שתף קטע נבחר
 

טוקיו: ימאהה מציגה פתרונות מתקדמים לרכיבה

שלושה סוגי רכב דו-גלגלי הוצגו היום (ה') על-ידי ימאהה, בפתיחת תערוכת הרכב של טוקיו. שלושתם מאד מודעים לסביבה, אם תהיתם

תערוכת הרכב של טוקיו נפתחת היום (ה'), וכמיטב המסורת היפנית, יצרני הרכב המקומיים מציגים שפע רעיונות עתידניים, פרי מוחם הפורה של מעצבי ומהנדס החברות. ובאופן טבעי, בחום הדו-גלגלי מושכת את מירב תשומת הלב הרביעיה המוכרת - סוזוקי-ימאהה-הונדה-קאוואסאקי. נדווח גם על אחרות בהמשך, אך נתחיל עם ימאהה, שבחרה להציג - בין היתר - מספר פתרונות מקוריים לתחבורה אישית-עירונית. עם דגש על איכות סביבה כמובן, כמקובל כיום.

 

 

הדגם הראשון, והקרוב ביותר להגדרה אופנוע, הוא ה-Y125 Moegi, כלי שנראה כמו אופניים עם מנוע עזר, בסגנון ה"טילון" שהיה נפוץ כאן לפני מספר גלגולי אבולוציה דו-גלגלית. המואגי מתאפיין בעיצוב קלאסי-רטרו, ולא במקרה. שכן מקור ההשראה שלו הוא ה-YA-1, האופנוע הראשון של ימאהה שהוצג ב-1955. המנוע כאן מציע 125 סמ"ק בסך הכל, קירור אוויר ושני שסתומים, אך הזרקת דלק כמובן.

 

עם משקל של 80 ק"ג בלבד וצמיגים דקיקים בעלי התנגדות גלגול נמוכה במיוחד, מסוגלת ימאהה להצהיר על צריכת דלק סנסציונית של 80 ק"מ לליטר. מה שהופך מיכל בעל שלושה ליטרים בלבד, לספק טווח נסיעה מכובד בהחלט. 240 ק"מ רישמיים, למאותגרי חשבון.

 

הדגם השני, אשר פונה לכיוונים עתידניים יותר, הוא ה-EC Miu, ספק קטנוע תלת-גלגלי, ספק קלנועית בעלת צמד גלגלים מאחור. ה-EC מונע בעזרת מנוע חשמלי שמייצר מעט פחות מכוח סוס בודד. ההזנה מגיעה מתאי סוללת ליתיום-יון. לדברי ימאהה, ה-EC נועד להעניק תשובה ידידותית לסביבה וקלה לרכיבה, לקטגוריית ה-50 סמ"ק. וכן, באזורים מסויימים בעולם היא עדיין קיימת.

 

 

הדגם האחרון אותו הציגה ימאהה הוא למעשה אופניים חשמליים מתקפלים כפולי-הנעה, בשם Pas With. הנעה כפולה? הכוונה כאן היא למנוע חשמלי מאד צנוע המניע את הגלגל הקדמי, ודוושות מונעות בכוח אדם המניעות את האחורי. על עניין אחד אנחנו מניחים שאין ויכוח. הם נראים עתידניים ומגניבים לאין שיעור מאופניים חשמליים שנפוצים ברחובות תל אביב.

 

הכתבה באדיבות אתר דו"גרי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קטנוע תלת-גלגלי, או קלנועית?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים