שתף קטע נבחר

יוקרה אמריקנית: קדילאק XTS החדשה

חטיבת היוקרה של ג'נרל מוטורס מציגה היום ספינת דגל חדשה, שאמורה להתחרות במיטב התוצרת של ב.מ.וו, מרצדס ולקסוס. האם יש ליצרניות מגרמניה ויפן ממה לחשוש?

התשובה האמריקנית לב.מ.וו ומרצדס. קדילאק, חטיבת היוקרה של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס, חושפת היום (ד') בלוס אנג'לס את ספינת הדגל החדשה שלה, ה-XTS. למכונית החדשה תפקיד מרכזי בניסיונותיה של היצרנית לתפוס נתח שוק משמעותי בעיקר בשוק האמריקני, ולפתות את מי שבוחרים כיום לרכוש את מכוניות היוקרה הגרמניות והיפניות. שיווק ה-XTS בארה"ב יחל באביב 2012. על-פי הערכות, ה-XTS תגיע לישראל במהלך שנת 2013.

 

 

ה-XTS מבוססת על פלטפורמה מוארכת של ג'נרל מוטורס ("אפסילון"), המשרתת את ביואיק לה-קרוס וב-2013 תשמש בסיס לשברולט אימפלה החדשה. למרות שזו פלטפורמת הנעה קדמית, מציעה ה-XTS הנעה כפולה, עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שמחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים.

 

את הכוח - 300 כ"ס ו-36.5 קג"מ - מספק מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר, בעל הזרקה ישירה. ובזמן שיריבותיה הגרמניות מציעות תיבות הילוכים עם שבעה ושמונה יחסי העברה, מסתפקת קדילאק בתיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים. בשלב זה, נמנעת היצרנית מלפרסם נתוני ביצועים, צריכת דלק ופליטת מזהמים.

 

 

המידות של ה-XTS מציבות אותה בתחרות ישירה עם ב.מ.וו סדרה 5, אודי A6 ומרצדס E קלאס: למרות שהיא ארוכה מהן משמעותית - 5.13 מטר לעומת 4.9 מטר בסדרה 5, או 4.86 מטר ב-E קלאס - מידותיה האחרות אינן חריגות בקטגוריה. רוחבה 1.85 מטר וגובהה 1.5 מטר, לעומת 1.85 ו-1.46 בסדרה 5 ו-1.85 ו-1.45 ב-E קלאס (בהתאמה). בסיס הגלגלים, 2.83 מטר, קצר משמעותית מזה של ה-5 (2.96 מטר), אך דומה לזה של ה-E קלאס (2.87 מטר).

 

ה-XTS מצוידת במתלים אקטיביים, מערכת "Magnetic Ride" של קדילאק, המוכרת מגרסאות הביצועים של היצרנית (סדרת V), ויכולה לשנות את שיכוך הבולמים באופן אוטומטי, במטרה להתאימו לתנאי הנהיגה והכביש. מסדרת ה-V מגיעה גם מערכת הבלימה של ה-XTS, שמצוידת בבלמים של ברמבו האיטלקית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך היא נראית מבפנים
וכך היא נראית מקרוב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים