבת, טיווח ארטילריה ושליטה בשריון בשלט רחוק - שדרוג מחמם לב של מכוניות ה-RC המתאבדות של Black Ops.

 

הרוסקים באים

עלילת הקמפיין נמשכת מהנקודה בה הפסיק MW2. העולם עדיין נמצא בסכנה, ראשי נפץ גרעיניים מגיעים לידיים הלא נכונות והרוסים מחליקים על כל השכל ומחליטים לפלוש לארצות הברית כנקמה על פיגוע טרור במוסקבה שכביכול תוכנן על ידי האמריקאים. בקמפיין לשחקן יחיד שנמשך כשש שעות תזכו לגלם חיילים מיחידות צבאיות מובחרות מרחבי העולם בעודכם מנסים למנוע אסון גרעיני, ותחזרו גם לפגוש ולגלם דמויות מוכרות משני הפרקים הקודמים.

 

כרגיל, גם כאן הרוסים מהווים אחוז נכבד מהחבר'ה הרעים. חיילי הקומנדו של הספצנאז, למשל, לובשים משום מה מסכות אב"כ לאורך המשחק כולו כדי להיראות פחות אנושיים. אז נכון, בחלק מהמקומות מפוזר גז עצבים קטלני, אבל חבר'ה – תנשמו מדי פעם.

 

דז'א-וו מפואר

למרות שאי אפשר לקרוא למנוע הגרפי של Modern Warfare 3 מרשים - המראה הכללי שלו הוא דז'א-וו כמעט מוחלט ל-MW2 - היכולות שלו נסחטו ליצירת עולם משחק, או יותר נכון אשליה של עולם משחק, של מלחמת כל-בכל אינטנסיבית. ארצות הברית ואירופה, המיוצגות במשחק על ידי החלקים המוכרים של כמה מעריהן המפורסמות, נמצאות על סף התמוטטות, ואתם מוצנחים על ידי מעצבי השלבים היישר אל תוך הכאוס. גם אם כל מה שתעשו חלק גדול מהזמן זה להציץ ממחסה, לצלוף באויבים ולחזור למחסה, לצלוף ולרוץ למחסה הבא, ההתרחשויות ברקע והקשקשת ברשת התקשורת הם כל התפאורה שתצטרכו כדי כמעט להאמין שאתם באמצע מלחמה שלמה. "כמעט" - כי בכל זאת עשינו בדיוק את אותו הדבר כבר כמה פעמים בעבר, ואנחנו מכירים את המגבלות של ההצגה הזאת ואשליותיה.

  

 

 

הבינה המלאכותית, עם זאת, עדיין הורסת קצת את האשליה בגלל הדרך שבה היא מתוכנתת להתרכז רק בדמות השחקן, כאילו הוא האיום העיקרי ואולי היחיד להצלחת המתקפה הרוסית. היא תעשה הכל על מנת לחסל אתכם - וזה כולל לסכן את חייה באופן בלתי אחראי ולהתעלם מאיומים אחרים ודחופים יותר רק כדי לסיים את קיומכם הפושע. סוג ההתנהגות הזה הורס את ההרגשה שאתה נלחם ביצורים תבוניים, פוגע באשליה שאתה רק חייל אחד נוסף במלחמה רחבת היקף, והופך את האויב לצפוי.

 

המולטיפלייר כחבר ותיק לפלוגה

לצד המשחקיות הסינמטית ידועה סדרת קול אוף דיוטי במולטיפלייר החזק שלה, ששורד הרבה חודשים ואפילו שנים אחרי שהשחקנים מסיימים את הקמפיין הקצר. גם הפעם המשחק לא מאכזב; זאת אומרת לא מאכזב אם אתם לא מצפים לשינוי פרדיגמה או תוספות נועזות.

