AJP - מותג אופנועים חדש בישראל
לרגל נחיתת המשלוח הראשון של אופנועי השטח מבית AJP, מפרסם היבואן את מחירון הדגמים החדשים - בין 25 ל-55 אלף
לפני כחודש הודיעה חברת HM-ישראל, המייבאת את אופנועי "HM מוטו", על כוונתה להרחיב את היצע הכלים שהיא משווקת בארץ בעזרת מותג אופנועי השטח AJP מפורטוגל. כעת נחת משלוח ראשון של אופנועי המותג באולם התצוגה של החברה, ולקראת השקה רשמית שתיערך במהלך ינואר הקרו, מתפרסמים מחירי הדגמים החדשים.
רק מעטים - גם בין הרוכבים - מכירים היטב את המותג מפורטוגל אשר הוקם ב-1987. השם המקורי מייצג את שמות צמד האחים המקימים, אנטוניו וג'ורג' פינטו. השניים בנו אופנוע אנדורו דו-פעימתי, עליו התחרו בהצלחה בשנות ה-90' באליפויות שונות בפורטוגל. ב-2001 החלו לייצר אופנועי ארבע-פעימות, ואף לשווקם במספר מדינות באירופה.
כיום מבוסס ארסנל הדגמים - בשלוש משפחות עיקריות, אנדורו, מוטוקרוס וסופרמוטו - על מנועי קירור אוויר מוכחים ואמינים מבית הונדה, מסביבם שלדת אלומיניום מתכנון עצמי ומכלולים היקפיים (למשל מתלים וחישוקים) ממיטב היצרניות, למשל מרזוקי, פאיולי וזאקס.
בשלב ראשון הגיעו ארצה רק דגמי האנדורו של החברה, בגרסת "Pro" הקרבית יחסית. דגמי ה-PR3 וה-PR4 מגיעים עם מנועי 125 או 200 סמ"ק, ובהספקים מרביים של 12.6 ו-18 כ"ס בהתאמה, עם מזלג מרזוקי 45 מ"מ מלפנים ובולם זאקס מאחור. ההבדלים: שלדה, גובה מושב (840 לעומת 920 מ"מ) וחישוקים קטנים יותר -"19 מלפנים ו-"17 מאחור, לעומת "21 ו-"18). אגב, ה-PR4 מגיע גם במהדורה מוגבלת ל-200 יחידות, המצויידת במזלג זאקס 48 מ"מ.
ה-PR5 מגיע גם הוא עם מנוע קירור אוויר-שמן מוזרק, בנפח 250 סמ"ק והספק מרבי של 25 כ"ס. אף הוא מגיע בשתי גרסאות, כאשר ה"פקטורי" המאובזרת יותר, יקרה ב-10,000 שקל.
דגם | מחיר בשקלים |
PR3 125 | 25 אלף |
PR3 200 | 33 אלף |
PR4 125 | 25 אלף |
PR4 200 | 35 אלף |
PR 200 Limited | 37 אלף |
PR5 250 | 44 אלף |
PR5 250 Factory | 55 אלף |
המחירים מעוגלים כלפי מעלה, ומוגדרים כ"מחירי מבצע"