שתף קטע נבחר

"יבואן לא יערוך ביקורת פתע במוסכיו"

המלצות ועדת זליכה בנושא שירות במוסכים וחלפים: פיקוח על רווחי יבואני רכב משיווק חלפים מקוריים, ואיסור מניעת שימוש בחלפים שבעל הרכב הביא עמו. ויש עוד מספר המלצות - קבלו אותן

המלצה להטיל פיקוח על מחיר חלקי חילוף מקוריים לרכב אותם מביא לארץ יבואן הרכב, והגבלה על גובה הרווח על חלקים אלה, אלה רק חלק קטן מהמלצות ועדת זליכה, להגברת התחרות בשוק הרכב.

 

קבלו עוד מספר המלצות שהגיעו לידינו:

 

  • הוועדה תמליץ גם להתאים את המגבלות החלות על יבוא חלקים בטיחותיים לארץ, על-פי התקינה האירופית או האמריקאית, ולבחון את הצורך בקיומם ונחיצותם של תקנים ישראלים לחלפים אלה.

 

  • הוועדה קיבלה גם את טענותיהם של יבואני חלפים, לפיהם אישורי היבוא המיוחדים הנדרשים מהם לחלפים אלה, מקשה מאוד על יבואם ומשרתת את יבואני הרכב השולטים בשוק, ומכתיבים בו מחירים גבוהים. גם לחלקים שאינם מוגדרים במדינות אחרות כ"בטיחותיים". וזאת, משום שאין תחרות אמיתית של חלפים תחליפיים.

 

  • המלצה נוספת מתייחסת לפיקוח שמקיימים יבואני רכב על מוסכי הרשת שלהם, בנושא רכישת חלפים מקוריים מהיבואנים עצמם. הוועדה ממליצה לאסור הטלת הגבלות או פיקוח של יבואני רכב על מוסכים, בנושא תיקון כלי הרכב של אותם יבואנים, ובעיקר במתן אפשרות לרכוש חלקי חילוף תחליפיים גם ממקורות אחרים. בין היתר מדובר במניעת ביקורת-פתע של היבואנים במוסכים הללו, ביקורות שמטרתן לוודא כי המוסכים מתקנים את כלי הרכב בחלפים מקוריים שנרכשו מהם.

 

  • המלצה להטיל חובה על יבואני הרכב הבלעדיים למכור חלפים לכל גורם, כולל מוסכים שאינם מוסכי רשת של היבואנים, תוך איסור אפליה במכירה. כמו-כן לחייב מוסכים להציע ללקוחות חלקי חילוף שאינם מקוריים.

 

  • המלצה לחייב מוסכים לתקן כלי רכב בחלקים שנרכשו ממקורות אחרים, ולא במוסך עצמו. יש לציין כי כיום מסרבים רוב המוסכים לתקן כלי רכב בחלקים שלא נרכשו מהם, שכן הרווח על החלפים שהם מספקים ללקוח גבוה יותר.

 

  • הוועדה תמליץ להטיל פיקוח על תיקונים במוסכים, ולקנוס מוסכים עד פי 50 ממחיר התיקון - מחצית הקנס תעבור למדינה, מחצית ללקוח - כאשר מתגלים מקרי רמאות, כמו למשל כאשר המוסך אומר ללקוח כי אין חלק תחליפי מוזל, ומונע בחירה באלטרנטיבה טובה יותר מבחינת הלקוח.

 

  • המלצה להטיל מגבלות במתן הנחות על חלפים מקוריים לציי רכב גדולים, לעומת המחיר שמשלמים לקוחות פרטיים עבור אותם החלפים.

 

  • המלצה נוספת - הגבלת הסכומים שמותר למוסכים לגבות תמורת מתן אישורי טיפול לרכב המיובא לארץ ביבוא אישי, לסכום של 2,000 שקל בלבד. זאת כיוון שיש יבואני רכב שגובים מעל 5,000 שקלים עבור מתן אישורים כאלה, אשר נדרשים ליבוא רכב שאינו מיובא באופן סדיר לארץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מה ישיג זליכה?
צילום: אלכס קולומויסקי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים