מרצדס E היברידית - יוקרה ב-23.8 קילומטר לליטר
יצרנית מכוניות היוקרה מרחיבה את מגוון הדגמים החסכוניים בדלק וצנועים בזיהום, עם סדרה E בגרסאות 300 ו-400. צריכת הדלק הממוצעת בנהיגה רגילה דומה לזו של מכונית מיני ממוצעת
מרצדס E300 מפוארת עם צריכת דלק של מכונית מיני ידנית? שני דגמים חדשים מתווספים כעת לארסנל הענק של יצרנית מכוניות היוקרה משטוטגארט - E300 בלו-טק דיזל-הייבריד בגרסת סדאן וסטיישן, ו-E400 בנזין-הייבריד. לטענת מרצדס, השילוב בין טכנולוגיית בלו-טק אותה פיתחה, יחד עם מנוע חשמלי צנוע של כ-26 כ"ס, תאפשר לשתי המכוניות הגדולות ומפוארות צריכת דלק סופר-צנועה. במקרה של ה-300 דיזל היא עשויה להגיע לכמעט 24 ק"מ לליטר, ואילו במקרה של ה-400 בנזין היא צפויה לנוע בין כ-10 ק"מ לליטר בעיר, ל-13.2 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.
עוד בערוץ הרכב של ynet:
- צדק חברתי? הנסיעה באוטובוס מתייקרת
במרצדס מסבירים כי תכנון מוקפד אפשר להם להציע את שני הדגמים מבלי לוותר על שימושיות או מרחב פנים - עקב סוללות הליתיום-יון הנטענות והמנוע החשמלי הצנוע - בתא הנוסעים או בתא המטען. "אנחנו פותחים פרק חדש וקובעים אמת מידה בקטגוריית מכוניות היוקרה", אומרים שם. שתי המכוניות יזכו לפרמיירה בתערוכת הרכב הבינלאומית של דטרויט, שתפתח שעריה לקהל ב-14 בינואר הקרוב.
לדברי אנשי המותג, ה-E300 בלו-טק החסכונית גם כך, תציע צמצום של כ-15% בפליטת מזהמים והוצאות דלק לעומת ה-E250 דיזל הקונוונציונלית. זאת תודות לשלל מערכות הכוללות כמובן את המנוע החשמלי הניזון מסוללה, מערת עצור-סע, אגירת אנרגיית בלימה ועוד. כל זאת למרות שלהספק המרבי של הגרסה הרגילה (204 כ"ס) נוספים 26 כ"ס, ולמומנט המרבי (50 קג"מ) נוספים 25 קג"מ. מספרים מרשימים ללא ספק. במקרה של ה-400 בנזין, התוספת היא להספק מרבי של 306 כ"ס ו-37 קג"מ.
ולמרות הכל, נתון אחד חשוב אינו מופיע בדיווחי מרצדס - טווח נסיעה נקי לחלוטין, חשמלי ללא עזרת מנוע הבנזין או הדיזל. אפשר להמר שמדובר במספר ק"מ בלבד, וכי תוספת המנוע החשמלי נועדה בעיקר להקטנת צריכת הדלק והפחתת הזיהום בנסיעה רגילה. אחרי הכל, יש מעט מאד מכוניות בקטגוריה הזו שיכולות להתהדר ב-109 גרם CO2 לק"מ נסיעה בלבד.