סאן יאנג מקסים 400 - חבילה שווה
הקטנוע הגדול של סאן יאנג אמור להעניק ליצרנית את כרטיס הכניסה לחבורת העילית, ולהתמודד ראש בראש עם המתחרות השולטות מיפן. האם הוא אכן יכול לעשות כך?
זה זמן רב שיצרנית הקטנועים סאן יאנג מעוניינת לשחק במגרש של הגדולים. החברה שהתמקדה בעבר בייצור כלים צנועי נפח בלבד, קטנועים ואופנועים עד 250 סמ"ק. אלא שיש שינוי. סאן יאנג רוצה להשתלב בחבורת העלית, וחייבת לכן להרחיב את הארסנל, בעיקר לקטגוריות גדולות ו"נחשבות" יותר. וכך אכן קרה. המקסים 400 שהוצג בגרסה סדרתית ב-2011, אמור להעניק לה את כרטיס הכניסה. ה-600 שנחשף - עם ABS - בתערוכת מילאנו האחרונה, כבר מיישר קו עם הגדולים באמת.
אצלנו? סאן יאנג היא כמובן מובילת השוק זה זמן רב, ולפני מספר חודשים החלה בשיווק המקסים. עם מחיר תחרותי, שפע אבזור, וכוונות לטלטל את שוק קטנועי המנהלים הגדולים שנשלט עד כה על-ידי מתחרים מיפן.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- שר התחבורה: נחקור את אפליית נשים באוטובוס
השורה התחתונה
השילוב Max ו-SYM שמייצג את הגודל ור"ת של החברה, הולם להפליא. שלושה ימים עם הקטנוע מבהיר כי מדובר בקטנוע מעולה המשתלב היטב בקטגוריה אליה הוא מכוון. מראה מרשים, תגובות מנוע-תמסורת סבירות-פלוס, התנהגות לא-רעה, שימושיות גבוהה ובעיקר תג-מחיר מוצלח של 35 אלף שקל. הוסיפו לכך את המוניטין המוכח של היבואנית מטרו, וקיבלתם מוצר שעשוי להתגלות כלהיט.
מראה, עיצוב, מכלולים
המקסים נראה גדול ומכובד, ומעט יוקרתי תודות לתאורת ה-Led מלפנים ומאחור. גם מבחינת מכללים מיישר המקסים קו עם המקובל בקטגוריה, וכולל מנוע סינגל בנפח 399 סמ"ק, מקורר נוזל ומוזרק דלק. יש לו מערכת בלימה משולבת, עם צמד דיסקים מלפנים. תאי אחסון? מכל הלב. מתחת למושב ניתן לאחסן שתי קסדות - אחת גדולה, ואחת במידה S. פתיחתו מתבצעת על-ידי מתג הממוקם על הכידון, או סיבוב מפתח ההתנעה כנגד כוון השעון. בנוסף יש שני תאי אחסון נסגרים בחזית, ועוד תא ננעל עם שקעי 12V ואף USB.
מנוע, תמסורת, ביצועים
המקסים אינו נמרץ במיוחד, ותגובת המנוע בהאצה, כמו גם במהירות שיוט בין עירונית, סבירה ולא יותר מכך. אחרי הכל, הוא נדרש לסחוב לא פחות מ-300 ק"ג הכוללים גם רוכב ונוזלים. התמסורת מגיבה באיטיות, ובמהירות נמוכה יש בעיית סנכרון מנוע-תמסורת הגורמת לרעידות מיותרות ותפעול לא חלק. מהירות מרבית "על השעון": 172 קמ"ש מאד אופטימיים.
התנהגות, בלמים
המקסים מצויד בחישוקי "15 מלפנים ו-"14 מאחור, עם צמיגי MAXXIS שעשו עבודה טובה גם על אספלט בינוני וחלקלק. עם בולם זעזועים אחורי על המצב הנוקשה ביותר (מחמישה מצבים), התנהגות הכביש הייתה טובה ומספקת, ההיגוי היה מדויק והתמרון היה קל ומהיר. גם מחוץ לעיר נשמרה יציבות. ברכיבה עירונית לעומת זאת, התמונה פחות ורודה. במצב הבולם האמור, הנוחות תהיה סבירה ולא יותר מכך, ומהמורות ישודרו באופן נאמן לגב התחתון של המורכב בעיקר. כיוון למצב רך יותר, ישפר כצפוי את העניין, אך יפגע בדיוק וביציבות במהירות גבוהה. הבלימה מרשימה, וגם עוצמה מרבית אינה דורשת יותר משתי אצבעות. יש רגש ויש עוצמה, אם כי התנועה הנדרשת ארוכה מדי.
נוחות, שימושיות
מושב הקטנוע טוב מאד, וממקם את הרוכב בתנוחה נוחה וטבעית. גם מיקום הכידון נוח, ומרווח הרגליים נדיב במיוחד. משקף הרוח סביר, אם כי לרוכבים בגובה 1.80 מטר ומעלה שאינם מעוניינים להתאים את תנוחתם לקטנוע, רכיבה בין עירונית תהיה מלווה במערבולות רוח מעצבנות. לוח המחוונים נוח וכולל צג דיגיטלי רב-מידע ובעל תאורה מצוינת. הגישה למתגי שינוי המופע בתחתית, מעט מסורבלת. איכות החומרים וההרכבה עושים רושם די טוב, אך איכות צמד תאי האחסון בחזית מאכזב. רגלית האמצע נוחה לשימוש, וקלה לתפעול גם עבור הקטנים (והנמוכים) שברוכבים והרוכבות.
מחיר, אחזקה, אחריות
המקסים עולה 35 אלף שקל, וכולל אחריות לשנתיים או 20 אלף ק"מ. מחיר הרכישה נמוך בכ-7,000 שקל מימאהה מג'סטי וסוזוקי בורגמן המתחרים. הונדה סילבר ווינג יקר ביותר מכפליים (17 אלף). קיימקו אקסייטינג 500 עולה מחיר דומה, וכך גם פיאג'ו X-Evo 400, המתחרה הקרוב ביותר. מרווח הטיפולים עומד על 5,000 ק"מ, והעלות ל-24 אלף ק"מ היא כ-4,500 שקל.