ב.מ.וו, אודי ומרצדס: הקרב יהיה אגרסיבי יותר
יצרניות היוקרה נערכות לקרב. מרצדס שהובילה בעבר, הפכה לקטנה מכולן אך מתכננת לחזור ולהוביל. ב.מ.וו משוכנעת שיש לה כלים להיות גם בעתיד החזקה מכולן, ואילו אודי מאמינה שעד 2016 תחסל את האופוזיציה
משבר, איזה משבר? ב.מ.וו ומרצדס צופות כי ב-2012 ימשיכו לשבור שיאי מכירות, וזאת למרות המשבר הכלכלי החמור באירופה. "אני לא רוצה אפילו לחשוב על זה, ואני לא מאמין שזה יקרה", אומר מנכ"ל ב.מ.וו, נורברט ריטהופר, בהתייחסו לקריסת גוש האירו. היצרנית צופה כי בשנה הבאה תצליח להשיג שיעור שיא של רווחיות, בעיקר הודות להצגת סדרה 3 החדשה, ששיווקה יחל בפברואר הקרוב.
מנכ"ל מרצדס, דיטר זטשה, נשמע מעט זהיר מעמיתו. במכתב לעובדים שפרסם לפני ימים אחדים האוטומוטיב-ניוז, הוא מתייחס למצב הכלכלה העולמית: "האם גוש האירו יצליח להשתלט על משבר החובות? האם הכלכלה האמריקנית תתאושש? אף אחד לא יודע את התשובות לכך עדיין". אלא שלמרות זאת, זטשה כותב לעובדיו כי "המטרה שלנו ברורה - להשיג צמיחה יציבה בסביבה בלתי יציבה".
מלחמת חורמה בשוק היוקרה
ב.מ.וו, יצרנית היוקרה הגדולה בעולם, תשמור על תוארה גם ב-2011, בעוד מרצדס צפויה לסיים את השנה במקום השלישי בלבד. את מקומה כסגנית מותגי היוקרההחשובים בעולם הרכב תפסה אודי, חטיבת היוקרה של פולקסווגן. היריבות בין השלוש צפויה להחריף בשנים הקרובות, שכן אודי כבר הצהירה כי בכוונתה להפוך ליצרנית היוקרה המובילה עד 2016, בעוד במרצדס מבטיחים לחזור למקום הראשון עד 2020.תחת תוכנית הנקראת "מרצדס-בנץ 2020", מתכוונת מי שהייתה עד לפני כמה שנים יצרנית היוקרה המובילה, לחזור להוביל את השוק בשלושה מדדים עיקריים: מחזור מכירות, מספר יחידות שנמכרות, ורווח תפעולי. במכתב שמפרסם האוטומוטיב-ניוז, כותב זטשה כי "אין סכנה ששנה אחת אחרי חגיגות ה-125, תהיה לנו שנה משעממת. למעשה, יש לנו סיכוי להפוך אותה לתחילתו של עוד פרק מוצלח בהיסטוריה שלנו".
וב.מ.וו? זו אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים. היצרנית הבווארית צופה כי עד סוף העשור תמכור יותר מ-2 מיליון כלי רכב, לעומת יותר מ-1.6 מיליון ב-2011. כדי לעמוד ביעדי המכירות השאפתניים, מגדילה ב.מ.וו את היקפי הייצור במפעלים ברוסיה, הודו ודרום-אפריקה. בכל הנוגע לשנה הבאה, מנכ"ל ב.מ.וו משדר ביטחון מוחלט ביכולתה של היצרנית לצמוח: "ב-2012 תציע ב.מ.וו את היצע הדגמים הצעיר ביותר בהשוואה למתחרות העיקריות, ובפער גדול", מסביר ריטהופר.
אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של יצרניות היוקרה, כמו גם של כל יצרניות הרכב האחרות כיום, הוא השוק הסיני. לדברי ריטהופר מב.מ.וו, "כ-13% מבעלי הרכב באירופה נוהגים כיום במכונית קומפקטית, ממש כמו בסין. אבל בעוד כמחצית מהנהגים האירופים יחליפו את המכונית הנוכחית שלהם במכונית קומפקטית חדשה, פחות מ-5% מהסינים ירכשו מכונית מאותה קטגוריה". לדבריו, שלושה מכל ארבעה נהגים בסין רוצים לשדרג את מכוניתם לאחת מקטגוריה גדולה ויקרה יותר.
מנכ"ל ב.מ.וו: "היצע הדגמים הצעיר ביותר"