דיוק 690 חדש - ק.ט.מ מרעננת את המהפכן
משפחת הדיוק שהופיעה לראשונה לפני כ-17 שנים, תוך שהיא יוצרת קטגוריה חדשה יש-מאין, זוכה באופנוע בסיסי מעודכן
בשנת 94' סער עולם האופנועים. ק.ט.מ, יצרנית האופנועים האוסטרית הקטנה והממוקדת באופנועי שטח, שחררה לשוק דגם שונה ומסעיר - דיוק, אופנוע שנראה כאילו ברח זה הרגע ממסלול סופרמוטו. החברה יצרה מייד נישה, אשר לימים תהפוך גדולה ופופולארית הרבה יותר, ובאופן טבעי תמשוך גם מתחרים נוספים.
במשך השנים הורחב היצע אופנועי הסופרמוטו הספורטיביים של ק.ט.מ, בין היתר באמצעות משפחת ה-SMR הקרבית, והסופר-דיוק עבור נישת ההיפר-מוטו המתפתחת. הדיוק? ממוביל המהפכה הפך לאופנוע "אמצע הדרך", ואפילו היצרנית עצמה מכנה אותו אופנוע עירום, ולא מעבר.
- דו"גרי: מגזין דו-גלגלי ברשת
עם זאת, ומכיוון שמדובר בק.ט.מ, הגדרה צנועה כזו אינה עושה צדק עם האופנוע. שכן לא ניתן להתייחס לדיוק, גם כיום, כאופנוע פשוט וחסר השראה. וכדי להדגיש זאת כנראה, הוצגה ה-690 החדש. והקרבי למדי, אם להתרשם ממה שאנחנו רואים, מהמפרט ומערכי המותג הקרביים של ק.ט.מ.
מנוע ה-LC4 הוותיק של החברה ממוקם גם כאן, אלא שכעת במהדורה העדכנית שהוצגה בעבר ב-690R שפרש בינתיים לגמלאות. המנוע החד-צילינדרי כולל צמד מזרקים, צמד מצתים ומצערת אלקטרונית, עם הספק מרבי של 69 כ"ס - ממנועי הסינגל החזקים ביותר. כדאי רק לציין כי למרות הקיצוניות, מרווח הטיפולים עומד על 10,000 ק"מ מרשימים.
העיצוב הזוויתי-קיצוני של הדיוק הקודם התמתן ללא ספק. מסכת החזית בעלת שני הפנסים העגולים-אנכיים שהייתה לסימן ההיכר שלו, פינתה מקום לפנס בודד שיגרתי. מיכל הדלק חדש, ויחידת המושב הנוכחית נמוכה בשלושה ס"מ מהקודמת. זאת במטרה להציע תנוחת ישיבה משופרת, הכוללת כעת הפרדה בין מושב רוכב למושב מורכב.
המפלט ששכן בדגם הקודם בתחתית האופנוע, חזר למקומו הטבעי בצד ימין. אלא שנראה כי יותר מכל זו השלדה שבולטת לעין, חדשה וקלה יותר ובצבע כתום. כמקובל בק.ט.מ משחר ההיסטוריה בערך, המתלים מלפנים ומאחור מבוססים על WP ההולנדית במקור, שנרכשה על-ידי האוסטרים ב-1997. מערכת הבלימה עושה שימוש בקליפר רדיאלי של ברמבו מלפנים, וב-ABS.