שתף קטע נבחר
 

שברולט סוניק טורבו - תגיע בעוד כשנה

שברולט משדכים את מנוע ה-1.4 טורבו גם לסוניק הקטנה, מוסיפים איפור נדרש והופכים אותה לגרסת RS ספורטיבית. אלינו תגיע בעוד כשנה מהיום

שברולט ידנית, ברוח ספורטיבית. תערוכת דטרויט תפתח אמנם בעוד כשלושה שבועות בלבד, אבל שברולט לא מתאפקת וחושפת היום (ב') את גרסת הטורבו לסוניק הקטנה. בינתיים בעיקר בתמונות ועם מפרט חלקי בלבד, אבל מספיק כדי להשיג את המטרה ולעורר עניין. ב-UMI לא מוכנים עדיין להתייחס באופן פרטני לתכניות יבוא עתידיות, אך הבטחה אחת יש - היא תגיע.

 

 

הסוניק RS שתהיה כמובן המהירה בהיצע, תעשה שימוש במנוע ה-1.4 טורבו אקוטק של שברולט, עם הספק מרבי של 138 כ"ס - כ-22 כ"ס יותר מה-1.6 המשווק זה מכבר. נתון זה אינו הופך את הסוניק למכונית ספורטיבית כמובן, אך תוספת של כ-25% במומנט (20 קג"מ בסך הכל), בהחלט עשויה להפוך אותה לדינמית ונמרצת יחסית לבנות המשפחה האטמוספריות.

 

כאשר תגיע לאולמות התצוגה, תציע ה-RS גרסת מרכב אחת בלבד - חמש דלתות. עם זאת, היא תסיר כל ספק באשר לזהותה האמיתית, בעזרת אמצעי הקישוט הבאים: חרטום - כולל סבכה שונה - אגרסיבי יותר, ספוילר אחורי חדש, חיפויי מראות אחרים, יציאת מפלט "ספורטיבית" וחישוקי "17 ייחודיים לגרסה.

 

בתחום הטכני - מלבד המנוע כמובן - תציע ה-RS מתחים מוקשחים יותר, הכוללים בולמי זעזועים בעלי כיול ספורטיבי והנמכת מרכב. בתא הנוסעים יוצבו מושבים והגה במראה ספורטיבי, דוושות אלומיניום וגימור שונה, כולל כמובן כיתוב RS במקומות שונים.

 

 

הסוניק תשווק בישראל עם תיבת שישה הילוכים ידנית בלבד, בעוד שבשאר העולם ניתן יהיה לרכוש אותה גם עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית. בשני המקרים - כך טוענים בשברולט - יוצעו יחסי העברה שונים מאלה בהם עושות שימוש התיבות בגרסאות פחות דינמיות.

 

ומתי תגיע ארצה? ב-UMI מסרבים לנקוב בינתיים בתאריך יעד או במחיר משוער, אך מאשרים כי המכונית אכן צפויה להגיע. יעד תחילת שיווק בארה"ב מוצב כעת לשלהי 2012, כך שטובים הסיכויים לראות אותה גם אצלנו תוך כשנה. אגב, בארה"ב פורסם תג-מחיר: 14.5 אלף דולר, או 55 אלף שקל בתרגום לשקלים לפי השער היציג. יש לשער  שהמחיר בארץ יהיה גבוה יותר. הרבה יותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים