שתף קטע נבחר
 

פורד פוקוס - הדגם החדש משפר עמדות

המשפחתית הקומפקטית של קונצרן הרכב הענק, עברה שינוי מהותי בנקודות החולשה המוכרות, במטרה להתמודד טוב יותר עם המתחרות הרעננות. האם זה הצליח?

אחת המכוניות הקומפקטיות המוערכות בתעשיית הרכב היא הפוקוס של פורד. על כך היה בעבר מעין קונצנזוס בקרב מומחים. בעבר, שכן בגרסתה האחרונה סבלה הפוקוס יותר מאי-פעם מיחידת כוח לא מרשימה - בלשון המעטה. במילים פחות מנומסות, היא נחשבת פשוט לחלשה ופלגמטית-משהו. עם מנוע שמייצר רק 100 כ"ס ותיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים בלבד, זה לא היה ממש מפתיע בעידן הנוכחי.

 

כך שברור מדוע הגרסה העדכנית בה נהגנו לאחרונה, הבטיחה שיפור משמעותי בחבילה לנהג - לפחות על הנייר. שכן המנוע מייצר עתה הספק גבוה משמעותית (125 כ"ס), ואילו התיבה זינקה באחת כמה שנות דור קדימה - רובוטית עם שישה יחסי העברה ומצמד כפול. נותר רק לגלות איך התמהיל המעודכן עובד הלכה למעשה על הכביש. 

 

פורד פוקוס בשלוש אופציות (צילום: רונן טופלברג ) (צילום: רונן טופלברג )
פורד פוקוס בשלוש אופציות(צילום: רונן טופלברג )

 

ההרכב

שני הדורות הקודמים של פורד פוקוס הציגו עיצוב חיצוני דומה למדי. שלא במפתיע, המכונית החדשה אינה שונה בהרבה, ובכל זאת מצליחה להשאיר רושם טוב מבעבר. החזית נראית שרירית יותר, וצללית גרסת חמש הדלתות נראית גם-היא טוב יותר. לעומת זאת, למרות השיפור הקל במראה גרסת הארבע דלתות (סדאן), היא עדיין אינה מצטיינת בתחום הוויזואלי.

 

המידות החיצוניות נדיבות כעת יותר, למרות שבסיס הגלגלים צמח בס"מ בודד. במפתיע, תא המטען בגרסת הסדאן קטן בכ-20%, מ-467 ליטרים ל-372 בלבד (277 ליטרים צנועים בלבד להאצ'בק), ולכך יש להוסיף פתח צר ולא ממש נוח להכנסת ציוד.

 

 (צילום: רונן טופלברג ) (צילום: רונן טופלברג )
(צילום: רונן טופלברג )

 

תא הנוסעים - האפרורי בעבר - זכה בשדרוג משמעותי, ואלה חדשות טובות, בעיקר בכל הנוגע לשדרוג באזור הקונסולה המרכזית ולוח המחוונים. במפתיע, בין שלוש רמות הגימור השונות, הבסיסית ביותר ונטולת הפלסטיק המבריק (מדי), נראית טוב מכולן. להשלמת השדרוג בדגם הנוכחי, זוכה הפוקוס החדשה בחבילת אבזור מרשימה גם בגרסת הבסיס, ובכלל זאת שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מערכת בקרת אקלים וכמובן שש כריות אוויר.

 

השיטה

כאמור, יחידת הכוח של הפוקוס היוותה מקור לאכזבה בעבר, ולכן לא מפתיע לגלות שהמנוע ותיבת ההילוכים עברו שדרוג. יחידת ה-1.6 ליטר זכתה בתוספת של לא פחות מ-25%, ותיבת ארבעה הילוכים אוטומטית פינתה מקום לתיבה מתקדמת, עם מצמד כפול ושישה הילוכים. אלא שלמרות שדרוג הכוח, השיפור על הכביש אינו מוחשי כפי שניתן היה לצפות. כדי לסחוט את תוספת הכוח מארבעת הצילינדרים, נדרש הנהג לעלות לסל"ד גבוה יחסית, שהופך את הנסיעה לתזזיתית יותר בהכרח. במפתיע, גם תיבת ההילוכים החדשה מרגישה עצלה מעט בכל מצב, למעט כאשר היא מוצבת על "S".

 

 (צילום: רונן טופלברג ) (צילום: רונן טופלברג )
(צילום: רונן טופלברג )

 

היכולת הדינמית של שלדת הפוקוס, מהתכונות החזקות בדגמים הקודמים, "מיישרת קו" עם יחידת ההנעה של המכונית. בסך הכל גבוה מהממוצע, אך הדרך לשם אינה מרגשת במיוחד. ההגה חסר משקל, ואילו בקרת היציבות מכויילת למצב "היסטרי-פלוס". במפתיע, גם "גרסת הקצה", עם מנוע ה-EcoBoost 1.6 והספק של 180 כ"ס, אינה מתגמלת יותר מכך.

 

והנקודה החזקה בכל זאת? נוחות הנסיעה. זו טובה למדי על-פני מגוון רחב במיוחד של כבישים, ואפילו בתנאים עירוניים היא טובה מהממוצע. הוסיפו לכך שקט יחסי בתא הנוסעים ומושבים נוחים, ותקבלו חבילת נוחות שתקסום מאוד לנהג הליסינג המשתתף בקאר-פול.

 

 (צילום: רונן טופלברג ) (צילום: רונן טופלברג )
(צילום: רונן טופלברג )
 

התוצאה

פורד פוקוס משווקת בארץ בגרסאות סדאן, האצ'בק וסטייישן, עם שלושה מנועים שונים ושלוש תיבות הילוכים שונות (שתי ידניות, אחת רובוטית). מאחר שמגוון הגרסאות גדול מבעבר, אמורה הפוקוס לקסום לקהל פוטנציאלי גדול משמעותית. אותו קהל יתרשם לטובה מהנתונים על הנייר, וסביר להניח שלא יתאכזב מכיול ההגה והמתלים, או מזמני התאוצה ותפעול התיבה האוטומטית במצב ידני.  הוא כן יתרשם מהמראה המשופר, נוחות הנסיעה והאבזור.

 

הוסיפו לכך תג-מחיר מקובל בקטגוריה, או אף נמוך יחסית בחלק מהגרסאות, ותקבלו מכונית עם סיכויים טובים מאוד להצליח. ובצדק. 


פורד פוקוס

פורד פוקוס
מנוע 4 צילינדרים בטור
נפח / סוג דלק 1,596סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 125 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט מרבי 16.21 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית/ רובוטית כפולת מצמד, שישה הילוכים
אורך 453 ס"מ
רוחב 182 ס"מ
גובה 150 ס"מ
בסיס גלגלים 265 ס"מ
משקל 1,276-1,312 ק"ג
נפח תא מטען

372 ליטר

100-0 קמ"ש 11 שניות
מהירות מרבית 198 קמ"ש
פליטת מזהמים 149 גרם CO2 לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק ישראלי 5
צריכת דלק (יצרן, משולבת) 16.6 ק"מ לליטר
מחיר

החל מ-120,000 שקלים

כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחנה

 

הכתב היה אורח חברת פורד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הלחם: פורד פוקוס סדאן
צילום: רונן טופלברג
פנים אל מול פנים
צילום: רונן טופלברג
מיישרת קו עם עיצוב דגמי החברה
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים