משכיבים, אבל על ארבעה גלגלים
אקשן ירוק, היישר מדרום אפריקה. חברת סוויגו החליטה ללכת עד אחד נוסף בכיוון "היציבות מעל הכל", ובנתה מעין טרקטורון קטנועי חשמלי, המאפשר לרוכב מקסימום אקשן במינימום הסתכנות וזיהום. מתכון מושלם?
בשנים האחרונות נעשו לא מעט ניסיונות בפיתוח כלי תחבורה אלטרנטיבי, שישלב ניידות וחיסכון של כלי רכב דו-גלגלי עם יציבות ופרקטיות משופרת. ה-MP3 המוצלח של פיאג'ו למשל, מייצג רעיון שכזה. וההצלחה השיווקית עם למעלה מ-100 אלף כלים שנמכרו מאז הוצג, מאשרת זאת. למעשה, הקונספט של פיאג'ו כה מוצלח, עד כי פיז'ו החליטה לחקות זאת. אבל רגע אחד, אם שלושה גלגלים זה טוב יותר, אולי ארבעה זה בכלל משובח?
כך לפחות חושבים בחברה מוטורית קטנה בשם סוויגו (Swaygo). החברה הדרום אפריקאית הציגה בתערוכת מילאנו האחרונה את ה-575, כלי המוגדר על ידה כאופנוע בעל ארבעה גלגלים. לשם דיוק כדאי להזכיר כי גרסת אב הטיפוס הוצגה באותה תערוכה כבר לפני שנתיים, אך כעת היא כבר מוכנה לייצור.
ה-575 עושה שימוש בארבע המתלים נפרדים. הגלגלים הקדמיים מחוברים כל אחד למזלג עצמאי, וביחד לראש ההיגוי ולציר המאפשר הטיה. הגלגלים האחוריים מחוברים בנפרד לזרוע עם בולם עצמאי, ומקושרים לציר אחד המאפשר אף הוא הטיה ביחס לאופק. בסך הכל עומדת זווית ההטיה של הכלי על 42 מעלות מרשימות.
בסוויגו לא הסתפקו במבנה אלטרנטיבי, והוסיפו גם הנעה שאינה קלאסית. ה-575 מונע על-ידי צמד מנועים חשמליים בהספק של 9.5 כ"ס כל אחד, הממוקמים על הגלגלים האחוריים ומניעים אותם ישירות. המנועים ניזונים מסוללת ליתיום-יון הממוקמת במרכז הכלי, ושוקלת 80 ק"ג. סוללה זו מספקת טווח מרבי של 140 ק"מ, ומאפשרת מהירות מרבית של 105 קמ"ש. זמן הטעינה הרשמי עמד על שש שעות.
לטענת היצרנית, תחילת ייצור מתוכננת לאביב 2012. וכפי שאתם יכולים להניח, גרסה קרבית לשטח עומדת להיחשף בקרוב.
הכתבה באדיבות אתר דו"גרי