קיה מציגה חשמלית ראשונה, עם סאונד מלאכותי
היצרנית הקוריאנית תספק 2,500 מכוניות חשמליות קטנות - על בסיס דגם "רגיל ומוכר - למשרדי ממשלה שונים. צלילי המנוע המלאכותיים שנועדו להזהיר הולכי רגל, כבר מובנים
קיה מציגה: מכונית חשמלית שנשמעת כמו מכונית רגילה. היצרנית הקוריאנית מציגה מכונית חשמלית סדרתית ראשונה, בשם "ריי EV". ייצור החשמלית הקטנה יחל בשנה הבאה, אך בתחילה בהיקף של 2,500 יחידות בלבד, אשר יסופקו למשרדי ממשלה בדרום קוריאה, למטרות בחינה והערכה. ראוי להזכיר כי בתערוכת הרכב של סיאול, שנערכה בחודש אפריל השנה, חשפה קיה מכונית תצוגה חשמלית, שהבהירה כי בכוונתה לשווק בעתיד חשמלית-סדרתית.
מעבר למפרט המוכר של סוללה-נטענת ומנוע-חשמלי, אחד המאפיינים המעניינים בחשמלית החדשה הוא מערכת לייצור צלילים מלאכותיים, שתפקידה להזהיר הולכי רגל מפני התקרבותה. המערכת, שנקראת בפי הקוריאנים של קיה "VESS" (ר"ת: Virtual Engine Sound System), מפיקה צלילים של מנוע בנזין במהירות נמוכה מ-20 קמ"ש. בקיה מציינים כי בארה"ב ויפן שוקלים לחייב בחוק התקנת מערכות המפיקות צלילים מלאכותיים במכוניות חשמליות, ולכן החליטו לצייד את הריי במערכת שכזו כבר כעת.
החשמלית של קיה מבוססת על מעין מיקרו-ואן המיועד לשיווק בקוריאה לבד, ונקרא גם-הוא ריי. ביצרנית הקוריאנית אומרים כי מאחר ששתי הגרסאות זהות במידותיהן, אפשר לייצר את החשמלית על אותו פס-ייצור של גרסת הבנזין ובכך לחסוך בעלויות ייצור.
המנוע החשמלי של הריי מספק 67 כ"ס ו-17 קג"מ, וטווח הנסיעה התיאורטי-מרבי הוא כ-140 ק"מ. סוללת הליתיום-יון דורשת זמן טעינה של בין 25 דקות (טעינה מהירה) ושש שעות (טעינה רגילה, 220 וולט). בקיה טוענים כי למרות שהגרסה החשמלית כבדה ב-187 ק"ג מזו שמצוידת במנוע בנזין, ביצועיה טובים יותר: 15.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-130 קמ"ש.
הריי מצוידת גם במערכת ניווט שמציגה נתונים הנחשבים הכרחיים למכוניות חשמליות, ובעיקר טווח הנסיעה המשוער - שמוצג באופן גרפי על מפה ממוחשבת. המערכת גם מציגה בפני הנהג את עמדות הטעינה הקרובות ביותר.
הריי החשמלית - גם עם צליל