שתף קטע נבחר
 

פיז'ו מטרופוליס - כמו פיאג'ו MP3, רק בצרפתית

ההצלחה הגדולה של התלת-גלגל האיטלקי, לא נעלמה מעיני יצרנית הרכב הדו-גלגלית פיז'ו. בתערוכת מילנו נחשף סוף סוף מתחרה משלהם לקטגוריה החדשה

לפני כחמש שנים סיפרנו לכם לראשונה על ה-MP3 המהפכני של פיאג'ו, תלת-גלגל שנראה בתחילה מעט קשה לעיכול. מה לא נאמר על הכלי המוזר? שהוא מציע גלגל-עזר למאותגרים מוטורית, שהוא מציע גלגל רזרבי נע, שהוא מכוער ובעיקר מתאים לרוכבות שלא נדרשות כך להוריד נעל עקב אל האספלט המלוכלך.

 

  • דו"גרי: מגזין רכב דו-גלגלי ברשת

 

 

חצי עשור וכ-100 אלף יחידות מאוחר יותר, וההצלחה של הכלי השונה היא חד-משמעית. מסתבר שהרעיון העומד בבסיסו - הוספת גלגל-תמיכה מלפנים - מצליח לקסום לרבים, בעיקר כשהוא נעזר בקמפיין מושקע וחכם, המבליט דווקא את הצדדים הספורטיביים ובטיחותיים של הכלי. ובמילים פשוטות, את העובדה שה-MP3 מספק כפליים גומי באזור ההיגוי - תרומה שלא תסולא בפז לאחיזת הכביש, בעיקר בתנאי רטיבות. עניין חשוב במיוחד בכלי רכב דו-גלגלי.

 

וכמו שהוכיחו אין ספור כלים שהצלחתם גררה אין ספור מתחרים עם רעיון דומה, גם ה-MP3 זוכה לאחד. בפיז'ו הצרפתית לא יכולים לפספס את ההצלחה הגדולה לה זוכה הכלי האיטלקי בצרפת, ולכן החלו לפנימספר שנים לעבוד על מתחרה - הפרויקט שזכה לכינוי מטרופוליס. וכעת נחשפה גרסת הטרום-יצור שלו, המוכיחה פעם נוספת כי פיאג'ו צדקה.

 

 

מנוע המטרופוליס הוא בנפח 400 סמ"ק, ומספק 35 כ"ס ו-3.9 קג"מ, המספיקים למהירות מרבית של 150 קמ"ש. מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים בקוטר מלפנים ודיסק בודד מאחור, עם מערכת בלימה משולבת ותפעול באמצעות דוושה על המדרסם. לפחות בגרסת האב-טיפוס כולל המטרופוליס גם תאורת LED מלפנים ומאחור, חיווי על לחץ אוויר בצמיגים, משקף מתכוונן, ושקע 12V.

 

על המתלה הקדמי לא מספרים פיז'ו יותר מדי, אך הוא מבוסס על צמד זרועות גמישות המקשרות בין ציר ההיגוי לחלק העליון של הגלגלים. צמד זרועות נוסף, במבנה המזכיר עצמות עצה במתלי מכוניות, ממוקם בתחתית ומחובר למוט היורד מציר ההיגוי. כך מתקבל מבנה דמוי-מקבילית המאפשר יכולת הטיה בפניות.

 

בפיז'ו מצהירים שהמטרופוליס יגיע לייצור באמצע 2012, וסביר להניח שלגרסת ה-400 סמ"ק יתווספו מספר גרסאות נוספות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים