שתף קטע נבחר

אני חוזר לסניף רק בזכותה: נותני שירות יוצאי דופן

מחירים נמוכים וקרבה לבית זה הרבה אבל לא מספיק כדי לגרום לנו לחזור לחנות, לרשת או לסניף הבנק. עובדי ynet מספרים על העובדים ונותני השירות האהובים עליהם, שבזכות אדיבותם ומקצועיותם אנחנו חוזרים שוב ושוב

הם עובדים במקומות עבודה שלא תמיד מתגמלים כראוי את העובדים שלהם ובכל זאת הם הסיבה שאתם נוסעים במיוחד לחנות שלהם. הם עצמאיים שפתחו עסק ומשום אתם כלקוחות שמחים בכל הצלחה שלהם. קמצוץ כריזמה, מקצועיות, אופי נוח, סבלנות, הקשבה, יוזמה, נחישות וטוב לב - בכל אלה ועוד ניחנו העובדים שבשבחם אנחנו כותבים פה, שהמושג שירותיות קטן עליהם והמלה האידישאית "מענטש" נתפרה בדיוק למידותיהם הטובות. איך הופך עובד, נותן שירות או בעל עסק למגנט לקוחות? ככה בדיוק.

 

 

עובדת מעדנייה - דליקטס

לריסה צלמשווילי, אחראית מעדניה, שופרסל

 

זה החיוך הנדיב. זה ה"בוקר טוב" וה"מה שלומך?", שלא רק שואל אלא גם רוצה לדעת. אלו העיניים הטובות והבוחנות, שמזהות מרחוק מי העומד לפניה. זו העובדה שהיא זוכרת בדיוק מה אני אוהבת ושהבחינה בכך שלא ביקרתי אצלה כבר שבוע. כל אלה מחזירים אותי שוב ושוב אל דוכן הגבינות והדליקטסים של לריסה צלמשווילי. בסניף שופרסל שלי שבו היא עובדת בגבעתיים, מספרים שברוסיה היא היתה רופאה פנימאית. הבעל היה מהנדס אווירונאוטיקה בכיר. בישראל הם ניסו להתברג במקצועות שלהם אך התפשרו על מה שאפשר. למרות הקושי, הם משתדלים לחיות עם זה בשלום.

 

זוכרת בדיוק מה אני אוהבת. ילנה צלמשווילי (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
זוכרת בדיוק מה אני אוהבת. ילנה צלמשווילי(צילום: ירון ברנר)

 

העבודה בשופרסל, משחרית ועד הלילה, הַעמידה על הרגליים וגם הקליינטורה הישראלית, שתמיד יודעת טוב יותר, קשה גם לצעירים ממנה ולמרות זאת, לעולם לא תתפוס אותה מקטרת. כשעברתי לגבעתיים, לריסה היתה המפגש הראשון שלי עם סוחרי הסביבה. מאז, גם אם המרחק בין הבית לסניף, גדל והמחירים לא תמיד אטרקטיביים, לריסה הפכה את המקום לבחירה הראשונה שלי.

 

כמו שתיאטרון בלי שחקנים, במאים, יוצרים וקהל הוא רק קירות נטולי נשמה, כך גם עסק, כל עסק, קם ונופל על האנשים שעושים אותו. לעובדים מסוג זה של לריסה, אין מחיר גם בעולם ששייך לכאורה לצעירים, לקונגלומרטים, רשתות ענק ומשווקים. אני מקווה שמישהו זוכר את זה (מרב יודילוביץ')

  

תמי מהבנק

תמי בן עמוס בנקאית מחלקת אח"מ, סניף בנק דיסקונט זיכרון יעקב.

 

אם תעצרו כל לקוח בסניף דיסקונט בזכרון יעקב ותשאלו אותו מי העובדת המועדפת בסניף הוא יענה: תמי. אין לי מושג מה שם המשפחה שלה, כי מבחינתי קוראים לה "תמי מהבנק". אני מכירה אותה מילדות והיא האדם היחיד שבזכותו אני נשארת בסניף הזה, למרות שמזמן עברתי למרכז הארץ.

בזכותה אני נשארת. תמי בן עמוס (צילם: עידו ארז) (צילם: עידו ארז)
בזכותה אני נשארת. תמי בן עמוס(צילם: עידו ארז)
 

תמי מטפלת בכל המשפחה שלנו, היא מכירה את מספרי הטלפון שלנו וזוכרת את כל מה שקורה בחשבון שלי בעל פה. היא זאת שתעמוד ביני לבין מנהל הבנק כשצריך. כל חודש בחודשו לפני שסוגרים לי את המסגרת, היא מתקשרת אלי כדי להזכיר לי להזרים כסף לחשבון כי היא יודעת שאני מרחפת, ומעכבת את מה ואת מי שצריך, כדי שאחזור למסגרת.

 

האכפתיות והסבלנות שלה נדירים. אפשר לדבר ולהתייעץ איתה והיא לא רק מקשיבה טוב, אלא גם זוכרת מה שאלתי ויוזמת פתרונות כשצריך. והכי חשוב: היא נמצאת שם שנים, בעוד שהאחרים מתחלפים. היא פשוט מיוחדת, אחת במינה. (אתי  מכבי)

 

זוכרת בעל פה מה קורה בחשבון. תמי בן עמוס (צילם: עידו ארז) (צילם: עידו ארז)
זוכרת בעל פה מה קורה בחשבון. תמי בן עמוס(צילם: עידו ארז)

  

איריס השיננית היא מותג בבית שלנו

איריס מנצר, שיננית

 

שנים שהליכה לשיננית היתה סיוט בעיני. מאז שאני בן 5 האקט הזה של ניקוי האבנית החריד אותי. עד שלפני 10 שנים, הפכה שיננית אחת לדמות משמעותית בחיי. קבעתי אז תור לשיננית בקופת החולים שלי ופגשתי באיריס מנצר. פתאום השיננית היתה אישה מאירת פנים, טובת מזג, מריצת צחוקים. מעבר לזה, היתה לה תשוקה למקצוע. היא התייחסה אליו בכבוד וברצינות. נראה היה שהיא בביזנס הזה כדי להציל לאנשים את החניכיים והשיניים שלהם. היה משהו באופן שבו היא נזפה בי בכלל תחזוקת השיניים הקלוקלת שלי, הרגשתי אכפתיות. והמצב שלי באמת היה איום ונורא.

תשוקה למקצוע. איריס השיננית (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
תשוקה למקצוע. איריס השיננית(צילום: דנה קופל)

 

בשלב מסוים היא פתחה קליניקה פרטית ברחוב בן יהודה בת"א, ולמרות שכבר 6 שנים שאני לא גר בת"א, אני וחברתי שהפכה לאשתי ממשיכים להגיע לאיריס השיננית פעמיים בשנה.

 

היום הצחצוח שלי זה טקס עתיר מיכשור שאורכו 20 דקות, אין לי חורים, אין דלקות ואין נסיגה וזה בזכותה. בהתחלה היא הציעה לי להשתמש בחוט דנטלי וכעבור שנה היא הציעה מיכשור נוסף. היא לא הרוויחה מזה כלום, את הכל אני קונה ברשתות הפארם.

 

לאחרונה היא שמה לב שאני לא מצחצח היטב את השיניים האחוריות, אז היא הביאה לי מברשת מיוחדת עבורן. היא ביקשה ממני להתנסות במברשת בקליניקה ועצרה אותי באמצע הצחצוח: "אני לא יכולה לראות איך אתה מצחצח אבל אני שומעת שזה לא כמו שצריך", אמרה ותיקנה לי את הזווית. מצליל הצחצוח היא הבינה שהזווית לא נכונה. זו דוגמא למקצועיות שלה ולחשיבות שהיא מעניקה לתחזוקת השן.

 

לבת שלי יש אמנם רק שיני חלב, אבל גם היא יודעת שאיריס השיננית זה שם דבר. היא סירבה לצחצח שיניים וכלום לא עזר – היא עקשנית מאוד. באיזשהו שלב אמרתי לה בכעס: "תמר, איריס השיננית אמרה שצריך לצחצח לך שיניים פעמיים ביום". היא עצרה פתאום ופתחה את הפה. כך 'איריס השינננית' הפך למטבע לשון בביתנו, ותמר אומרת: "למה מצחצחים? כי איריס השינניית אמרה". אפילו צילמנו עבורה את איריס בטלפון הסלולרי כדי שתרה איך היא נראית. איריס הפכה למותג בבית שלנו, כזה שמסביר את כל נושא תחזוקת השיניים. איריס היא פיית השיניים של המשפחה.  (אורי יסעור)

  

פקידת הקבלה התומכת

קופת חולים מכבי - אלינור אבוקרט

 

נהוג לומר שהכל טוב ויפה כל עוד אתה בריא, אבל הכל משתנה כשאתה חולה. את ההנחה הזו יצא לי לבחון מקרוב ולהגיע למסקנה שאם אתה זקוק לשירותי בריאות, עדיף לך לקבל אותם במקום בו יתנו לך את מלוא תשומת הלב.

 

לפני שלוש שנים החלטתי לנקוט בהליך למניעת סרטן השד, לאחר שהתגלתי כנשאית גן המעורר את המחלה. את הדרך הארוכה תיעדתי בסרט, אבל עכשיו זו הזדמנות עבורי להודות למי שסייעה לי מאחורי הקלעים מתוך רצון אמיתי לסייע ולהקל, עם תודעת שירות גבוהה ובעיקר רגישות אנושית.

 

את הניתוחים בחרתי לעורך באמצעות ביטוח בריאות פרטי והשתתפות של קופת החולים בה אני חברה. כדי לקבל אישורים להליך, יש למלא טפסים ולעבור מסלול ביורוקטי מפותל, שעבור מי שנמצא במירוץ אחרי הניתוח הוא מתיש במיוחד.

 

כשהגעתי לסניף מכבי באיזורי חן בת"א, זכיתי לטיפולה של פקידת קבלה בשם אלינור אבוקרט, שסייעה לי בהשגת כל הטפסים, מילויים והעברתם. אלינור דאגה לעדכן על קבלת התשובות ותיאמה במסירות את כל השלבים - עד האישור.

 

היחס שלה הדהים אותי. אלינור אבוקרט (צילום: דנה קופל) (צילום: דנה קופל)
היחס שלה הדהים אותי. אלינור אבוקרט(צילום: דנה קופל)
.

 

בסיכומו של דבר נאלצתי לעבור ארבעה ניתוחים, האחרון מביניהם לפני שנה, ובכל פעם מחדש, ידעתי שיש לי כתובת, מענה אישי ותומך כדי לסייע לי שוב ושוב מול המערכת.

 

גם אחרי שעברתי דירה לקצה השני של העיר, אני עדיין מעדיפה לפקוד את הסניף הספיציפי הזה, בין אם עבור חיסונים לשפעת או סתם מרשמים של רופא.

 

מבחינתי אלינור, עושה את ההבדל בחום שהיא נתנה ובדאגה. החוויה של הגעה לטיפול קלה יותר, כשאתה מרגיש יותר מאשר שם עם מספר בתור וכרטיס פלסטיק שצריך להעביר. (קרן נתנזון)

 

דיילת מרשימה מבפנים ומבחוץ

ילנה איסייב יועצת יופי של קליניק בניו פארם קניון בת ים

 

ילנה היא אישה מרשימה מאוד כבר ממבט ראשון. היא גבוהה ומאירת פנים ולעולם אינה מאופרת בכבדות, אלא שומרת על מראה נקי בהתאם לחברת הקוסמטיקה שהיא מייצגת. אני חוזרת שוב ושוב לניו פארם ולמוצרים של קליניק בזכות יועצת יופי אחת: בזכות לנה.

חוזרת שוב ושוב בזכותה. ילנה איסייב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
חוזרת שוב ושוב בזכותה. ילנה איסייב(צילום: ירון ברנר)

 

היא לא מהדיילות האלה שמציקות ונטפלות, היא מאוד נעימה, נוחה, לא מפמפמת מוצרים. היא קודם כל מקשיבה לך וקשובה לצרכים שלך. אחרי שהיא שומעת מה אני מחפשת, היא מסבירה לי כיצד פועל המוצר עליו היא ממליצה ומדוע יתכן שהוא מתאים לי. היא נותנת תחושה טובה, כך שכיף לחזור ולהיוועץ בה והסבירות שאחזור לסניף כשאחפש מוצר חדש היא מאוד גבוהה.

 

ילנה דואגת גם לכיס שלי. אם קניתי מוצר שאינו במבצע, היא תמיד תדאג שיפרגנו לי כלקוחה קבועה ויכלילו את המוצר במבצע קיים. היא עד כדי כך שירותית, שכל פעם שיש מבצע או יום מיוחד ללקוחות קליניק, היא מתקשרת אלי כדי להודיע לי. ככה אני יודעת שתמיד יש מי שדואג לי כדי שלא ישחטו אותי במחיר.

 

אני עוסקת במכירות ודווקא בגלל זה אני מזהה מתי מנסים לעשות עלי קופה, מתי כופים עלי מוצרים: 'רוצה מוצר כזה וכזה?', אבל לנה לא מנסה לדחוף לי מוצרים בכוח ולשכנע אותי. ככה היא קונה אותי כלקוחה חוזרת: בכנות ובמקצועיות שלה, ולא בכך שתשרוף אותי באותו הרגע בו אוציא 500 שקל על מוצרים שאיני צריכה, אך יותר לא אחזור אליה לעולם. (ציפי רחה)

 

 

מתקשרת להודיע על מבצעים. ילנה איסייב (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
מתקשרת להודיע על מבצעים. ילנה איסייב(צילום: ירון ברנר)

  

לספר שלי קוראים איתמר

הסטודיו לשיער של יהונתן ואיתמר שרון. גני יוחנן

 

למרות שלפני חצי שנה עזבתי את רחובות לטובת ת"א, אני עדיין נוסע במיוחד לגני יוחנן שליד במזכרת בתיה כדי להסתפר במספרה של איתמר ושל אחיו יהונתן.

 

סוד הקסם של המספרה הוא בנינוחות ונחמדות: לא משנה מי מספר אותי, הוא תמיד יהיה נחמד, ובניגוד לסטריאוטיפ, עובדים שם ספרים שלא טוחנים לך את המוח ונותנים הרגשה טובה ונעימה, בלי ללחוץ. אם לא בא לך לדבר אז לא מדברים. אין פלא שלמרות המיקום הכפרי שלה, זו מספרה מאוד מצליחה כי נוהרים אליה אנשים מרחובות, מזכרת בתיה ואפילו ממודיעין.

לא חייבים לדבר בזמן התספורת. איתמר ויהונתן שרון (צלם: אלון אולדסמן) (צלם: אלון אולדסמן)
לא חייבים לדבר בזמן התספורת. איתמר ויהונתן שרון(צלם: אלון אולדסמן)

 

במשך חצי השנה האחרונה הם עברו למקום זמני כי החליטו לשפץ את המספרה המקורית שלהם והמשכתי לבוא גם למקום הזמני. כעת המספרה נראית כמו ארמון קטן. יש להם אולם ענק שמתפקד כמספרה, סוכריות קטנות שמקבלות את פנייך ועבור החלק במספרה בו חופפים ראשים - הם קנו במיוחד כורסאות מסאג' רוטטות. נראה שהם ערכו את השינויים במטרה להתרחב וכדי שיהיה נורא נעים ללקוחות להיכנס למספרה.

 

יצא לי להסתפר שם חודש אחרי הפתיחה המחודשת, והם הביאו לשם איש מקצוע כדי לפתור את בעיית ההד במספרה, כדי שהיא תכיל כמה שפחות רעש. זה מראה שהם חושבים על הלקוחות שלהם ולוקחים את העסק שלהם ברצינות וזה נעים לי כלקוח. גם המחיר שלהם נעים לי: 50 שקל לתספורת. זה כלום לעומת תל אביב. (שרון דוידוביץ')

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
תמי בן עמוס. "תמי מהבנק"
צילם: עידו ארז
סטודיו לשיער של איתמר ויהונתן שרון
צלם: אלון אולדסמן
אלינור אבוקרט. עזרה לקרן בסבך הבירוקרטיה
צילום: דנה קופל
זו זכות לקבל שירות ממנה. ילנה איסייב
צילום: ירון ברנר
איריס מנצר. שיננית או פיית שיניים?
צילום: דנה קופל
העובדים ילנה צלמשווילי
צילום: ירון ברנר
מומלצים