שברולט וולט נשרפת? אופל עוצרת את האמפרה
לאחר שמבחני ריסוק העלו כי סוללת שברולט וולט עלולה לעלות באש, אפילו מספר שבועות לאחר התאונה, הוחלט באופל שלא להסתכן. שיווק האמפרה במספר מדינות הופסק באופן מיידי
אופל עוצרת את שיווק האמפרה ההיברידית, בעקבות בעיית הסוללה הנשרפת בשברולט וולט - כך מדווחים כלי תקשורת באירופה. "אנחנו לא משווקים כרגע את המכוניות, עד שנדע שהן בטוחות לחלוטין לבעליהן", כך אמר לאוטומוטיב ניוז דובר רשמי של חברת אופל. כלי תקשורת אחרים מציינים כי אופל ממתינה לקבל את דו"ח ועדת הבדיקה לנושא הדליקות שפרצו במכוניות שברולט וולט בעקבות מבחני ריסוק שונים בארה"ב. האמפרה משווקת כעת בגרמניה, שוויץ, צרפת, בלגיה והולנד.
שברולט וולט - הסוללה עולה באש:
- הוולט מתלקחת? הקונגרס יחקור את דחיית הדיווח
לדברי אחד מנציגי אופל הבכירים באירופה, בעיית השריפה שהתגלתה בשברולט וולט נוגעת למצבי תאונה קשה בלבד, כזו בה נפגעת המעטפת המגינה על הסוללה. "כל זמן שהנושא נמצא עדיין בבדיקה ולא נמצא פתרון לבעיה, לא נשווק את המכונית הזו. מכוניות ההדגמה של הנציגים השונים ימשיכו לנסוע, אך מכיוון שאנחנו יודעים בכל רגע נתון הכן הן נמצאות, אין לנו בעיה עם זה", אמר.
בעיית הסוללות שהתגלתה בשברולט וולט, נוגעת לשריפות שפרצו במכוניות שהשתתפו במבחני ריסוק. בתחילה לא ברור היה מדוע פרצה שריפה, אך מבחני תאונה נוספים העלו כי הפגיעה בסוללה עלולה אכן להצית אותה אפילו לאחר מספר ימים, כתוצאה מהנזק שספגה. במקרה של המכונית שנבחנה ברשות האמריקאית הלאומית לבטיחות בדרכים, ה-NHTSA, פרצה אש כאשר עמדה במגרש החניה, כשלושה שבועות לאחר הניסוי. בשברולט וולט כמו-גם באחותה האמפרה של אופל, ממוקמת סוללת ליתיום-יון נטענת של 16 קילו-וואט.