בניית מעגל כוח להגדלת מעגל העסקים
יש אנשים שנראה שקטפו את כל המזל. מסביבם נמצאים כל האנשים "הנכונים" שמוכנים להעביר להם הפניות עסקיות כשכל מה שהם צריכים לעשות זה לבקש. 10 טיפים לבחירת האדם הנכון למעגל הכוח
אדם חכם אמר פעם "מזל הוא עבודה קשה הפוגשת הזדמנות". לרוב אותם אנשים הנראים לנו "בני מזל" פשוט בנו סביבם מעגלי כוח חזקים כחלק מתהליך נטוורקינג טבעי. "מעגל כוח" זו קבוצה של אנשים אשר פועלים בתחומי עיסוק מקבילים אך לא זהים, יש להם הרבה מן הדומה ובעיקר - לקוחות משותפים. הם לא גוזלים עסקים אחד מהשני אלא משלימים זה את זה.
- קצר ולעניין: 10 טיפים להכנה ל"נאום המעלית"
- כיצד לשמור על האנשים ששומרים לך על הביזנס?
- כיצד תיערכו לקראת שינוי בקריירה?
- רוצים להתקדם? אתרו שישה אנשים נכונים
הרבה יותר מ"מזל"
מעגלי כוח מוכרים הם "מעגל אירועים" שכולל D.J, צלם, חנות פרחים, מעצבת שמלות כלה, מארגן אירועים, מאפרת ועוד, או "מעגל נדל"ן" הכולל מתווך, אדריכל, עו"ד מתחום המקרקעין, קבלן, יועץ משכנתאות, נגר, שמאי וכו'. אלו יוצרים מסביבם "מעגל כוח", וכאשר אחד מהם מקבל לקוח, באופן טבעי הוא מפנה אותו לטיפולם של שותפיו למעגל אותם הוא מכיר ועליהם הוא סומך.
אנשי עסקים מצליחים משלבים את יכולתם לבחור ולסנן אנשי מקצוע טובים בתחומים אסטרטגים עבורם שיניבו להם עסקים.
מה צריך לשאול את השותף למעגל הכוח ליצירת מחויבות עסקית?
כדי לבחון מי מבין בעלי המקצוע בסביבתך הוא המתאים ביותר למעגל הכוח שלך יש 10 שאלות שיכולות לסייע לבחירה:
1. כיצד התחלת את העסק שלך? לעתים הידיעה מה מניע את שותפיך להיכנס לעסק הספציפי שלהם יאפשר לך לתת עדויות והמלצות טובות יותר עליהם.
2. ממה אתה הכי נהנה בעבודה? ככל שתדע לספר מה מלהיב את שותפיך למעגל בעבודתם, הדבר יעזור גם ללקוח שלך "לחבב" את שותפך.
3. מהו ההבדל העיקרי המייחד אותך ממתחריך? שאלה זו מיועדת לחפש אחר נקודות בולטות שניתן לחזור עליהן בפני הלקוח בצורה פשוטה וברורה המסייעת לך להבהיר מדוע כדאי להיעזר בשירותיו של שותפך למעגל ולא בבעל מקצוע אחר.
4. איזו עצה תיתן למי שמתחיל עסק בתחום שלך? כאשר מבקשים עצה מאדם על תחום עיסוקו, מביעים בכך את הערכתנו לניסיונו ולידיעותיו בתחום, ובו בזמן בונים אמינות בדרך ליצירת עסקים משותפים.
5. מהם ה"טרנדים" העכשוויים בתחומך? אם לשותפיך למעגל הכוח יש אסטרטגיה כיצד להניב רווחים מטרנדים אולי ניתן ללמוד מהם דבר או שניים. מצד שני, אם הם עסוקים יתר על המידה ולא מצליחים להתעדכן בטרנדים החשובים של התקופה – גם מזה ניתן ללמוד דבר או שניים...
6. מהי הדרך הטובה ביותר שמצאת לקדם את העסק שלך? מדובר בשאלה שמובילה לסיעור מוחות והעלאת רעיונות שיווקיים שיוכלו לשמש גם אותך.
7. אם היית יכול לשנות משהו בעסק שלך או בתחום העיסוק, מה היית משנה? שאלה זו פותחת בפניך אפשרות לדיון והזדמנות להציע פתרונות או לפחות להבין את האתגרים איתם מתמודד שותפך למעגל.
8
. מהו האירוע הגדול הבא שלך? שאלה זו יכולה להניב הזדמנות להפניה עסקית עבורך או עבור חבריך הקיימים במעגל הכוח.
9. מהו האתגר הכי גדול שלך כרגע? השאלה הזו אמורה לספק לך תובנות אישיות על הדברים עמם מתמודד שותפך העתידי למעגל הכוח ואיך הוא מתכונן לבצע אותם. התשובה לשאלה יכולה גם לאפשר לך לנסות ולסייע במידת האפשר.
10. איזה סוג לקוחות אתה מחפש? ככל שתהיה לך תמונה ברורה יותר על שותפיך למעגל ועל מה הם מחפשים כך יהיה קל יותר לזהות עבורם לקוחות פוטנציאלים, מתן עדות או המלצה תומכת ויצירת מערכת המספקת הפניות עסקיות מניבות, לשני הצדדים.
התוצאה של ההשתתפות במעגלי כוח היא שלקוחות המאמינים בך ירצו לעבוד עם האנשים שאתה עובד איתם, ושותפיך למעגל יעשו אותו הדבר עם לקוחותיהם. זהו מקור בלתי נדלה לעסקים חדשים וכל זאת ללא השקעה כספית.
הכותבת היא מנכ"ל ארגון BNI - Business Network International . הארגון עוסק ב"נטוורקינג" ופיתוח קשרים עסקיים