חדשות אופניים: חשמליים חדשים, ואמצעי מניעה
אבזרים, אירועים, תחרויות ותערוכות, עולם האופניים מציע חדשות ללא הרף ובקצב מהיר מאי פעם. קבלו מקבץ ראשוני ומעניין של כמה מהם
חשמלית ושמה מהירות: יבואנית הרכב המוכרת UMI, המשווקת בישראל את מרבית מותגי GM, הודיעה לאחרונה כי היא מתחילה בשיווק אופניים היברידיים מתוצרת המותג הגרמני A2B. למותג הגרמני מספר דגמים, כולם בעלי עיצוב מרשים. עם זאת, רק דגם אחד בסדרה שאמורה להגיע ארצה, אושר על-ידי מכון התקנים הישראלי. הבעיה - חסרונן של דוושות, המהוות הכרח באופניים - גם כאלה שאינם מונעים דווקא בכוח שרירי הרגל.
עוד על אופניים ב-ynet:
- רכיבה על אופניים בחורף - אפשר ואפילו כדאי
האופניים של A2B מצוידים במנוע המייצר 250 וואט, ואשר מאפשר לטענת היצרן מהירות מרבית של 25 קמ"ש, וטווח נסיעה של 70 ק"מ בין טעינות סוללה. בהערת אגב נזכיר יצרנית הסוללה בה עושים אופני A2B שימוש, הודיעה לפני כשבוע על פשיטת רגל. ב-UMI אומרים בתגובה כי אין להם חשש באשר להמשך פעילות החברה, תחת בעלים אחרים.
ובהקשר זה, שוק האופניים החשמליים הישראלי הוצף בשנה-שנתיים האחרונות בעשרות דגמים חשמליים, שחלק לא קטן מהם מאולתר ומורכב בארץ על-גבי שלדות של אופניים רגילים, שלא בהכרח מותאמים לנסיעה עם מנוע חשמלי. שכן בין היתר, על מדרכות, כבישי ושדרות תל-אביב רוכבים מאות עם מנועים חשמליים המייצרים הספקים גבוהים משמעותית מהמותר, ולכן מסוגלים להגיע בקלות למהירות של 40 ואף 50 קמ"ש. מלבד העבירה מבחינת החוק, מכללי אופניים אלה לא תוכננו לעמוד עומסים המופעלים על מכללי האופניים במהירות זו.
פנס תאורה ושמו נתיב: נא להכיר, פנס רכיבה אחורי מתוצרת חברת Apex Bright Led, יחידת תאורה ייחודית המיועדת לרכיבת לילה, אך בניגוד למוכר, מצוידת בשני סמני לייזר המקרינים נתיב רכיבה על הכביש, ומסמנים כך לנהגי שמאחור את שטח הרכיבה המסוכן. סוג של גבול גזרה שאל לו לעבור. מניסיון, סמני הלייזר מגדילים משמעותית את נראות רוכבי האופניים על הכביש בלילה. התאורה מופעלת אגב על-ידי שתי סוללות AAA דקות, עם אורך חיים של כתשע שעות בעת שהפנס מהבהב וסמן הלייזר פועל, או 36 שעות כאשר הפנס רק מהבהב.
הילוכים בתיבה אלקטרונית: יצרנית מערכות ההילוכים האיטלקית קמפניולו, השיקה לפני כשבוע בסיציליה את המערכת האלקטרונית הראשונה מתוצרתה. מערכת זו המצוידת כצפוי במעין-מחשב ניהול, מאפשרת תפעול מעביר ההילוכים האחורי באופניים בעזרת מתג על הכידון. כדאי להזכיר כי קמפניולו אינה הראשונה שמציגה מערכת שכזו. החלוצה בתחום הייתה שימנו המוכרת. למעשה, יצרנית זו הציגה בינתיים כבר מערכת מתקדמת יותר מהמקורית.
רוכבי אופני כביש מעריכים כי תחום מערכת התמסורת האלקטרוניות יהיה אחד הנושאים המרכזיים בפיתוח אופני העתיד, וכי הדגש יעבור בשנים הקרובות ממכאניקה לאלקטרוניקה. בהקשר זה נודע כי מהנדסי שימנו מתכננים להציג ב-2013 מערכת שתאפשר הפעלה ושליטה על-ידי מתג על הכידון גם בבלמי דיסק - ללא כל שימוש בכבלים.