המסחרית הבאה של פולקסווגן תעקוב אחר הנהג
קונצרן הרכב הגרמני חושף מסחרית-קונספט, שתאפשר בעתיד הפעלה מרחוק. ההנעה תהיה נקיה לחלוטין מזיהום כמובן. האם היא גם תגיע לייצור סדרתי? יש סיבות רבות להניח שכן
מי צריך נהג? חטיבת המחקר של פולקסווגן חשפה דגם מסחרי חדש, בינתיים לתצוגה בלבד, המצביע לטענתה על העתיד כלי רכב מסחריים "קלים". הטכנולוגיה החדשנית ביותר שמציג כלי הרכב החדש, שנקרא "eT!" - יכולת נהיגה עצמאית למחצה: ה-eT יכול לעקוב אוטומטית אחר הנהג מבית לבית, כאשר זה יוצא למסור משלוח - והוא גם יכול להתקרב אל הנהג, כאשר הוא מורה לו לעשות כן.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- חשיפה: כמה מרוויחות חברות ביטוח? כנראה לא מספיק
בנוסף, לנהג תהיה יכולת שליטה ב-eT באמצעות ידית ("סטיק") המותקנת בצד הנוסע. הסיבה להתקנת הידית דווקא בצד זה, ולא באזור הנהג - כך מסבירים בפולקסווגן - היא הרצון לאפשר לנהג לשלוט במכונית מצד המדרכה, למעשה "אזור העבודה" האמיתי של כלי רכב מסחריים המשמשים לחלוקה. בפולקסווגן מציינים כי ה-eT הוא "קל משקל", אך אינם מפרסמים מה משקלו.
"ניתחנו תהליכים וצרכים של לקוחות, ומהניתוחים האלה פיתחנו רעיונות בנוגע לעתיד של כלי רכב מסחריים שמשמשים למשלוחים", מסביר יורגן לאוהולד, מנהל חטיבת המחקר של היצרנית. "התמקדנו בנהיגה ללא פליטת מזהמים, המרחב המוגבל באזורים עירוניים, פונקציות נהיגה חצי-אוטומטיות, ושילוב של טכנולוגיות תקשורת חדשות".
שלא במפתיע, ה-eT מצויד בהנעה חשמלית: ארבעה מנועים חשמליים מותקנים בגלגלים, אך לא מפרסמים מה הספקם, איזו סוללה מספקת להם חשמל, או מה משך הזמן הנחוץ לטעינתה. "אם הוא 'מתודלק' בחשמל שמיוצר ממקורות מתחדשים, ה-eT באמת יכול להציע תפעול נטול זיהום", מבטיח רודולף קרבס, מחטיבת ההנעה החשמלית בפולקסווגן.
ה-eT, שפותח בשיתוף עם הדואר הגרמני ואוניברסיטת בראונשווייג, אינו מיועד לייצור, ורוב הטכנולוגיות שמוצגות בו אינן צפויות להופיע בקרוב במכוניות סדרתיות. "שלא כמו הגרסאות החשמליות של הגולף או ה-up, ה-eT אינו כלי רכב שיכול להפוך בקרוב למציאות", מסביר קרבס. "אבל אנחנו חייבים לעשות היום תוכניות לעולם העתידי של המסחריות הקלות, כפי שייראה החל מהמחצית השנייה של העשור הנוכחי, ובכלל זאת בכל הנוגע להנעה חשמלית".