סוף הסיפור של שוקי זיקרי: "הייתי מחבקת אותו"
"לא נשכח שהוא התווה לנו את הדרך. הוא בעל-שם שהוביל בארץ ובעולם", סיפר אחד ממפעילי המספרות של שוקי זיקרי, לאחר שנודע על עזיבתו עקב חובות. ואם המספרה תפעל בלעדיו? "זה בטוח לא יהיה אותו דבר", אומרים הלקוחות
מסרבים להאמין: לקוחותיו ומפעילי המספרות שבבעלות שוקי זיקרי קיבלו היום (ד') בתדהמה את החדשות אודות פרישתו מהרשת בשל חובות. "אם הוא חוזר, מחר בבוקר אתן לו את המפתחות של המספרה שלי. אנחנו אוהבים אותו ועומדים מאחוריו", אמר ל-ynet סמי דלויה, מנהל סניף "שוקי זיקרי" בבאר שבע. לדבריו, "הוא אדם ואמן. זו הייתה כנראה רק התנהלות לא נכונה".
עוד בחדשות ynet:
רמב"ם: ארבעה ימים במיון, אין מקום במחלקה
רשם דו"ח חניה לשוטרים - ונעצריורד אל הים: מלך ירדן מסתחבק עם דייג
דליה, לקוחה של זיקרי זה עשרות שנים, מתקשה להאמין. "שנים שאני אצלו, ולאן שהוא ילך - אלך אחריו. כל כך חבל שאחרי השקעה כל כך גדולה בחידוש הסניף מגיעות חדשות רעות כאלו", אמרה. "הוא ספר בחסד, אמשיך להיות לקוחה נאמנה שלו", הבטיחה.
רק אתמול סיפר זיקרי בעצמו כמה מלקוחותיו בסניף המחודש והמפואר ברחוב בן-יהודה בתל אביב. במקום עבדו כרגיל למרות הודעת הסגירה. לפני כשנה החלו להפעיל אותו בעלים אחרים, ולא ברור מה היה חלקו של זיקרי בעסק. היום נמסר ללקוחות כי זיקרי חולה, ואילו ל-ynet נמסר כי הוא בחו"ל וישוב מחר.
לקוחה קבועה נוספת שמיאנה להזדהות סיפרה כי בחודשים האחרונים ניכר שינוי באווירה: התורים הארוכים של הלקוחות הקבועים הפכו לתנועה דלילה. "בעבר הוא החזיק כאן צי של 15 ספרים. רק שערו מה המשמעות של תשלום משכורות ל-15 איש", אמרה.
דלויה מסניף באר שבע סיפר כי ההחלטה של זיקרי הפתיעה אותו. "נפגשנו לאחרונה ולא ניחשתי שזה הכיוון. אבל אנחנו ספרים, לא אנשי כספים". הוא תיאר את זיקרי כ"ספר מספר אחת, שפתח לנו את הדלתות בכל מקום בארץ ובעולם", ואף הציע לכל ספרי הרשת: "בואו נתאחד ונשאיר את הרשת עם שמה. העניין לא צריך להשפיע עלינו. עד היום התנהלנו באופן עצמאי שכן אנחנו רק זכיינים. אני קורא להמשיך לתת את השירות ואם שוקי ירצה לחזור - נפתח לו את הדלת".
דלויה הדגיש: "אמנות והתנהלות הן דברים נפרדים. אנחנו לא הבחנו בקשיים, כי כשעובדים ונותנים שירות מקסימלי, אין אינטראקציה עם אנשי כספים. בפועל הזכיינים הם אלה שנפגשים עם הלקוחות, ושוקי עצמו הגיע פעם בחודש". הוא הבטיח: "לא נשכח שהוא התווה לנו את הדרך. הוא בעל-שם שהוביל בארץ ובעולם. בכל מקום ששמעו את שמו - הוא פתח דלתות. כבר שנים רבות זה כך. המפעל שלו מאוד מרשים".
מוטי מנחם, מנהל סניף רעננה, אמר ל-ynet כי את ההודעה על סגירת הרשת קיבל כבר אתמול, אך גם הוא הסביר: "אנחנו רק זכיינים, אנחנו עובדים בפני עצמנו ונמשיך לעבוד, אין בהחלטה כדי להשפיע עלינו".
שרון חבקין, לקוחה קבועה של זיקרי בתל אביב, שמעה על ההתפתחויות ואמרה ש"אם הוא היה כאן כרגע הייתי מחבקת אותו, מאוד צר לי לשמוע. הוא גם אדם נפלא וחביב. כל אחד ואחת בשבילו - שווים". לדבריה, "זה אדם שבנה את עצמו במו ידיו, בעבודה קשה. הוא כל הזמן היה כאן, עבד מהבוקר עד הערב". חבקין הביעה חשש שאם הרשת תמשיך לפעול לא בבעלותו, "זה בטוח לא יהיה אותו דבר. מעבר לכך שהוא ספר הוא גם מנהיג ומוביל את הצוות ואחראי כאן על כל דבר ודבר".
עינת מלכה, מנהלת סניף חולון שיבחה אף היא את זיקרי. "הוא אדם מדהים, צריך לתת לו את כל הכבוד המגיע לו. 27 שנים של עבודה קשה הסתיימו בדרך שאי אפשר להבין. צריכים להיות רחמנים כלפיו. לאדם כזה אנחנו מאחלים רק טוב ושיצא מזה".
עקב הפרסום מיהרו חלק מנותני השירותים לסניפי הרשת, כדי לגבות חובות. רוני רייספלד, בעל חברת שירותי חניה, הגיע לקחת כסף מסניף בן יהודה בתל אביב, ואמר: "אני לא מאמין שהסניף כאן ייסגר. זיקרי כבר מזמן היה כאן רק הפרונט-מן ולא הבעלים".