 

בזמן שמשחקי יריות מרובי שחקנים אחרים מנסים לחדש, במידות שונות של הצלחה, קול אוף דיוטי בוחר לדבוק בנוסחאות המוכחות שלו תוך ליטושן ודחיסת מקסימום תוכן למצבי המולטיפלייר. מצבי המשחק נותרו כמעט זהים לאלה שמוכרים מהקודמים, פרט למצבי הישרדות ווידוא הריגה, עליהם יורחב בהמשך. כיף להתנסות במגוון הנשקים והגאדג'טים הרחב, אבל אף אחד מהם לא מייצג רובד משחקיות חדש - אלה פשוט צעצועים חדשים שעובדים לפי אותו ספר הוראות.

 

כמובן שגם כאן, כמו בכל משחק אונליין שמכבד את עצמו, יש מערכת עלייה ברמות. תוכלו לבחור בין 4 קלאסים סטנדרטיים לחלוטין – חייל סער, מהנדס, רופא וצלף. את כולם תוכלו להעלות ברמות וכך לפתוח להם יכולות חדשות, אך הפעם תוכלו להעלות ברמות גם את הנשקים שלכם.

 

צבירת ניסיון לנשקים מתבצעת בפשטות על ידי שימוש בנשק. ככל שתשתמשו יותר בנשק מסויים תקבלו בעבורו יותר נקודות אותן תוכלו לבזבז על אותו הנשק בלבד. זה מצויין לשחקנים שיש להם נשק מועדף, אבל פחות טוב לטווח הזמן הקצר, לפחות, עבור אלה שאוהבים להתנסות עם נשקים שונים.

 

וידוא הריגה

מצב ה-Spec Ops חוזר גם הוא לסיבוב נוסף, ויאפשר לכם לשחק לבד או בקו-אופ במשימות ואתגרים נפרדים משלבי הקמפיין העלילתי, ולזכות בנקודות ניסיון על הישגיכם.

 

מצב ההישרדות יציב אתכם עם קומץ אנשים מול גלים אין-סופיים של אויבים, בערך כמו מצב הזומבים של Black Ops, רק שהפעם האוייבים ינסו לירות בכם במקום לאכול לכם את היד, וגם תוכלו לתחזק עמדות ירי אוטומטיות שיעזרו לכם בעבודת ההגנה.

 

המצב המעניין יותר הוא וידוא הריגה. לא, לא מדובר במשחקון של תקיעת קליע בראשן של כמה שיותר גופות בדקה, אלא במצב שבו הריגה שלכם תיחשב רק אם תאספו את הדיסקית האישית של הנפטר. אם מישהו מהקבוצה המתחרה יאסוף את הדיסקית של חברו לקבוצה שנפל בקרב לפני שתגיעו אליה – לא תקבלו את הדיסקית וגם לא ניקוד.

מצב משחק זה, מעבר לערך האספני של בניית אוסף דיסקיות, מוסיף מעט עומק לחילופי האש הרדודים בכך שהוא מאלץ אתכם לחשוב עוד צעד אחד קדימה. האם שווה לי בכלל להרוג את הבחור על הגג? האם יש לי דרך להגיע לשם מהר מספיק כדי לזכות בדיסקית שלו?

 

חבילת ההרחבה של השנה

Modern Warfare 3 הוא סיום מספק אבל לא מפתיע לטרילוגיה. אולי היה צריך לקרוא לו Call of Duty 4: Part 3, אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בכותר איכותי עם קמפיין לא פחות טוב משל קודמיו והאונליין השלם ביותר.

 

מי שהקמפיין לשחקן יחיד לא נורא חשוב לו ויכול להישאר עם הקהילה המעט מזדקנת של כותרי CoD קודמים - קשה לי לראות סיבה טובה בעבורו להשקיע כאן שוב מחיר של משחק מלא. מצד שני, אם סוף הסיפור כל-כך חשוב לכם או שאתם זוללים בשקיקה כל עדכון מולטיפלייר שיוצא לסדרה, אין לכם ברירה אלא לשלם כדי להיות בחזית המלחמה עם שאר המיליונים.

 

יאהבו: מי שחי ונושם את המולטיפלייר של הסדרה

ישנאו: מי שכבר החל לחוש סלידה מהמותג בזמן MW2 או Black Ops

שווה את הכסף? למי שחייב להיות איפה שהאקשן, גם אם זה אותו האקשן של שנה שעברה

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים