מטרו סוגרת עונה - עם הפנים ל-2012
יבואנית הרכב הד-גלגלי הגדולה בישראל, סוגרת שנה טובה עבורה, אך בינונית מאד עבור השוק כולו. מה יהיה ב-2012? מהירות, אמינות והמון כוח
יבואנית הרכב הדו-גלגלי מטרו-מוטור, סיכמה היום (ב') את 2011 והציגה דגמים חדשים לשנה הבאה - תוך התייחסות לשוק הרכב הדו-גלגלי כולו. בצד החיובי ציינו בכיריה כי השוק מתייצב לאחר הטלטלה שחווה בשלהי 2009, עם התייקרות ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי. בנוסף, נתוני מטרו מראים כי היבואנית ממשיכה להוביל את השוק המקומי עם נתח של מעט פחות מ-50%, בעיקר תודות לרבי המכר של סאן יאנג: ג'וירייד 125 (הקטנוע הנמכר בישראל) וג'וימקס 250 (הנמכר ביותר עד 33 כ"ס). ימאהה TMax הוא הקטנוע הגדול הנמכר ביותר, וקאוואסאקי ורסיס הוא האופנוע הנמכר ביותר.
אלא שגם במטרו מכירים בעובדה כי בניגוד גמור לצמיחה האדירה בשוק המכוניות המקומי, שוק הדו-גלגליים מדשדש במקום נמוך, ואינו עושה עדיין סימנים של שיפור מהיר. זאת, למרות המודעות הגדלה והולכת לזיהום אוויר, ולרבות הקושי הגדל והולך במציאת מקום חניה והתמודדות עם פקקים בתוך העיר.
ב-2012, כך מקווים במטרו, תהיה ירידה במחירי הביטוח, תופעל תוכנית עידוד ממשלתית למעבר לרכב דו-גלגלי, וניתן יהיה לייבא ארצה באופן חוקי אופנועי מירוץ. כל אלה אמורים לסייע לשפר את מצב השוק בכלל, וזה של מטרו בפרט.
הגדולים של סאן יאנג
אל המקסים 400 שכבר נמכר בישראל, יצטרף אח גדול בנפח 600 סמ"ק שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה. ל-600 מנוע המייצר הספק מרבי של 43 כ"ס, ומערכת ABS תקנית. מחירו יעמוד על 43 אלף שקלים - פחות ממתחרים בנפח 400 סמ"ק בלבד, בהם המג'סטי של ימאהה.
משפחת הג'וימקס המעודכנת תנחת השנה עם הבטחה למנוע משופר, מרווח טיפולים שגדל מ-3,000 ל-5,000 ק"מ, ומערכת בלימה משולבת תקנית. את הדיוק הוותיק ירש השנה קטנוע לא ממש-נאה בשם ComBIZ. מדובר בקטנוע עבודה יעודי, עם בסיס גלגלים גדול במיוחד ומדרס שטוח, סבל מחוזק, מושב עם משענת גב והבטחה לאמינות מופלגת. אז הוא מכוער קצת, אז מה.
על בואו של ה-SB250 כבר סיפרנו לכם. מדובר באופנוע מתחילים בעל מכלולים מודרנים, המיועד גם למורי הנהיגה. הנשק העיקרי מול המתחרים המבוססים בקטגוריה יהיה תג-מחיר שיעמוד על 35 אלף שקלים.
המהירים של ימאהה
הבשורה הגדולה אצל ימאהה תהיה כמובן נחיתתו בארץ של ה-TMax החדש שנחשף אף הוא בתערוכת מילאנו האחרונה. המראה מוכר אך יש אין ספור עדכונים, בהם נפח מנוע שצמח ל-530 סמ"ק, משקל מופחת ומערכת בלימה משופרת. המחיר - החל מפברואר: כ-72 אלף שקל.
דגמי המוטוקרוס (YZ) של ימאהה, ה-250 וה-450 עשויים הגיע, אם וכאשר יהיה אישור לייבוא אופנועים תחרותיים. המחיר לא ידוע כעת, אך במטרו טוענים לתג-מחיר דומה לזה הנהוג בארה"ב, בתוספת מיסוי בלבד. המשמעות היא לא רק מחיר שפוי, אלא גם חיסול התועלת בייבוא בדרכים לא חוקיות.
וכמעט שכחנו. ימאהה R1 מעודכן, עם בקרת משיכה והמון סקס-אפיל, הגיע זה עתה ונמכר תמורת 130 אלף שקל. תקראו עליו בקרוב.
החזקים של קאוואסאקי
אל הוורסיס רב המכר יצטרף כבר בינואר אחיו הגדול (1,000) בעל ארבעה צילינדרים, ABS, בקרת משיכה ואפשרות לבחירת מפות הצתה. מחירו יעמוד על 97 אלף שקל. צמד דגמי ה-ER6 שעברו לאחרונה רענון ינחתו אף הם, שניהם עם ABS תקנית ותגי מחיר של 60 אלף שקל (ל-n העירום) ו-63 אלף לגרסת ה-f בעלת הפרינג.
ה-ZZR1400 החדש, פסגת ההיצע החדשה של קאוואסאקי, ינחת בינואר עם למעלה מ-200 כ"ס, בקרת משיכה ותג-מחיר של 140 אלף שקל. בדומה לדגמי ה-YZ של ימאהה, גם המוטקרוסרים של קאוואסאקי (KX) בנפח 250 ו-400 סמ"ק, אמורים לנחות בארץ אם-וכאשר, לאחר שעברו עדכון לקראת 2012.