שתף קטע נבחר
 

קרסו נבחר ליבואן מצטיין של ניסאן. מדוע?

דווקא לאחר שנה בה ירדו מכירות המותג בישראל, החליטו היפנים להעניק לזכיין המקומי את אות היבואן המצטיין בעולם. כיצד זה יכול לקרות? איציק וייץ, מנכ"ל קרסו: מניין חודשי השנה של היפאנים שונה משלנו

קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית מכוניות ניסאן לישראל, זכתה בימים אלה בתואר מכובד לכל הדעות - יבואן מצטיין של ניסאן העולמית. החברה זכתה במקום הראשון מבין 40 מדינות שהתמודדו על התואר הנכסף. בהודעה שפרסמה אתמול קרסו מוטורס, נאמר "כי היא זכתה בתואר 'היבואן המצטיין', בזכות הישגיה בשנת 2010 - גידול מרשים בהיקף המכירות, ושיפור ניכר ברמת השירות במרכזי השירות של ניסאן בארץ". ועם תואר זה יש בעיה קלה.

 

שכן נתוני איגוד יבואני הרכב בישראל לא מראים הישגים מרשימים במיוחד. ההיפך הוא נכון. בשנת 2010 ירדו מכירות מותג ניסן בישראל. לא בהרבה אמנם, אבל ירדו בכל זאת. בשנה זו נמסרו 6,784 מכוניות, לעומת 6,987 בשנת 2009. ואולי חשוב מכך עבור ניסאן העולמית, שממילא אינה רואה בנתוני המכירות שלנו מקור רווח גדול בהשוואה למדינות גדולות בהרבה, נתח השוק של ניסאן-ישראל ירד מכ-4% לכ-3% משוק הרכב. ויש עוד - ניסאן ירדה מהמקום השישי במכירות מכלל יבואני הרכב ב-2009, למקום 13 בשנת 2010. אז על מה בעצם ההישג, אם נרשמה ירידה בכל הפרמטרים?

 

איציק וייץ, שיצא בקרוב ליפן כדי קבל את התואר, הסביר לנו בכל זאת כי החישוב שלנו מעט מוטעה. שכן אצל היפאנים, השנה מתחילה באפריל ומסתיימת במרץ, ולפי שיטת מדידה זו, מדורגת קרסו במקום הראשון בגידול המכירות (כ-20% ). בנוסף, כך הוא טוען, מבוסס התואר על שביעות רצון הלקוחות.

 

אגב, כדאי לציין כי לפי דו"חות איגוד יבואני הרכב, ב-2011 מראה ניסאן גידול נאה של יותר מ-40% במכירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך שבשנה הבאה תוכל אולי לזכות בתואר גם לפי מניין השנים הישראלי.

 

אז זה אולי נותן תקווה לזכות בשנה הבאה פעם נוספת בבכורה גם לפי הספירה שלנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרלוס גוהן מתמוגג - איציק וויץ חוגג
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים