שתף קטע נבחר
 

2011: ביקרנו יותר במוסך, אבל שילמנו פחות

במהלך השנה האזרחית האחרונה נרשמו בישראל יותר ביקורים במוסכים. אלא שעלות התיקון הממוצעת בכל ביקור הייתה נמוכה יותר - מגמה ברורה מאז 2008

העלות הממוצעת לתיקון רכב ירדה במהלך 2011 בכמעט 2% לעומת שנת 2010, והסתכמה ב-1,023 שקלים לעומת 1,041 - כך עולה מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה. מאז 2008 שהיתה השנה בה נרשם תיקון רכב ממוצע היקר ביותר (1,115), ירדה עלות התיקון  הממוצעת ביותר מ-8% - כך עולה מנתוני חברת גמא ניהול וסליקה, המחשבת הוצאות תיקון רכב ששולמו באמצעות כרטיסי אשראי.

 

הנתונים מורים עוד כי מאז 2008, התיקון הממוצע במוסך הפך זול יותר, אבל מספר הכניסות למוסכים לביצוע תיקונים עלה. כך למשל, מאז 2008 נרשמה עליה של 35% במספר הכניסות למוסכים - נתון גבוה יותר מהצמיחה במספר המכוניות על כבישי ישראל. לדברי מומחים, אחת הסיבות לכך היא שהחסכון בטיפולים מקיפים ושוטפים, מביא עמו יותר תקלות שוטפות ובלתי צפויות. לכן מבקרים יותר, ולכן מוציאים פחות. אריאל גנוט, מנכ"ל גמא ניהול וסליקה, הוסיף כי הירידה הקלה בעלות תיקון רכב, נובעת גם מירידה מסוימת במחירי החלפים, והתייצבות בעלות העבודה.

 


הוצאה ממוצעת במוסך

הוצאה ממוצעת במוסך
שנה עלות תיקון ממוצעת בשקלים מספר כניסות למוסך באלפים
2002 757 415
2003 802 475
2004 947 460
2005 1,001 503
2006 1,041 578.5
2007 1,105 607.5
2008 1,115 617
2009 1,060 703
2010 1,041 820
2011 1,023 833

 

נתונים גמא מבוססים על כ-830 אלף תיקונים וטיפולים שבוצעו במהלך שנה זו, ביותר מ-600 מוסכים בכל רחבי הארץ, ומתואמים עם נתוני איגוד המוסכים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וכמה שילמנו על הטיפול?
צילום: index open
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים