שתף קטע נבחר

 

יהודי ארה"ב כועסים: "נתניהו נלחם בחג המולד"

פרסומות של משרד הקליטה שמתארות ישראלים שחיים בארה"ב ומתמודדים עם ילדים שמעדיפים את "כריסטמס" על פני חנוכה ובני זוג שלא מבינים את יום הזיכרון, מעוררות כעס. "צריך קמפיין נגדי על עולים שמביאים ילדים מוזרים שעוקפים בתור"

קמפיין של משרד הקליטה להשבת ישראלים מחו"ל מקומם את יהודי ארה"ב. שלושה סרטונים שהפיק המשרד מתארים כביכול סיטואציות מחיי הישראלים בחו"ל, וקוראים להם "לחזור הביתה" לפני שבני זוגם הזרים לא יבינו אותם, ילדיהם יתחילו לחגוג את חג המולד במקום את חנוכה, או לכנות אותם "daddy" במקום "אבא". ראשי הפדרציה היהודית בארה"ב שיגרו מכתב מחאה לשרת הקליטה, סופה לנדבר, עם יידוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהפך מטרה לחציהם של כותבים זועמים בכלי התקשורת.

 

באחד הסרטונים נראים סבא וסבתא בישראל, מאחוריהם חנוכייה דולקת, משוחחים עם נכדתם והוריה ב"סקייפ". הם שואלים אותה "איזה חג היום" והילדה עונה בחגיגיות "כריסטמס" (חג המולד). "הם תמיד יישארו ישראלים. הילדים שלהם כבר לא. עזרו להם לחזור הביתה", נכתב בסוף הפרסומת.

 

 

סרטון אחר, שפגע אף הוא ביהודי ארה"ב, מזהיר ישראלים מפני נישואים לבן או בת זוג זרים. משרד הקליטה מציע לישראלים לחזור מהר הביתה לפני שיהיה מאוחר מדי והם יתחילו לצאת עם בני זוג שלא מבינים את החגים הישראליים כמו יום הזיכרון. בפרסומת אחרת נראה ילד שמנסה להעיר את אביו כשהוא קורא לו "daddy", ומצליח לבסוף רק כשהוא משתמש ב"אבא".

 

בעקבות הסערה שחוללו הפרסומות בקהילות היהודיות בארה"ב, שיגרו ראשי הפדרציה היהודית במדינה מכתב מחאה לנתניהו ודרשו שישראל תפסיק את מסע הפרסום. יהודים רבים התלוננו על הקמפיין בפני הפדרציה, וזו השיבה להם: "בעוד אנחנו מכירים במניע מאחורי הקמפיין, אנחנו מתנגדים בחוזקה למסר שיהודי אמריקה לא מבינים את ישראל".

 

 

"אנחנו שותפים לדאגות שלכם שהמסר המזעזע והמעליב יכול לפגוע ביחסים של ישראל והגולה. לכן העברנו את דאגותינו לנציגים ישראלים בארה"ב, ואנו משגרים מכתב קשה למשרד ראש הממשלה בבקשה שהממשלה תפסיק את היוזמה הזו ותשקול את האסטרטגיה שעומדת מאחוריה".

 

הזעם והעלבון ניכר בתקשורת ונתניהו עצמו כיכב בכותרות התגובה. ב"ביזנס אינסיידר" השוו את נתניהו לדמותו הממורמרת והמפלצתית של ה"גרינץ'", המפורסמת בכל בית אמריקני, השואפת להחריב את חג המולד. "הגרינץ' הבינלאומי ביבי נתניהו אומר ליהודי אמריקה: תפסיקו לחגוג את חג המולד", זעקה הכותרת.

 

 

ב"מיאמי הרלד" תהו: "האם זהו קמפיין של נתניהו נגד חג המולד?", וב"דיילי ביסט" כבר יודעים את התשובה וכינו את הפרסומות: "מלחמתו של נתניהו בחג המולד".

 

בעיתון "ג'ואיש וויק" הניו-יורקי הביעה הכותבת ג'ולי וינר תקווה שיהודים אמריקנים יכינו גרסה פרודית של הפרסומות,

שבה "ידגישו את הסכנות שבפניהן ניצבים אמריקנים שעושים עלייה ומביאים לעולם צאצאים מוזרים שמכנים אותם 'אמא', עוקפים בתור ולא יודעים כלום על ה-4 ביולי וחג ההודיה" . 

 

העיתונאי והבלוגר היהודי ג'פרי גולדברג ביטא את כעסה של הקהילה במאמר ב"אטלנטיק", שצוטט בכלי תקשורת רבים: "הרעיון שמועבר בפרסומות הללו, לפיו אמריקה איננה מקום ראוי ליהודי, ושיהודי שמודאג לגבי העתיד היהודי צריך לחיות בישראל, הוא רעיון ארכאי וגם חוצפני (chutzpadik). המסר הוא: יהודי אמריקה היקרים, תודה שאתם פועלים למען הסיוע הצבאי של ארה"ב לישראל (ואיזה יופי של כינוס איפא"ק אתם מארגנים כל שנה!) אבל בבקשה, התרחקו מבנינו ובנותינו".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. "ביבי הגרינץ' הבינלאומי"
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים