"הפרסומת של שטראוס סקסיסטית כלפי גברים"
שטראוס טוענת בפייסבוק שלה כי שינתה את הפרסומת למסטיק עלמה, אחרי שכמה מיוזמי מחאת הקוטג' טענו בעמוד ובמכתב לעפרה שטראוס כי הסרטון מציג גברים כגורילות ואת האישה כ"כנועה ושברירית". "מתנצלים בפני מי שנפגע", הגיבה החברה
סקסיזם לא חייב להיות מופנה רק נגד נשים: כמה מיוזמי מחאת הקוטג' וחברי תנועת "ישראל יקרה לנו" כתבו מכתב לעפרה שטראוס בו הם מביעים שאט נפש מהפרסומת למסטיק עלמה, שמציגה אב ובנו כגורילות ואת ימית סול, שמשחקת את האם והרעיה, כ"כנועה ושברירית". נציגת שטראוס התנצלה בעמוד הפייסבוק של החברה, והעלתה לעמוד פרסומת מתוקנת.
הפרסומת המקורית הציגה דמות של אישה שמתלוננת ברכות על בעלה הגורילה שמביא לה פלייסטיישן ליום ההולדת, אומר לה שהיא השמינה וצופה עם בנה (גורילה - לא פחות) במשחקי כדורגל. את המפלט שלה היא מוצאת במסטיק עלמה. בעקבות הפרסומת, נתמלא עמוד הפייסבוק של החברה בתלונות וכמה מיוזמי מחאת הקוטג' שלחו מכתב מחאה לבעלת השליטה בחברה.
"אנו כותבים אליך היום כנציגי קבוצה רחבה של נשים וגברים ישראלים הרוצים להביע את סלידתנו מהדרך שבה בחר קונצרן שטראוס-עלית להציג את הגבר הישראלי ואת האשה הישראלית בפרסומות המשודרות (גם לילדים) בשעות השיא של צפייה בטלוויזיה", נטען במכתב.
"כמי שרגישות חברתית חשובה לה אנו מצפים כי את כבעלת שליטה בחברת שטראוס-עלית ומחזיקת 18% מערוץ 2, תורי באופן מיידי על הסרת פרסומת זו משידור וכן מהאתר של המותג".
לטענת הכותבים: "הפרסומת עוסקת בסטיגמות חברתיות מעוותות. הגבר הישראלי מוצג כגורילה (תרתי משמע) והאשה עם אודם אדום חזק, עקרת בית שמחכה כל יום לבעלה מהעבודה, וכנועה ושברירית לעומתו...
"ברצוננו לשתף אותך מה חשים אנו הישראלים, גברים ונשים, למראה פרסומת זו. אנחנו לא גורילות, אלא ישראלים הנאנקים תחת יוקר המחייה. חוסר הרגישות שלכם משווע לנוכח העובדה שמזה מספר ימים מופיעות באתר הפייסבוק שלכם קובלנות על פרסומת סקסיסטית זו ולמרות זאת לא הסרתם אותה".
גבר הוא לא בבון
כותבי המכתב מצטטים את אחת התלונות שעלתה בדף הפייסבוק של החברה: "לא ציפיתי מכם לרדת לרמה כזו של פרסום בזוי...", נאמר בתלונה.
"בקונטקסט מיני משפיל ומעליב לקידום מוצר - איך מצפים מגבר, שאוהב לצרוך מסטיק, להמשיך ולצרוך אותו, כשמול עיניו יש האשמה על כך שהוא 'בבון'?
"אני מתכוון להחרים את כל מוצרי שטראוס, ללא יוצא מן הכלל, עד שהפרסומת הזו תרד ותפרסמו התנצלות על פגיעה ברגשות הגברים. הרי ברור לכולם, גם לכם, שלא הייתם מעיזים לחלום על קמפיין דומה שהיה מציג באופן כזה נשים..
"אני, בתור ה'דבר הזה', הקוף הזה, היצור הנחות לעומת האישה הזה, נעלבתי כמו רבים אחרים (וכמעט כל גבר שדיברתי איתו על הפרסומת הזאת) מהאפליה המגדרית הבוטה הזאת".
48 שעות אחרי התלונות הראשונות, נציגת שטראוס כתבה בעמוד: חברים יקרים, לגבי הפרסומת של עלמה, ממש לא התכוונו וחלק מכם נפגעו אז הקשבנו לכם ועשינו התאמות.אנחנו מזמינים אתכם לצפות בסרטון המעודכן של עלמה". לא ברור אם שטראוס אכן הזמינה צילום מחודש נטול גורילות של הפרסומת, או שמדובר בוורסיה מקוצרת שלה שהוכנה מראש.
משטראוס נמסר בתגובה: "ברצוננו להדגיש כי פרסומת עלמה נכתבה בהומור. אך הסתבר שהיו כאלה שנפגעו ולא זו היתה הכוונה. לפיכך, החלטנו להוריד את הפרסומת המדוברת ממסכי הטלוויזיה ובאינטרנט. אנו מתנצלים בפני מי שנפגע".