שתף קטע נבחר
 

טויוטה רוצה דיזל מודרני, ב.מ.וו רוצה לתת לה

בפינה היפנית קונצרן הרכב הגדול בעולם, עם ניסיון מוכח ורב שנים בשיווק המכונית ההיברידית הפופולארית בעולם. בפינה השמאלית יצרנית יוקרה מוערכת מגרמניה. במקום להלחם, הם עומדים לשתף פעולה

הציר הירוק. היומון היפני "ניקיי" מדווח כי טויוטה וב.מ.וו מנהלות לאחרונה מגעים, בנושא שיתוף פעולה אפשרי בתחום המנועים. על-פי ההסכם המוצע, יצרנית היוקרה הגרמנית תספק לטויוטה מנועי דיזל מודרניים למכוניות משפחתיות, המיועדות לשוק האירופי. ככל הנראה, מדובר במנועי ה-2.0 ליטר טורבו-דיזל של ב.מ.וו, המוצעים כיום במגוון דגמים של היצרנית - החל מסדרה 1 הקומפקטית ועד סדרה 5 היוקרתית.

 

טויוטה פריוס: בקרוב גם בגרסת ב.מ.וו? (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
טויוטה פריוס: בקרוב גם בגרסת ב.מ.וו?(צילום: רועי צוקרמן)

 

היתרון עבור טויוטה ברור: היצרנית היפנית סובלת מחולשה בכל הנוגע למנועי דיזל, הזוכים לפופולאריות רבה באירופה. שיתוף הפעולה המסתמן עם ב.מ.וו מהווה עבורה חלופה זולה ומהירה משמעותית מפיתוח עצמאי של מנועים כאלה. ובהתחשב בידע ובאיכות שמציעים כיום הגרמנים בתחום, מדובר גם בחלופה מהטובות שיש.

 

ומה יקבלו הגרמנים בתמורה? ב.מ.וו תוכל ככל הנראה להשתמש בטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, שזוכה להצלחה מסחרית מרשימה עם משפחת הפריוס המתרחבת. היצע המכוניות ההיברידיות של היצרנית הגרמנית מוגבל, וכולל כיום רק שני דגמים: סדרה 7 ו-X6. בעתיד מתכננת ב.מ.וו להציג גרסאות היברידיות גם לסדרות 3 ו-5. וגם במקרה של הגרמנים מדובר בתרומה איכותית, שכן אין לטויוטה מתחרים בכל הנוגע לניסיון היברידי בעולם הרכב.

 

 

אלא שמול היתרונות, נראה כי הסעיף הנוגע להעברת הטכנולוגיה ההיברידית לידי ב.מ.וו, עלול בכל זאת ליצור לא מעט קשיים עבור טויוטה. לקסוס, חטיבת היוקרה של היצרנית היפנית, מבססת חלק משמעותי ממאמציה השיווקיים באירופה על היצע ייחודי של גרסאות היברידיות. לכן, הרחבת היצע הדגמים ההיברידיים של ב.מ.וו - יצרנית היוקרה הגדולה בעולם - עשוי להוות איום ברור ומיידי על מכירותיה של לקסוס.

 

ראוי להזכיר כי בשנה האחרונה חתמו שתי היצרניות על הסכמים דומים עם יצרניות רכב מובילות אחרות. ב.מ.וו ופיז'ו-סיטרואן הודיעו בתחילת השנה כי יקימו חברה משותפת, שתעסוק בפיתוח וייצור מרכיבים למכוניות היברידיות. טויוטה מצדה, תחל לשתף פעולה עם ענקית הרכב האמריקנית פורד. גם שיתוף פעולה זה נוגע לפיתוח הנעה היברידית, המיועדת בעיקר לטנדרים ורכבי פנאי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נשיא טויוטה, אקיו טויודה
צילום: AP
מנכ"ל ב.מ.וו, נורברט ריטהופר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים