14,993 אופנועים וקטנועים עלו לכביש השנה
נתוני מכירות כלי רכב דו-גלגליים ב-2011, דומים לאלה שנרשמו אשתקד. אלה כמובן חדשות טובות, שכן הירידה במכירות מאז 2009, כנראה נבלמה. אבל חדשות רעות למי שציפה כי המצב ישתנה לטובה
שוק הרכב הדו-גלגלי יכול להתעודד מעט - מגמת הירידה במכירות נבלמה. נתוני מכירות קטנועים ואופנועים במהלך 2011 התפרסמו היום (ג') על-ידי איגוד יבואני הרכב הדו-גלגלי בלשכות המסחר, ומהם עולה כי השנה שחלפה הסתיימה במכירת כ-15 אלף כלים חדשים - מספר דומה למכירות 2010. אלא שלצד החדשות הטובות, יש לקחת בחשבון כי 2009 - בסיומה הונהגה רפורמת הביטוח אשר גרמה לייקור פוליסת החובה - הסתיימה עם מכירת כמעט 18 אלף כלים חדשים, הרבה יותר מהשנתיים האחרונות.
נפח (סמ"ק) | 2011 | 2010 | 2009 |
עד 50 | 133 | 213 | 278 |
50-125 | 7,699 | 8,167 | 9,807 |
125-250 | 4,734 | 4,303 | 4,782 |
250-500 | 1,470 | 1,456 | 1,769 |
500-750 | 477 | 420 | 562 |
750 ויותר | 419 | 388 | 483 |
חשמלי | 61 | 11 | 57 |
סך הכל | 14,933 | 14,958 | 17,738 |
הורדה - גם אם קלה - במחיר ביטוח החובה, מיתון, מחאה חברתית, זינוק חד במחירי הדלק, כבישים צפופים עוד יותר, פקקי תנועה בשעות הלחץ, בעיית חניה גוברת, מודעות חברתית לאיכות הסביבה, התחממות האקלים, חורף יבש, תחבורה ציבורית כושלת ומבצעי מכירות. נתונים אלה אמורים היו להסיט לפחות אחוז קטן של הישראלים לכיוון הרכב הדו-גלגלי - כך לפחות ניתן לצפות.
מעשית, מספר הכלים הדו-גלגליים החדשים שנמכרו השנה, דומה-עד-זהה למספר שנמכר אשתקד - כ-15 אלף קטנועים ואפנועים חדשים. כ-3,000 פחות מהמספר בסוף 2009, והרבה יותר מכך לעומת הנתון אותו ניתן היה להשיג אלמלא התייקרות פוליסת ביטוח החובה לרוכבים. וכמובן, אילו תדמית הרוכבים בישראל הייתה טובה יותר, וזוכה לעידוד מצד מקבלי ההחלטות. אלא ששוק הרכב הדו-גלגלי, שמעולם לא נחשב לקל במיוחד עבור בעלי עסקים (למעט שני יבואנים גדולים), אינו מתאושש ולא גדל.
ואלה בסופו של יום, חדשות לא מעודדות.