קרוס-טורר: גם הונדה רוצה תואם ב.מ.וו R1200
ההצלחה האדירה של האופנוע הגרמני הרב-שימושי, שכנעה גם את הונדה לייצר תואם הולם. קבלו את הקרוס-טורר, עם המראה הנכון, פסגת הטכנולוגיה המתבקשת, והלב המוכח של ה-VFR1200
קבלו את הונדה קרוס-טורר, אופנוע תיור הרפתקני שאמור להיות ניסיון נוסף - וממש רציני - של תעשיית הרכב, לייצר מתחרה ראוי לשליטה המרשימה של ב.מ.וו R1200GS בשוק האירופי. עם מנוע V4 שנלקח מה-VFR1200 המרשים, תיבה רובוטית מתקדמת, מראה מבטיח ושם מחייב, מקווה הונדה לכבוש לפחות חלק מנתח השוק שהאופנוע הבווארי תופס כבר שנים.
- דו"גרי: מגזין רכב דו-גלגלי ברשת
חיצונית נראה הקרוס-טורר כמו דגם הקרוס-ראנר, אשר נמתח לגובה, השיל פלסטיקה מיותרת, והתעטף במיגון העוטף בצינורות את חלקו התחתון של מיכל הדלק, ומסתיים מתחת לכנף קדמית גבוהה, כמעט כמתבקש בקטגוריה זו. מנוע ה-1200 (1,237 סמ"ק, אם אתם מתעקשים) עבר בדרכו מה-VFR קורס הרגעה, ומייצר כעת 127 (במקום 170) כ"ס. אלא שהוא עושה זאת כמובן בסל"ד נמוך משמעותית. גם נתון המומנט עבר שנמוך קל - 12.8 לעומת 13.1 קג"מ ב-VFR. ושוב, גם כאן בסל"ד נמוך בהרבה.
גם כאן תוצע תיבת ההילוכים כפולת המצמדים המרשימה של הונדה, עם אפשרות בחירה בין מצב רגיל, ספורטיבי או תפעול עצמאי. זהו אגב הדגם הרביעי של הונדה שעושה שימוש בתיבה העתידנית הזו, ואין ספק שהיא אמורה להגיע גם לדגמים נוספים. שלדת אלומיניום מציעה בסיס גלגלים של 1,595 מ"מ, וזרוע אחורית חד-צדית עם גל הינע. נכון, כמו בב.מ.וו.
מערכת הבלימה כוללת כמובן ABS ומערכת בלימה משולבת, וגם מקומה של בקרת משיכה לא נפקד. מיכל דלק בנפח 21.5 ליטר אמור לסייע בטווח נסיעה נדיב, ומרווח גחון של 18 ס"מ יעזור בכיבוש מעלות - או במציאות, בטיפוס מדרכות ממש גבוהות בעיר. כיאה לייעודו כתיור הרפתקני מצויד הקרוסטורר בחישוקי "שפיצים" גמישים בקוטר "19 מלפנים ו-"17 מאחור, עם צמיגים בגודל 110-8- ו-150-70 בהתאמה. גובה המושב - 850 מ"מ.
ויש כמובן מחיר לכל טכנולוגיית העילית הזו. ראשית, בסעיף המשקל. הקרוסטורר שוקל 275 ק"ג, או 10 ק"ג נוספים בגרסה כפולת המצמדים. ואלה לא פחות מ-45 ק"ג יותר ממשקלו הרטוב של GS בסיסי, ו-19 ק"ג יותר מגרסת אדוונצ'ר המאובזרת והמזוודת לעייפה.