רכבת ישראל דוהרת? הרכבת הסינית טסה
למרות תאונות והחלטה להוריד את מהירות רכבת הקליע מ-350 ל-300 קמ"ש בלבד, השיקו הסינים בסוף השבוע החולף רכבת המגיעה ל-500 קמ"ש. בינתיים היא רק ניסיונית
הנה באה הרכבת, והנה היא כבר עברה. סין השיקה בסוף השבוע רכבת ניסיונית חדשה, המסוגלת להגיע למהירות של 500 קמ"ש. כך מדווחים כלי תקשורת במדינה. סוכנות הידיעות הרשמית של סין מציינת כי הרכבת עוצבה בהשראת חרב סינית עתיקה, אך מעבר לכך לא פורסמו פרטים נוספים.
הרכבת הניסיונית יוצרה על-ידי חברה הנמצאת בבעלות קונצרן CSR הסיני, יצרן הרכבות הגדול במדינה. יו"ר הקונצרן, ז'או שיאוגאנג, אמר לתקשורת המקומית כי למרות שהרכבת מתוכננת לנסוע במהירות של 500 קמ"ש, הרכבת העתידיות בסין עשויות לנסוע במהירויות נמוכות יותר. "אנחנו מתכוונים לוודא כי פעילות הרכבות תהיה בטוחה", הצהיר שיאוגאנג.
פיתוח רשת הרכבות בסין נקלע לבעיות קשות לאחרונה, לאחר שבחודש יולי אירעה תאונה בין שתי רכבות מהירות. התאונה, שגבתה את חייהם של לפחות 40 נוסעים, עוררה ביקורת ציבורית חריפה - ואף גרמה לכלי תקשורת במדינה להפר הוראות מצד הממשלה להימנע מפרסום פרטים אודותיה.
בעקבות התאונה דיווחו כלי תקשורת בסין כי שר הרכבות הורה על הורדת המהירות בחלק מרשת הרכבות, מ-350 קמ"ש ל-300. בכלי התקשורת גם פורסמו טענות קשות נגד הפעלת רשת הרכבות המהירות, ולפיהן מהנדסים אומרים כי המהירות הגבוהה מסכנת את בטחון הנוסעים. עוד נטען כי הנסיעה ברכבות המהירות יקרה מדי, ונוסעים רבים מדי אינם יכולים להרשות לעצמם להשתמש בה.
סין מחזיקה כיום ברשת הרכבות הגדולה בעולם, עם כ-91,000 ק"מ של מסילות, ו-3.2 מיליון עובדים. בימים האחרונים דווח כי הממשל הסיני החליט לצמצם את תוכנית פיתוח הרכבות ב-2012, בשיעור של כ-15%. עם זאת, גם לאחר הפחתת התקציב, צפוי הממשל להשקיע כ-63 מיליארד דולר בפיתוח רשת הרכבות בשנה הבאה.
תאונת רכבות בסין: מה יהיה עם הבטיחות?
צילום: AFP