מאייבך - ניסיונות ההחייאה של מרצדס נכשלו
אחרי דיווחים על סגירה אפשרית, דיווחים סותרים על הרצון להחיות ומעט שקט תעשייתי סביב מותג הפאר של מרצדס, הסוף כנראה הגיע. מנכ"ל הקונצרן: למותג מרצדס סיכויי מכירה טובים יותר
מאייבך, הסוף. מרצדס מתכננת בכ זאת לסגור את מותג הסופר-פאר הכושל מאייבך, ולהרחיב במקומו את היצע הגרסאות של משפחת ה-S-קלאס. כך עולה מדיווחים בתקשורת הגרמנית. "ערכנו דיונים פנימיים במטרה למצוא את הדרך שתבטיח את ההצלחה הגדולה ביותר בשוק הפאר", אמר מנכ"ל מרצדס, דיטר זטשה, ליומון הגרמני פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג. "והגענו למסקנה שסיכויי המכירה של מותג מרצדס טובים יותר מאלה של מאייבך".
השמועות על סגירת המותג נפוצו בתעשיית הרכב כבר לפני כשנתיים. בתחילה דאגו במרצדס להכחישן בתוקף, אך בשנה האחרונה כבר הבהירו בכיריה כי עתיד מאייבך אכן נמצא בסכנה. ביוני האחרון אמר זטשה כי רק אם תמצא היצרנית שותפה לייצור מחליפות למאייבך 57 ו-62, ימשיך המותג להתקיים.
"זה לא יהיה הגיוני לפתח מחליפה לדגמים הנוכחיים של מאייבך", מוסיף זטשה בראיון ליומון הגרמני. מותג הסופר-פאר של מרצדס, שהושק ב-2002, לא הצליח לעמוד ביעדי המכירות שהציבה היצרנית עבורו. מול כ-1,000 יחידות בשנה שתכננה היצרנית, הצליח מאייבך למכור כ-200 בלבד בשנה שעברה וב-2009.
מה שהופך את הכישלון של מאייבך ומרצדס לצורב במיוחד, היא ההצלחה של מותגי הסופר-פאר של יריבותיה: רולס-רויס של ב.מ.וו, ובנטלי של פולקסווגן. שני המותגים רושמים צמיחה מרשימה בשנים האחרונות, והגיעו למכירות של אלפי יחידות בשנה - רולס-רויס מכר 2,441 מכוניות בין ינואר וספטמבר 2011, ובנטלי מכר 4,764 מכוניות באותה תקופה.
מי שכנראה תחליף את מאייבך תהיה משפחת ה-S-קלאס, שתתרחב "למעלה": מרצדס תפתח גרסאות סופר-פאר של מכונית היוקרה שלה, ותגדיל החל ב-2013 את היצע הדגמים - משלושה כיום לשישה. כך יוכפל היקף המכירות של ה-S-קלאס, ויגיע לכ-80 אלף יחידות בשנה.
דובר מרצדס סירב לפרט אילו דגמים יתווספו למשפחת ה-S-קלאס, ואמר כי "מותג מאייבך מכר מכוניות במחיר של יותר מ-300 אלף יורו, אבל מה שאנחנו רוצים לעשות כעת הוא להיכנס לפלח השוק של מכוניות במחיר של 100 אלף עד 300 אלף יורו - פלח שוק שבו היקף המכירות מגיע לאלפי יחידות בשנה".