כץ מציע לעובדי הנמלים 5% מהרציפים החדשים
כחלק יישום המלצות ועדת טרכטנברג בתחום התחרותיות ויוקר המחייה, מתכננת הממשלה להרחיב את נמל אשדוד. שר התחבורה מציע ומשרד האוצר בודק, את האפשרות לשתף את עובדי הנמל בתוכניות הפיתוח ובכך להסיר את התנגדותם
שר התחבורה ישראל כץ הציע לעובדי נמל אשדוד לקבל 5% מהבעלות על הרציפים הפרטיים החדשים שמתוכננים לקום בצפון הנמל. ההצעה, שנבחנת גם במשרד האוצר, נועדה לשתף את עובדי הנמל בתוכניות הפיתוח ובכך להסיר את התנגדותם למהלך.
פרויקט הרחבת הנמל מגובש בימים אלו במשרדי הממשלה, כחלק יישום המלצות ועדת טרכטנברג בתחום התחרותיות ויוקר המחייה. משרדי האוצר והתחבורה צפויים לפרסם מכרז בשיטת BOT (תכנן, תחזק והפעל) להקמת הרציפים החדשים (או נמל חדש) בעלות של 5 מיליארד שקל.
הגוף הזוכה יוכל להפעיל את הרציפים החדשים לתקופה של 25 שנה. עוד ייקבע כי הזכיין – קבוצה או גוף בודד – יצטרך לגייס רק 30% מהמימון הדרוש להקמה ויתר המימון יגויס בידי חברת נמלי ישראל.
הרווח התפעולי של נמל אשדוד ב־2011 צפוי לעלות ב־46% לעומת 2010. הנמל דיווח אתמול כי רפורמת התעריפים שהנהיג משרד התחבורה, כמו גם הוצאות השכר של הנמל, שחקו את הרווח. הנמל צפוי לסיים את שנת 2011 ברווח (לפני מס) של 214 מיליון שקל, ירידה של כ־5% לעומת 2010.
מנכ"ל הנמל שוקי סגיס אמר כי "לאור מצב השווקים בעולם, החברה מביאה בחשבון אפשרות האטה בשנת 2012".
שר התחבורה ישראל כץ ב תחנת רכבת ראשון לציון מערב שיבושים עיצומים
צילום: יואב מלכה
נמל אשדוד
צילום: נמל אשדוד
מומלצים