טובים השלושה: נתיב נוסף בין אשדוד לרשל"צ
כביש האורך 4 הוא אחד העמוסים בארץ, במהלך כל שעות היממה. עד חודש יוני 2013 הוא אמור לאפשר נסיעה נוחה ונטול פקקים במהירות של 100 קמ"ש. עלות סלילת הנתיב הנוסף - 300 מיליון שקל
קטע הכביש אשדוד-ראשון לציון: פרויקט לסלילת נתיב חדש יצא לדרך. אם גם אתם שייכים ליותר מ-100 אלף הנהגים העושים שימוש יומיומי בכביש האורך 4, יש לנו בשורות טובות עבורכם. החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) פרסמה לאחרונה מכרז לשדרוג כביש 4, בקטע בין מחלף אשדוד למחלף ראשון לציון. עם סיום הפרויקט יתווסף נתיב נוסף - שלישי במספר - לנוסעים צפונה ודרומה בין מחלף חולות בצפון, למחלף נמל אשדוד בדרום.
לדברי מע"צ, הרחבת הכביש על-ידי הוספת הנתיב, תאפשר להקטין את גודש התנועה בכביש, ובמקביל להעלות את מהירות הנסיעה בו ל-100 קמ"ש. ממע"צ נמסר ל-ynet כי הרחבת הכביש צפויה להסתיים תוך כשנה וחצי, עד חודש יוני 2013.
אורכו של קטע הכביש האמור עומד על כ-16 ק"מ, ולדברי מע"צ נמדדים בו במהלך היום עומסים כבדים במיוחד. "בספירות תנועה שבוצעו בקטעים שונים לאורך בכביש נמדדו כ-7,500 כלי רכב בשעות השיא. הפרויקט החדש יפתח צוואר בקבוק באחד הצירים העמוסים בין שתי ערים מרכזיות. במסגרת הפרויקט ישוקמו גם הגשרים לאורך הדרך", אומרים במע"צ.
.
בחברה הלאומית מזכירים כי עד כה פורסמו רק שניים מתוך שלושת המכרזים הנוגעים לפרויקט, וכי מכרז שלישי צפוי להתפרסם בשבוע הבא. החברות שיבחרו לגשת למכרז יאלצו להתמודד בשיטת "מחיר וזמן", בה הבטחות ללוח זמנים קצר ומחיר נמוך, נמצאות בראש סדרי העדיפויות. עלות הפרויקט מוערכת בכ-300 מיליון שקלים.
יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן, אמר כי "החברה מוציאה לפועל מגה-פרויקטים בתחום הכבישים והרכבות, שנועדו לשפר את רמת הבטיחות ברשת הכבישים הבינעירונית, ולהתאימה לקצב הגידול במספר כלי הרכב. רשת הכבישים מטופלת מתוך ראיה חברתית - כלכלית שנועדה לקרב את ערי הפריפריה למרכז ולאפשר פיזור אוכלוסין מאוזן ויצירת שוויון הזדמנות תעסוקתי".