יונדאי-קיה ב-2012 - הצמיחה תמשיך, לאט יותר
הנהלת קונצרן הרכב הקוריאני, המחזיק בשניים ממותגי הרכב המצליחים בשנים האחרונות, מתבטאת בזהירות אופיינית: הצמיחה ב-2012 תהיה בשיעור של 6% "בלבד"
הקוריאנים מככבים, לא רק בישראל. יונדאי וחברת הבת קיה צפויות לסיים את 2011 עם שיאי מכירות ורווחים, שיחזקו את מעמד החברה הדרום-קוריאנית כיצרנית הרכב החמישית בגודלה בעולם. אלא שלמרות השיאים, ביצרנית הענק מתייחסים לשנת 2012 בזהירות: אחרי צמיחה דו-ספרתית בשנים האחרונות, מעריכה יונדאי כי בשנה הבאה תמכור כ-7 מיליון כלי רכב - עלייה של כ-6% "בלבד" לעומת 2011.
- 2011 הייתה שנת שיא: 226 אלף מכוניות חדשות
- "יונדאי וקיה מאיימות על יצרניות הרכב באירופה"
- יונדאי מאיימת על טויוטה - תציג היברידית נטענת
"אני מעריך שהצמיחה של תעשיית הרכב תואט, כתוצאה ממשבר החוב באירופה וההאטה הכלכלית בעולם", אומר צ'אנג מונג-קו, יו"ר יונדאי וקיה ובנו של מייסד היצרנית. לדבריו, לבעיות אלה יש להוסיף תחרות גוברת מצד יצרניות רכב אחרות, ובעיקר מצד היצרניות היפניות, שמתאוששות מאסון הטבע החמור שפקד את יפן במרץ 2011.
אלא שלדברי אנליסטים, ליונדאי יש מסורת של פרסום תחזיות שמרניות - ועקיפתן. כך למשל, לקראת 2011 פרסמה היצרנית יעד מכירות של 6.33 מיליון כלי רכב, אך כעת מתברר כי מכירותיה יסתכמו ב-6.6 מיליון כלי רכב. בהשוואה ל-2010, שיפור מרשים של 15%. "יונדאי וקיה פרסמו יעדים שמרניים בהתבסס על תחזית כלכלית שלילית", מסביר אנליסט קוריאני. "אני מעריך שבפועל, המכירות שלהן יגיעו ל-7.2 מיליון כלי רכב".
את הצמיחה המרשימה של יונדאי וקיה אפשר לראות גם בשוק הרכב הישראלי. יונדאי סיימה את 2011 במקום הראשון בטבלת המכירות, עם יותר מ-33 אלף כלי רכב. קיה סיימה רביעית, עם מכירות של יותר מ-15 אלף כלי רכב. להצלחת שתי היצרניות בישראל תרמו כמה גורמים: שערי מטבע נוחים יחסית, חולשת היבואניות של מכוניות יפניות - שנבעה בעיקר משער ין גבוה, וכן היצע של דגמים חדשים ואיכותיים.
קיה ריו החדשה: בקרוב בישראל