פרסומת לחדר כושר בדובאי: רזים כמו באושוויץ
תמונה של מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו עם הכיתוב "תנשקו את הקלוריות שלכם לשלום" - כך ניסה בעליו של מכון כושר לקדם את העסק. אחרי שקיבל גינויים הוא התנצל, אך הוסיף אש למדורה כשאמר שחדר כושר הוא כמו "מחנה ריכוז לקלוריות"
כאן תיפטרו מהקלוריות כמו שהיהודים נפטרו מהן בשואה - זה המסר שעלה מפרסומת שהופצה באינטרנט בניסיון לקדם חדר כושר בדובאי. "תנשקו את הקלוריות שלכם לשלום", נכתב לצד תמונה של מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.
הצורר נאבק במים: "היטלר ניצל מטביעה בגיל 4"
העיתון "דה נשיונל" היוצא לאור באבו דאבי דיווח כי פיל פרקינסון (32), הבעלים של "סירקוט פקטורי", פרסם את המודעה השנויה במחלוקת בעמוד הפייסבוק של חדר הכושר הפועל זה שנתיים בדובאי. אולם, מהר מאוד הגינויים החלו לזרום והגולשים בפייסבוק ובטוויטר התלוננו על הקמפיין ה"נבזי" ו"חסר הטעם".
פרקינסון הסיר את הפרסומת מהרשת והתנצל על הפרשה. "אני מצטער אם פגעתי במישהו עם הקמפיין הזה. זאת בהחלט לא הייתה הכוונה שלי". עם זאת, הוא ניסה להסביר שהשתמש בתמונה של בירקנאו, משום שחדר כושר הוא כמו "מחנה ריכוז לקלוריות".
"נעלבת? תעזוב את המכון"
"הרעיון של הקמפיין אינו להרגיז מישהו", הוסיף, "ככה עובד מיתוג... אתה רוצה שאנשים ידברו על העסק שלך. אנחנו רוצים שהם ידברו עלינו, אבל אנחנו לא רוצים שאנשים ייפגעו". הוא הסביר מודעות אחרות שפרסם, שאינן קשורות לשואה, ובהודעות שפרסם בפייסבוק ובטוויטר הוא רמז שפיטר את איש הפרסום האחראי
על המודעה המרגיזה.
המנויים בחדר הכושר לא התרגשו מאוד מהקמפיין השנוי במחלוקת. "לאנשים מותר לפרסם מה שהם רוצים בעולם הווירטואלי", טען עלי, בן 33 מאיחוד האמירויות, "אם משהו מעליב אותך, תעזוב את הקבוצה (בפייסבוק) או שתעזוב את מכון הכושר".
מי שיצא נגד השימוש בסמל השואה לקידום חדר הכושר היה דווקא פלסטיני בשם אחמד. הוא אמנם ציין כי המודעות הוסרו רק בגלל התמונה של בירקנאו, ולא בגלל האופי הסקסיסטי של חלקן, אך אמר: "אני באופן אישי לא אוהב שמשתמשים בטרגדיות אנושיות לצרכים מסחריים".