SB250 - סאניאנג לוטשים עין לשוק האופנועים
יצרנית הקטנועים והטרקטורונים משווקת באסיה גם אופנועים צנועי נפח. כעת היא מתכוונת לפרוץ גם לאירופה, ומי יודע, אולי גם לישראל. עם המחיר הנכון, ה-SB250 יכול להפוך להצלחה
שוק אופנועי ה-250 זוכה לעדנה בשנים האחרונות, לא רק אצלנו, אלא בעולם כולו. זאת, לאחר שנים ארוכות בהן מצא התנהל בסוג של תרדמת, ונשלט על-ידי דגמים בסיסיים ואפרוריים. הופעתם של מתמודדים רעננים כמו קאוואסאקי בייבי-נינג'ה והונדה CBR250 החדש, העירו את הקטגוריה. ולא פחות חשוב, המשבר הכלכלי שפגע אנושות בכיס הלקוחות, הפך באופן טבעי את אופנועים הזולים יחסית, ליותר מבוקשים. עובדה המסבירה בין היתר את השקתו של סוזוקי אינזומה החדש, כמו גם את השתלבותה של סאניאנג - נכון, יצרנית הקטנועים המוכרת.
תערוכת האופנועים שנערכה לאחרונה במילאנו, היוותה עבור היצרנית הפופולארית בשווקים דרום אסייתיים (ומזרח תיכוניים מסוימים כמובן) אירוע ראוי להשקת אופנוע חדש בעל שם מעט מורכב - Wolf SB250Ni. ואין למעשה כל סיבה להתפלא באשר למעורבות של היצרנית בעולם הדו-גלגלי הכבד יותר. שכן באותם שווקים בהם היא פופולארית כל-כך בשיווק קטנועים וטרקטורונים, היא מציעה גם אופנועים צנועי נפח, תחת השם Wolf.
ולפחות בתמונות נראה הזאב החדש מודרני ומושקע, כיאה לכלי שהופך מייד לפסגת היצירה הדו-גלגלית של החברה, ואשר מיועד לשווקים גם מחוץ לאסיה. בניגוד לגרסת ה-125 הוותיקה יותר, אשר מסתפקת במנוע קירור-אוויר פשוט, כאן יש לא רק נפח כפול, אלא גם הזרקת דלק, קירור נוזל וארבעה שסתומים לכל צילינדר. ההספק המרבי עומד על 25 כ"ס, והיחידה עומדת גם בתקן יורו 3.
מערכת הבלימה כוללת דיסקים פרפריים מלפנים וקליפר רדיאלי בעל ארבע בוכנות, פריט שמקובל באופנועים ספורטיביים בהרבה. אגב, ל-SB250 מידות צנועות יחסית, ובסיס גלגלים של 1,320 מ"מ, מתאים יותר לאופנוע 125. ההשוואה לסוזוקי אינזומה מאלפת - לסאניאנג בסיס גלגלים קצר ב-11 ס"מ, ואורך כללי קצר ב-14 ס"מ.
אלא שעם כל הכבוד למפרט העשיר ולעיצוב המזמין, הקלף החזק שאמורה היצרנית לשלוף בשווקי יעד, יהיה ללא ספק תג המחיר שטרם פורסם. הכלי שיגיע לאירופה במהלך 2012, עשוי להפוך ללהיט מכירות היסטרי עם המחיר הנכון. אנחנו בעד.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי