שתף קטע נבחר
 

רכב חדש: 2011 תשבור את שיא המכירות

כ-18.5 אלף מכוניות חדשות נמכרו במהלך חודש נובמבר, והעלו את המספר מתחילת השנה לכמעט 212 אלף. השאלה היחידה שנותרה: בכמה ישבור השיא החדש את הישן שנקבע אשתקד

"הכלכלה הישראלית נמצאת במגמת צמיחה חזקה, במיוחד בהשוואה לכלכלות אחרות בעולם. אם המגמה הזו תימשך, והכלכלה הישראלית תפגין איתנות בשנים הקרובות, אני מאמין ששוק הרכב ימשיך לצמוח, ויגיע להיקף מכירות שנתי של 220 אלף ואף 230 אלף כלי רכב". כך אמר ל-ynet לפני 11 חודשים דן אורנשטיין, מי שבעבר עמד בראש מותג הרכב הקוריאני יונדאי, והיום מחזיק בתואר מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי וסגן נשיא כלמוביל, יבואנית המותג. אורנשטיין, הממעט בדרך כלל להתנבא או לחשוף את דעותיו, הפתיע בהערכה מאוד אופטימית זו.

 

שנת 2010: השיא נשבר - 216,430 מכוניות חדשות

 

היום (א'), עם פרסום נתוני מסירות כלי רכב חדשים ב-11 החודשים הראשונים של 2011, אפשר לנחש כי אורנשטיין לא בדיוק הימר. שכן עם 211,847 מכוניות חדשות שעלו השנה לכביש, אין כל ספק כי שוק הרכב ממשיך לצמוח. בעיקר מול כ-197 אלף מכוניות חדשות שנמכרו בתקופה זו אשתקד.

 

גם ההערכה כי יגיע ל-220-230 אלף כלי רכב חדשים, מוכיחה עצמה כמדויקת. דצמבר "חזק" יביא את המספר הכולל ב-2011 למעל 230 אלף, חודש "חלש" יותר יעצור את הספירה על כמה אלפים פחות. אגב, אורנשטיין שהתגאה אשתקד במקום השני של יונדאי, עם הגדלת מכירות בכ-50%, מסיים את 2011 כמוביל הברור של שוק הרכב, יחד עם צמיחה נאה נוספת ומספר מכוניות חדשות גבוה בכ-50% מהמתחרה הגדולה מאזדה.

 

שוברים שיאים. אבל לא כולם

מתחילת חודש נובמבר ועד סופו, נמסרו בדיוק 18,533 מכוניות חדשות. נתון נמוך אמנם מהממוצע - כ-20 אלף מכוניות - במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, אך גבוה מאוקטובר השחון, בו נמסרו פחות מ-15 אלף מכוניות חדשות. יונדאי ממוקמת ראשונה עם 31,409 אלף מכוניות חדשות (27,866 אשתקד), לפני מאזדה שצנחה עד עתה ביותר משליש מסך מכירותיה - 20,164 השנה, לעומת 28,868 התקופה המקבילה אשתקד. שלישית ממוקמת טויוטה עם 18,298 מכוניות חדשות השנה, ירידה מ-20,507 ב-2010.

 

במקום הרביעי נמצאת קיה, עם זינוק נוסף במעמדה. מעטים זוכרים כי את 2009 סיים המותג הקוריאני במקום ה-16, עם מכירה של כ-4,200 מכוניות חדשות. במהלך 11 החודשים הראשונים של השנה מכרה קיה 14,622 מכוניות חדשות, צמיחה מאוד מרשימה גם לעומת אשתקד, בה מכרה 8,151 מכוניות ב-11 החודשים הראשונים. ובעניין קיה, חברת הבת של יונדאי החולקת עמה דגמים-אחים: שתי היצרניות מחזיקות כיום בנתח שוק אדיר. עד סוף השנה עשויה הדומיננטיות הזו להתבטא בנתון המרשים הבא: כל מכונית רביעית הנמכרת בישראל כיום, מיוצרת על-ידי הקונצרן הקוריאני.

 

חמישית שברולט עם עלייה מרשימה (13,122 מול 9,117 אשתקד), סוזוקי שישית עם מספר מכוניות זהה לאשתקד (כ-11.5 אלף), ופולקסווגן שביעית עם עלייה קלה לכ-11 אלף מכוניות חדשות. פורד שמינית עם עלייה של כ-10% וכ-10,000 מכוניות חדשות השנה, ניסאן במקום התשיעי מציגה עלייה של כ-50% לכ-9,000 מכוניות חדשות, וסקודה עשירית עם עוד עלייה נאה.

 

שוק היוקרה - אודי וכל השאר

למרות שמדובר בפלח שוק כמעט-זניח מבחינת מספרי מכירות, שוק היוקרה הישראלי הפך למעניין מאי פעם. לא בגלל התחרות הגדולה בו, אלא דווקא בגלל היעדרה. מותג אודי שנחשב לפחות מצליח במשך שנים ארוכות, מביט כעת - לפחות מבחינה מסחרית - על ב.מ.וו ומרצדס מלמעלה. למעשה, נתוני המכירות של זרוע היוקרה בקונצרן פולקסווגן, כמעט וזהים לאלה של שני המותגים האחרים יחד. אודי מכרה עד כה השנה 1,725 מכוניות חדשות (1,433 אשתקד), לעומת 1,051 (945) של ב.מ.וו, ו-880 (930) של מרצדס.

 

לקסוס היפנית שיווקה השנה בישראל 425 מכוניות בלבד, ושמרה בכך על הנתון מאשתקד. אינפיניטי הוסיפה עוד 287 מכוניות, קדילאק הכפילה את מכירותיה ל-234 השנה, יגואר מכרה 94 ופורשה 63 מכוניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכוניות - המון מכוניות
צילום: עידו ארז
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים